Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een setup box ET9000 (met 1 keer HDMI) en wil een samsung homecinema(HCS) set en Samsung TV aanschaffen.

Wat ik nu zie is dat op de HCS een HDMI-out zit. Op de TV zitten 4 hdmi (in & out)

Hoe moet ik het geheel nu aansluiten. Ik dacht van ET9000 naar HCS en dan via hdmi naar TV. Maar er zit maar 1 HDMI op de HCS...

of moet ik de ET9000 aansluiten op de TV en de HCS ook op de TV.

graag enige hulp voor dat ik wat ga kopen wat straks niet lijkt te werken

Aslvast bedankt voor jullie reacties

gr Rene

Geplaatst:

Als op je Home Cinema set een HDMI ingang zit ,dan kun je settop box er evt op aansluiten,mits er nog 1 uitgang overblijft om naar de TV te gaan.

Het ligt er maar net aan wat je met je settop box wild doen,dus bijv.5.1 AC3 enz.

Anders kun je altijd nog van S.box rechtstreeks naar de TV en alleen de Digital audio out naar je home c.set.als deze daar een ingang voor heeft ,dus coax of optical audio digitaal input.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Waarom kijk je dan niet naar een homesysteem met twee of meer HDMI ingangen, denk hierbij bijv. aan latere aanschaf van een Xbox of iets dergelijks waarvan je ook het geuid via je homeset wil laten lopen?

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

Dit probleem lijkt eenvoudiger dan het in werkelijkheid is. Menig HCS eigenaar heeft voor dezelfde beslissing gestaan, hoe sluit ik het aan.

Het enige wat ik in kan brengen is dat zodra je een Blu-ray speler of gameconsole aanschaft je alleen van de betere geluidskwaliteit (HD-audio) kunt profiteren als je die op je HCS aansluit.

Je kunt dus maar beter nu al besluiten om de satreceiver met een SPdif kabel (coax, toslink) op de HCS aan te sluiten en de HDMI op de TV.

De audiosignalen die door de satreceiver kunnen worden ontvangen zijn evengoed te beluisteren via de SPdif aansluiting.

Als je al een verbinding hebt vanaf de TV naar de HCS (audio return channel) dan hoef je geen extra digitale audioverbinding aan te leggen.

Het enige nadeel in deze situatie (kijken naar sat via de TV) is dat eventuele "on screen display" menu's van de HCS niet meer zichtbaar zijn als je bv ingewikkelde instellingen op je HCS wilt maken, waarbij het OSD een belangrijk hulpmiddel kan zijn.

Vandaar de populariteit van de AVR's met meerdere HDMI ingangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen