Ga naar inhoud


Beta versie 1.09.61voor RE9000 beschikbaar....


Sathans

Aanbevolen berichten

all,

 

heb mijn 9000 hem tegen beter weten in ook een upgrade gegeven van .35 naar .61

 

gevolg

 

- zappen zeer traag ( en ja ik heb een reset gedaan naar de fact settings)

- freezes bij geprogrammeerde opnames (tuner staat muurvast tot we de stroom er af halen)

- geen kaartupdates

- nog steeds beeld en geluid uit sync als je een stukje vooruit springt bij opnames

 

kortom , een groot feest, heb hem net weer teruggezet naar .35

misschien zelfs beter om hem naar 1.08.75 terug te zetten maar die heeft een veel mindere epg

 

dit is echt de slechtste update tot nu toe

 

greetz, Remco

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Upgrade 9.61 via netwerk erop gezet. Terug naar fabrieksinst. Zenders opnieuw geladen.

Resultaat. Nog steeds vastlopen programma's met als enige oplossing stroom uit en weer aan.

Geprobeerd met maar een smardkaart te gebruiken maar ook dat wil niet helpen.

Het vastlopen wordt volgens mij steeds veroorzaakt als er iets met programma's opnemen,starten stoppen enz. gebeurt.

De rest werkt tot nu wel naar behoren.

Wel NOG een PROBLEEN ......... Op de zender. 13 street krijg ik niet meer de gebruikelijke programma's maar Nederlandse kinderprogramma s van de E O en andere..

Is dit normaal? En wat is de oplossing.? (toch niet weer alles terug enz)?

groet,

 

Rebox 9000 HD pvr 500 2 smartcards. Canaal digitaal en TV Vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben inmiddels terug naar versie 1.09.35 en helaas de problemen zijn niet verholpen, elke geplande opname resulteert in een freeze van de rebox die alleen is op te lossen dmv power off knop

 

morgen nog maar een stuk terug in de software en een totale format van de disk

 

ik begin te overwegen of ik er geen octagon firmware op moet zetten

 

wat een pret met h

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

elke geplande opname resulteert in een freeze van de rebox die alleen is op te lossen dmv power off knop

 

Wat jij beschrijft lijkt meer op een probleem met je harddisk.

Wanneer formatteren niet helpt, zou ik eens een andere harddisk proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas Cees,

 

als ik handmatig opneem terwijl de tuner al ingeschakeld is gaat het goed, het gaat alleen mis bij geprogrammeerde opnames en precies sinds het moment dat versie 61 er op gezet is. misschien dat er troep op de systeem partitie van de disk zit. morgen gooi ik er een format overheen

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is nog een mogelijkheid.

Het kan zijn, dat je de zenderlijst nog een keer naar de 2e tuner moet copieren.

 

Je krijgt ook problemen, wanneer er tussen de 2 lijsten verschillen zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ToontjeS: 13th Street Benelux zit sinds 17 oktober alleen nog maar op 11739V (23E5). Kijk je nog naar de oude frequentie 12187H (23E5)?

 

@CeesV: "Je krijgt ook problemen, wanneer er tussen de 2 lijsten verschillen zitten." Dat is misschien waar als de antenneconfiguratie op tuner1 en tuner2 dezelfde is en dat is meestal, maar niet altijd het geval. Als je zender wilt opnemen die op tuner2 niet voorkomt en tuner1 is al bezet voor een andere opname, hoort de ontvanger "No tuner available" te melden; de mijne doet dat in ieder geval wel. Vastlopen in deze context duidt in mijn optiek op een onjuist uitgevoerde update en/of een corrupte zenderlijst, en V1.09.61 is bepaald niet de beste versie tot nu toe.

Ik heb een kennis die op tuner1 een Multytenne heeft en op tuner2 een aparte schotel voor Turksat 42E. En dan zijn de lijsten bewust verschillend en het werkt als een zonnetje, zij het met de beperking dat je nu effectief twee single tuners in één kastje hebt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles weer terug naar fabr inst. Update nogmaals geüpload zenderlijst weer geladen en 13street probleem is opgelost.

Kreeg ook de vraag zenderlijst kopiëren naar......,maar dat heb ik niet gedaan. Ik weet niet de bedoeling hiervan. Ik heb gescheiden tuners ingesteld dus GEEN doorlus.

Ben benieuwd of beeldbevriezen nu over is.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraag. Hoeveel programma's kun je tegelijkertijd via de timer opnemen ??

 

Wat moet ik doen Om nu de zenderlijst alsnog naar tuner 2 te copieren??

 

Bij nieuwe timerinstelling krijg ik soms de melding tuner 1 of tuner 2. Soms ook automatisch.

 

Ik vind op dit punt de gebruiksaanwijzing erg beknopt

 

Bedankt voor de reactie!!!

 

Groet. Toontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij beide tuners elk op één (DUO) LNB hebt aangesloten, de juiste DiSEqC instellingen hebt geplaatst en op elk tuner een correcte zenderlijst hebt staan dan kun je twee programma's (op 2 verschillende) transponders tegelijkertijd opnemen.

Daarnnast kun je tegelijkertijd naar een derde programma kijken zolang deze maar op één van de transponders zit die je aan het opnemen bent.

 

Om de zenderlijst te copieren moet je op de OK toets van de AB drukken, daarna de blauwe toets en kies daarna Copy Service.

Hier heb je een drietal opties om de zenderlijst te copieren.

Als je zeker weet dat de zenderlijst correct op Tuner1 staat dan kies je 'kopieer van T1 naar T2.

 

Voor de timerinstelling is het beste om voor automatisch te kiezen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Terug gegaan naar deze firmware, maar als ik van een f.t.a zender terug ga naar een gecodeerde zender, moet ik eerst de ontvanger uitzetten, met schakelaar aan de achterzijden, is da weer vastgelopen.

 

Ook met de HD losgekoppeld speeld dit probleem.

 

Het lijkt wel, hoe nieuwer de firmware hoe slechter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...