Ga naar inhoud


Beta versie 1.09.61voor RE9000 beschikbaar....


Sathans

Aanbevolen berichten

  • Moderator

 

Hopelijk wordt hier nog aangesleuteld, anders zie ik het somber in voor de rebox en zal er toch een module voor gekocht moeten worden.

Met als gevolg dat de opname gecodeerd wordt opgenomen en na een paar dagen niet meer is te bekijken.

 

 

Wanneer je het CI module gebruikt om de kaart update binnen te halen, kan je daarna de kaart weer 2 maanden in de interne kaartlezer gebruiken.

Je opnames worden dan weer gedekodeerd op je schijf gezet.

 

Maar je mag ervan uitgaan, dat Rebox het niet kan verkopen, dat iedereen plotseling een CI module zou moeten aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een tweede gemelde probeem is dat de info-balk bij SD-zenders die in 16:9 uitzenden onterecht meldt dat het een HD-zender is. Tegelijkertijd geeft het kleine venstertje rechts bovenin niet langer de correcte display-resolutie aan maar de tekst (null).

 

Melding HD bij SD zenders en niet- correcte display resolutie (null) bij instelling "automatisch"treed helaas ook op bij FW 1.09.53...

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Audioniek en Ceesv,

Er zijn geen problemen met het uitschakelen naar standby of deep sleep, dit gaat vlekkeloos. Wat betreft het tweede probleem, dit is nog steeds aanwezig, maar dit zat ook in de vorige versie en is dus nog niet gerepareerd.

Heb hier de beeldresolutie van automatisch op 1080i gezet en dan werkt het weer.

En Ceesv je hebt helemaal gelijk, alleen ik was eindelijk blij dat ik van de module af was die altijd zo traag was.....

Maar wie weet wat de mannen en/of vrouwen in Haarlem nog voor ons in petto hebben.....

aangepast door Satwuppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen problemen met het uitschakelen naar standby of deep sleep, dit gaat vlekkeloos.

Waarop baseer je deze vaststelling?

Het 'Power Off' probleem komt soms maar één keer in de 2 weken voor en zo lang is de nieuwe FW nog niet actief.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen,

 

Heb gereageerd op de vraag van Audioniek en daarin staat dat het afsluiten 'regelmatig' niet goed gaat met FW v. 1.09.61.

Nu heb ik deze software (beta)versie sinds 3 dagen op de rebox staan, dus kan ik er ook nog niet zoveel van zeggen, maar tot nu toe geen problemen.

Mijn eerste indruk is wel positief, tot op heden geen problemen met pixels en/of 'kleurvlekken'. Ook in de vorige versie was dit goed(53).

Meestal na het installeren van nieuw firmware was dit probleem binnen 24 uur alweer aanwezig.

Heb vandaag nog mail gehad vanuit Haarlem met de mededeling, dat er van de week nog een definitieve firmware versie uitkomt waarin het updaten zonder problemen moet verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne ook geupdate naar 1.09.61.

 

De datum op de kaart staat ergens achter in december, ik zal kijken wat er in november gebeurd, met het updaten, dus ik heb tijd zat.

 

Word de kaart niet geupdate in november, dan heb ik nog een CD module, waar de kaart in kan, en kan ik online een puls aan vragen.

 

Nu ben ik benieuwd of het bevriezen van het beeld verholpen is.

 

Mvrg.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje van een leek.

Ik zag vandaag op de Rebox site dat een nieuwe softwareversie was vrijgegeven.

Nu heb ik de vorige versie van 14 oktober nog niet geïnstalleerd.

Is dit een vereiste of kan ik die overslaan.

Met andere woorden; zijn in de nieuwste versie ook de vorige aanpassingen opgenomen?

 

Albo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze firmware nu een week in gebruik, afsluiten naar standby/ deep sleep geen problemen. Geen 'pixel' probleem meer, misschien door het verbeteren van de HDMI ruis? Heb geen idee, maar sinds de vorige versie is dit goed. Ook het bevriezen van het beeld, heb ik nog niet waargenomen.... Jammer, dat het updaten nog niet goed gaat, anders was dit voor mij een van de beste versies tot nu toe. Terug gaan naar versie 1.08.75 is geen optie, met deze versie gaat het film1 pakket heel moeilijk open en loopt menig opname in de soep. Tot zover even mijn bevindingen, hopelijk komt er nog een versie wat het updaten verhelpt. Wordt vervolgd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, je koopt een ReBOX om je kaart in een ANDERE opstelling met dure CI module te updaten. Ja... 'heel logisch' natuurlijk. (Het is jouw oplossing, ok, maar niet -de-.)

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MACKerMD, je kan ook voorlopig terug naar Versie 75, wanneer je een oplossing zoekt.

Voor de meesten van ons heeft Rebox nog een week, om dit probleem op te lossen, laten we zien wat voor verrassing ons de komende week te wachten staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...