Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een visiosat bisat. Er zitten 3 lnb's op: Astra 19, hotbird 13E en Sirius 4,8E. Er is nog plaats voor een LNB, die zou normaalgezien gericht zijn voor Thor 1W .

Nu zou ik graag volgende configuratie hebben: Hotbird 13E, Eurobird 9E, Sirius 4,8E en Amos 4W (via systeem inverto multiconnect)

Ik heb vragen bij de capaciteit van mijn schotel.(1) Is het signaal van Amos sterk genoeg voor mijn schotel ? (De diameter van deze visiosat is: 75 cm van links naar rechts, 64 cm van boven naar onder en 88 cm diagonaal - geen BIG model dus) Toen ik het geheel liet installeren, zei men me dat de vorm van Visiosat iets speciaal was, met goede ontvangst.

(2) Eurobird zou ook niet zo'n sterk signaal hebben. Sterk genoeg voor mijn schotel ?

(3) Wishful thinking: zou ik eventueel Astra 19E kunnen behouden ?

Ik woon nabij Brugge in België.

Alvast dank !

post-59311-0-07954800-1319396091_thumb.jpg

Geplaatst:

Amos 4W kan je vergeten, met een BigSat gaat het " net " niet....de overige satellieten zal wel gaan

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dag Edbe,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd. Eurobird kon ik goed ontvangen. Zelfs Amos kon ik ontvangen, echter niet de zenders die ik wou. Amos heeft namelijk 3 beams. Een beam Amos2, die kanalen kan ik met ongeveer 50 % signaalsterkte ontvangen, wat niet zo veel is, want er is vaak storing. Amos3 heeft een beam "Europe V" die kan ik gemakkelijk ontvangen. De Europe H beam op Amos3 echter, kan ik niet ontvangen.

Geplaatst:

Zoals je op internet kunt vinden heeft de Amos2-Europa beam in Nederland een sterkte van 46dBm. Daarvoor is een 80cm schotel nodig. Jou schotel is in feite een 64cm schotel (de hoogte van je schotel) Alleen met een hele goede lnb zoals de Inverto Black Ultra, kun je de Europa-beam goed ontvangen.

De Amos3-Europa beam is net iets zwakker. De sterkte in Brugge is 43dBm. Daar is een 100cm schotel voor nodig. Ik denk niet dat dat gaat lukken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...