Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sputnik had het inderdaad bij het juiste eind, vanmiddag weer een poos op het dat geklungeld en heb nu op BVN (Astra) een signaal van ca. 80% evenals N1/N2/N2.

Ook de andere LNB's(Hotbird, Astra 23½ en Astra 28.2 bijgesteld zodat ik behoorlijk signaal op deze 3 had. (Hotbird ca. 80% BVN), Astra 23½ gem. 90% en Astra 28.2 gem. 75%).

Het einige probleem waar ik nou nog mee zit ik dat switch(Spaun) niet schakelt naar Astra 28.2.

De aansluitvolgorde welke ik hanteer is

1 Astra 19.2

2 Astra 23½

3 wordt gebruikt voor aansluiting naar receiver

4 Astra 28.2

4 Hotbird

Terug op dak geweest en kabel van receiver rechtstreeks op Astra 28.2 aangesloten, WEL (GOED) BEELD en signaalsterkte.

Als ik kabels terug plaats in opstelling als hierboven wil de switch nog steeds niet zappen naar Astra 28.2.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn behalve mogelijk een slechte kabel van switch naar Astra 28.2 al ga ik hier niet van uit

Ik zal morgen een van de andere kabels omwisselen om te kijken of andere Satelliet dan uitvalt.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heb net even de LNB-kabels van positie 4 en 5 gewisseld, positie 4 (Astra 28.2) gaf eerst geen beeld, Positie 5 op switch(Hotbird) gaf wel beeld.

Na wisseling van kabels op LNB's heb ik wel beeld op Astra 28.2, geen beeld op Hotbird.

Mag ik hieruit concluderen dat de Spaun het al begeven heeft ?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Uiteraard heb ik als allereerst met waterpas gecontroleerd, staat loodrecht, een satfindertje heb ik ook al word ik gek van dat ding, het enige wat mij ontbreekt is een kompas en de kennis zo'n ding te gebruiken.

Wat betreft elevatie mag je toch stellen dat als er op alle 4 de satellieten afzonderlijk beeld is, de elevatie goed staat. ca. 30,5. Betreft schotel Triax 88.

ik heb juist het zelfde probleem gehad maar dan wel met een Topfield,en dit 2 maal na elkaar,had even te snel willen werken met het gevolg dat de ontvanger de verschillende freqencie's niet meer uit stuurde die nodig waren om de DisEqc te doe schakkelen , dus telkens een nieuw moederbord in de ontvanger ,met de nodige kosten,bij rechtstreeks aansluiting op de lnb's had ik ook beeld,Dit wil ik je toch even melden

gr,

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Geplaatst:

ik heb juist het zelfde probleem gehad maar dan wel met een Topfield,en dit 2 maal na elkaar,had even te snel willen werken met het gevolg dat de ontvanger de verschillende freqencie's niet meer uit stuurde die nodig waren om de DisEqc te doe schakkelen , dus telkens een nieuw moederbord in de ontvanger ,met de nodige kosten,bij rechtstreeks aansluiting op de lnb's had ik ook beeld,Dit wil ik je toch even melden

gr,

nog even bij vertellen ik gebruik enkel nog de triax disEqc deze laten een ledje branden zo je kan zien welke poort geschakeld is

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...