Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een canon IP 4300 printer waarvan de aan en uit knop niet meer werkt. Ik dacht het hele huis van de printer eraf te halen, maar krijg het huis er niet af. Er zitten 2 gleufjes aan de zijkant en twee aan de achterkant, als je daar en kleine schroevendraaier insteekt komt een gedeelte van het huis los, maar hij zit ook nog vast aan de voorkant, en zou niet weten waar. Iemand een idee hoe ik hem verder openkrijg ?? Ik wilde een nieuwe schakelaar erin zetten of gewoon doorverbinden zodat hij aan gaat als ik de stekker in het apparaat doe. Printer werkt verder prima, heb pas nog alle inkt casettes vervangen.

Een andere oplossing is natuurlijk om een stukje van het plastic huis bij de knop met voorzichtig geweld weg te breken, zodat ik er dan bij kan.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Intussen wel het gedeelte waar de knop inzat iets naar voren kunnen kantelen, schuin erachter zit een vierkant blokje, met een klein uitstekend rond zwart puntje, wat eigenlijk wordt ingedrukt de het knopje op het huis. Maar ook met behulp van een schroevendraaier kan dat niet meer ingedrukt worden. Dus schakelblokje is kapot. Om achter de printplaat te komen, waarop dit blokje zit gemonteerd, moet toch het huis eraf. Want dan kan ik het misschien doorsolderen.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst: (aangepast)

met zoekfunctie "open printer canon IP4300" dit gevonden

To open:

I removed the bottom screws holding the lower tray. YOU DON'T HAVE TO DO THAT. YOU DON'T NEED TO TAKE OUT ANY SCREWS.

On the back and on the side are four slots with a triangle arrow. You will need to push a (slot) screwdriver into these to release. You may need a second set of hands to prevent these locks from popping back together. With two hands, I put a coin into the sides to wedge them open while I opened others. At that point, the sides and back are loose, but the front is tight.

Look underneath the printer, near the front. Down in two deep recesses are two more locks to pop with a screwdriver at least 4 inches long. Once those are released you are ready to pull up the top. The top should come straight UP, but watch your path of insertion so you can duplicate that on the way back down.

The two side silver-colored plastic pedestals may or may not stay in place. You will have to make sure they are in place before you put the top back.

With the cover open, you will clearly see the microswitch on the right side with two wires attached to it. This switch is CLOSED when the unbroken tray comes down. When broken, there is no plastic finger to close the switch. THE FIX: I bent the two contacts close together, took out my soldering gun and soldered the two contacts together (45 seconds) popped the top back on (45 seconds) and the printer is fixed. It just won't see the tray anymore (big deal!)

suc6

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Dat kleine blokje is een microschakelaar smd ,die kun je niet door verbinden

die zal je moeten vervangen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@ iemand, bedankt voor de tip, huis van printer kon nu heel makkelijk verwijderd worden.

@ satencom, las jouw bericht later, ik heb de switch wel doorverbonden, en inderdaad wekt niet ( helaas )

Intussen de print verwijderd, ik hoop dat ik de switch kan vervangen of kan krijgen hier. Ik denk wel dat hij kapot is omdat de aan/uit knop dikwijls een paar maal moest indrukken om de printer uit te zetten.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Kun je dmv 2 draadjes er niet een andere schakelaar aan maken ?

Ik denk niet dat dat kan, dus ik probeer een andere schakelaar te krijgen. Wat doet eigenlijk zo'n micro schakelaar anders dan een gewone schakelaar. Er staat trouwens ook geen type nummer op dus ik verwacht dat het eigenlijk gewoon standaard is.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Met een microschakelaar maak je een tijdelijk contact, hoe veel aansluitingen heeft de

microschakelaar 2 of 3 er zijn verschilde schakelingen mogelijk ,niet elke microschakelaar

zal er op passen

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Deze dus: 2 aansluitingen

Ik verwacht dat deze kapot is, anders zou ik het niet weten.

post-33726-0-89978200-1319278803_thumb.jpg

aangepast door D.Quijote

Geplaatst:

Wat van functie hebben de andere microschakelaars, misschien kun je 1 even om

zetten , om even te testen

Geplaatst:

Bij de een kan je switchen tussen de bovenste en onderste papierlade, de andere is een soort reset knop. Maar is een beetje lastig om ze om te zetten.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Deze schakelaars hebben gewoon een maak kontakt,deze kun je zo meten,echter deze schakelaars zijn alleen voor laag spanning,met gering vermogen,deze zitten ook op printen van video recorders ,Tv 's ed.

ik heb er div. liggen hoor.

Geplaatst:

Wat is het verschil tussen de 1ste 3 schakelaars, heb even bij Con*** gekeken en ik zie geen verschil

Salu2, D.Quijote

post-33726-0-01968700-1319385182_thumb.jpg

Geplaatst:

Link naar schakelaar aanklikken: rechts op het scherm vind je "Datablad" "Engels Ver 1.0"

Vind je deze tekening en tabel:

De waarde van A in het datablad is verschillend van wat er in de "Technische specificaties" staat.

Eddy Vl

post-40297-0-87112100-1319392158_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...