Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren aan het stoeien om een 4/1 switch aan te sluiten op een DM800 SE. Al een 2e switch aangeschaft omdat ik dacht dat 1e kaduuk was. Dacht dat aansluiten eitje was, echter helaas. Beide switches geen signaal. Ik gebruik in Dreambox de configuratiemodus ""eenvoudig'' met 4 satellieten. Wie heeft er raad om spul toch werkende te krijgen.

Bvd voor reacties

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Wat voor merk/type switch? Dreamboxen houden niet zomaar van iedere switch.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Om zeker te weten dat het de switch wel is, even door verbinden naar de

lnb zonder switch , werkt dat wel, dan kan er wat met de switch zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

eerst heb ik er een switch tussengehad welke ik had gekregen, dus deze vertrouwde ik niet en heb dus een nieuwe gehaald bij de plaatselijk satboer, een mut@nt digital tech. type DSW-41/N 900-2400 Mhz. Beide dus reageren dus nergens op.

Uiteraard heb ik de receiver ook rechtstreeks aangesloten op LNB en dan heb ik wel beeld.

Geplaatst:

Wees wijs en koop een Spaun SAR411F (of 411WSG). Gegarandeerd resultaat.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

staat de aansturing goed? is misschien een domme vraag maar toch

1/4 dus poort 1 op de switch zit daar dan de juiste lnb

dus als je op de dreambox ned 1 pakt dat hij ook naar de lnb switch waar ned 1 op zit

suc6

Geplaatst:

Ja heb je ze wel toegewezen in je dm800, dus A -> 19.2 bv en B -> 23.5, C -> ... en D -> ...

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Geplaatst:

Ja, tuurlijk, volgorde maakt denk ik niet uit, Het is me nog onduidelijk welke configuratie ik moet kiezen in DM : eenvoudig d.w.z. A/B/C/D of geavanceerd met disqec 1.0 of 1.1 en Input toewijzing. Alles geprobeerd denk ik en niks werkt met switch ertussen. Als ik hoofdkabel rechtstreeks op LNB aansluit wel direct beeld.

Ben huiverig om een Spaun aan te schaffen omdat ik niet met niet werkende switches op rommelmarkt wil komen.

Geplaatst:

Ben huiverig om een Spaun aan te schaffen omdat ik niet met niet werkende switches op rommelmarkt wil komen.

Die kans lijkt me nul denk ik zo.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Nou de volgorde maakt in zo verre uit dat het wel moet kloppen met je hardware configuratie. Dus als je bv de lnb die op de astra 19.2 gericht heb op poort A van je switch heb aangesloten moet dat wel kloppen met je software configuratie in je dream, dus daar ook dan A toewijzen aan 19.2.

Heb hier zelf ook een Spaun SAR411F in gebruik, toch maar aangeschaft na een tweetal noname switchen die de ene keer wel schakelden en soms ook weer niet.

Ze zijn wat duurder maar het werkt zoals vGnp ook zegt gegarandeerd.

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Geplaatst:

Vandaag dus advies opgevolgd en een Spaun SAR411F aangeschaft, eerst de vorige teruggebracht naar satboer. Satboer informeerde me al dat mijn probleem echt niet aan een Noname switch in combi met Dreambox ligt. Maar goed, geld terug en ik naar een satshop in het naburige Aken alwaar ze een Spaun SAR411F op voorraad hadden. Verkoper ook gevraagd en deze bevestigde eveneens dat deze moest werken.

Thuiskomen en ik dus met dat ding het dak op, aansluiten in de volgorde 13, 19.2, 23,5 en 28.2 resp. 1,2,4,5. De 3 wordt kennelijk gebruikt voor de receiver kabel.

In volle verwachting naar beneden en instellingen in Dream nogmaals gecheckt. Opnieuw opgestart, en wat schetst de verbazing : GEEN BEELD, signaal op alle satellieten 0,0%. heel af en toe springt de signaalmeter tijdens zappen iets omhoog waarna hij ook weer even snel valt tot 0,0%. Alle kabels die naar LNB's lopen vorige week reeds doorgemeten met een multimeter, allemaal OK. Vandaag nogmaals signaal op alle 4 de satellieten gecheckt door 4x dak open af te klimmen om hoofdkabel aan desbetreffende satelliet te hangen. Op alle satellieten signaal varierend van 60% tot 90% al naar gelang de satelliet en transponder.

Ik gebruik een Ozoon image in de flash met tuner BCM4505 DVB-S2, betreft nogmaals een Dreamdoos DM800 Hd SE voorzover dit van belang is.

Wie o wie weet wat er nog allemaal gecheckt kan worden c.q. advies (behalve dan een motoropstelling, die ik overigens had).

Ik ben inmiddels radeloos, en zie me toch dadelijk het de switches die niet werken op marktplaats adverteren.

Bvd.

Geplaatst: (aangepast)

Hier zelfde probleem zo af en toe met een 800 SE. De oude 800 HD deed het prima met

diezelfde switch. Ik meen dat er in PLI een setting is waarbij je het Diseqc switch signaal

uit kun zetten indien er niet van satelliet gewisseld wordt, kon het alleen niet terugvinden

in de menu's dus niet controleren. Zou het kunnen zijn dat het Diseqc signaal van de 800 SE

wat zwakker is ??

Jakr: kun je niet even een andere receiver achter jouw opstelling hangen om te testen of die wel schakelt ???

aangepast door Snoopy
Geplaatst:

jackr de 3 word niet gebruikt voor de receiver kabel, de middelste is de uitgang naar de receiver waarbij staat "DiSEqC-Receiver", ook staat het driehoekje erbij met het puntje naar buiten en de andere 4 met het puntje naar binnen.

Als dat allemaal goed is aangesloten en het werkt nog niet, dan zou ik het zoeken in een configuratie foutje in je dream

Geplaatst: (aangepast)

@ jackr schrijft:

“Thuiskomen en ik dus met dat ding het dak op, aansluiten in de volgorde 13, 19.2, 23,5 en 28.2 resp. 1,2,4,5. De 3 wordt kennelijk gebruikt voor de receiver kabel.”

Het lijkt me toch erg duidelijk dat er 4 pijltjes op “in” staan genummerd van 1 t/m 4 en dat in het midden een pijltje op “uit” staat voor de kabel die naar je tuner loopt, zie bijlage.

Waarom gebruik je niet de standaard volgorde:

Astra 1 ingang 1

Astra 3 ingang 2

Astra 2 ingang 3

Hotbird ingang 4

En dan natuurlijk je instellingen op je tuner hetzelfde instellen.

Beginnen met de Hotbird is heel ongebruikelijk en zou de oorzaak van het probleem wel eens kunnen zijn.

post-55867-0-70505500-1319485086_thumb.jpg

aangepast door Satkijker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...