Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een vriend van mij heeft een vyduo (open Pli ) gekocht en een netgear stora nas. ik moet deze van de week voor hem gaan opzetten. De vuduo is voor mij nieuw. bij mij thuis kan ik mijn qnap nas simpel via de netwerkbrowser mounten aan mijn dreambox 8000. kan dat ook zo in de vuduo of moet deze op een andere wijze gemount worden?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

eerst etc/samba/smb.conf aanpassen regel 8 workgroup = idem PC idem NAS

herstart

dan zoals je gewent bent via netwerkbrowser

(natuurlijk de map delen via NAS interface voor één gebruiker met passwd)

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

De netwerkbrowser werkt ook op de vuduo (een en ander afhankelijk van het gekozen image), dus als er een image op draait waar je die kan starten ben je er zo klaar mee :) Overigens zou ik als ik jou was die nas aan de vu koppelen met nfs ipv cifs/samba

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

De netwerkbrowser werkt ook op de vuduo (een en ander afhankelijk van het gekozen image), dus als er een image op draait waar je die kan starten ben je er zo klaar mee :) Overigens zou ik als ik jou was die nas aan de vu koppelen met nfs ipv cifs/samba

nfs kan die niet de netgear stora (of er is weer een nieuwere uitgekomen).

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

geen nfs, en dan durven ze het een nas te noemen? :D

Geplaatst:

geen nfs, en dan durven ze het een nas te noemen? :D

Correct, ik zou het niet eens kopen :P

kom (zei de netgear boss) we gaan ook nassies op de markt dumpen :)

maar met cifs loopt ie

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

eerst etc/samba/smb.conf aanpassen regel 8 workgroup = idem PC idem NAS

herstart

dan zoals je gewent bent via netwerkbrowser

(natuurlijk de map delen via NAS interface voor één gebruiker met passwd)

ciao

@tonski op regel 8 staat nu " workgroup = WORKGROUP" dat moet ik nu veranderen in " workgroup = idem PC idem NAS" ?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

• Moderator
Geplaatst:

neen, Tonski bedoelt dat je daar dezelfde workgroup naam moet neerzetten als de pc's hebben en die zal ook hetzelfde moeten zijn als de nas workgroup.

Geplaatst:

Correct, ik zou het niet eens kopen :P

kom (zei de netgear boss) we gaan ook nassies op de markt dumpen :)

maar met cifs loopt ie

En als een trein, heb hem hier al een jaartje of 2 , nooit problemen mee gehad!
Geplaatst:

neen, Tonski bedoelt dat je daar dezelfde workgroup naam moet neerzetten als de pc's hebben en die zal ook hetzelfde moeten zijn als de nas workgroup.

OK dat zal ik controleren. het is natuurlijk ook hoofdlettergevoelig.

Geplaatst:

OK dat zal ik controleren. het is natuurlijk ook hoofdlettergevoelig.

juist, want enkel daarmee is het samba netwerk "browsable" ten behoeve van het aankoppelen van de NAS op de VU. (voorwaarde)

en zelf maak ik ook altijd een uitgebreide hosts file aan op m'n netwerkklanten, hetgeen name-resolving van het oude protocol netbios helpt. (niet te verwarren met dns)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Renzi,

gelukt?

Tonski, ik ga donderdag bij mijn vriend de nas installeren.

ik laat jullie t.z.t. weten of het gelukt is.

renzie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...