Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot mijn verbazing zie ik dat mijn draadloze verbinding G ipv N weergeeft. Toen bij instellingen van ruiter(Sitecom) gekeken en protocol op N gezet. Hij geeft aan: geen N mogelijk bij TKIP?! TKIP is begreep ik het beste qua beveiliging. Moet ik toch iets anders gebruiken? Ik heb niet voor niets een 300N gekocht.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

De standaard is WPA2 met AES.

Uit de wikipedia:

Ook het TKIP bevatte onveiligheden en in juni 2010 besliste de Wi-Fi Alliance dat de IEEE 802.11-standaard vanaf januari niet meer toegelaten mocht worden op Wi-Fi Access Points. Vanaf 2012 zal deze standaard ook op geen enkel nieuw wifi-apparaat meer gebruikt mogen worden.[3] Het WEP-protocol wordt in 2013 verbannen en WPA2-Mixed Mode, dat TKIP toestaat, moet in 2014 volledig zijn verdwenen. Vanaf dat moment is het alleen nog mogelijk om WPA2-AES te gebruiken voor wificommunicatie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

AES is idd de betere keuze qua beveiliging.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

Als ik de router omzet naar WPA2-AES kan de laptop geen verbinding maken met het netwerk. Moet ik dan soms een nieuwe sleutel aanmaken? In de router is de sleutel niet aangepast, alleen de encryptie. Dat geldt ook voor de laptop. De laptop ondersteund wel WPA2-AES.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Als ik de router omzet naar WPA2-AES kan de laptop geen verbinding maken met het netwerk. Moet ik dan soms een nieuwe sleutel aanmaken? In de router is de sleutel niet aangepast, alleen de encryptie. Dat geldt ook voor de laptop. De laptop ondersteund wel WPA2-AES.

Als je Vista of Windows7 gebruikt zul je eerst de verbinding moeten verwijderen vanaf je laptop. Daarna opnieuw laten zoeken en de sleutel opnieuw invoeren.

draadloos-netwerk-opruimen.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

En de laptop moet wel WPA2-AES aankunnen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Je mag er vanuit gaan dat dit wel het geval is aangezien hij N ondersteunt of het moet nog een oudere draft N zijn, dan is het inderdaad niet zeker.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen