Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Heb sinds gisteren een alles in een pakket van Caiway. Daar hoort dus ook een digitale tv met smartcard erbij. Nu heb ik wel een HD-pakket maar de bijgeleverde decoder (HUMAX) ondersteunt het niet. Daarom wil ik de smartcard via de Dreambox gebruiken.

Nu is de eerste vraag natuurlijk kan dit en hoe. Ik heb wat gegoogled, ben erachter gekomen dat ik in de richting van de ccam moet maar echt ver kom ik niet.

Tweede vraag is, hoe moet ik dit aansluiten. Nu gebruik ik de Dreambox gewoon via de satelliet (diseqc). De Caiway-signaal komt gewoon via de kabel binnen. Hoe kan ik beide tegelijkertijd in gebruik nemen. Hoe moet ik überhaupt de Dreambox voor de Caiway instellen. (uiteraard niet als een of andere satelliet neem ik aan)

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Welke Dreambox heb je? In de Dreambox moet je wel een kabeltuner hebben, dan moet het geen probleem zijn, kaartlezers genoeg!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Welke Dreambox gebruik je? Je hebt in elk geval een kabel_tuner nodig, dan moet het geen probleem zijn. Ik overweeg dezelfde aanpassing hier in huis te doen en heb een DB8000.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zit dus even te suffen! Het is een Dreambox 800se, dan moet je de tuner vervangen en kun je niet meer satelliet kijken. Dat lijkt me niet de bedoeling, of wel?

waterpas

aangepast door waterpas

Geplaatst: (aangepast)

usb c-tuner erbij op de 800 bv (sundteck?)

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...