taki Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 hoe moet ik de zip uitpaken mijn ft 9000 loopt na 1uur vast gaat de tand wiel draaien moet ik die uitschakelen en weer aan zetten en ruchts gaats op de siplee gaat ook een tandwiel draaien was in het begin niet wat moet ik doen
Gast Stephan296 Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Heb je wel de goede bootloader op je et9000 staan?
taki Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 er zit plie op en enigma de ft9000 heeft het 3maanden goed gedaan gekocht van een vriend die vond het ook te mooilijk maar heb wel een beetje verstand van een dreambox 500 dit is anders met die usb is mooilijk heb stroom storing gehad sinsdien is de ft9000 gaat de tandwiel draainen moet ik het uitzetten en weer aan dan weer een uur
Beeper Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Bootloader op een ET9000 is altijd opnieuw te flashen, laatste versie downloaden vanaf de site et-view punt com. Daarna ook even een Pli2.1 image downloaden en installeren. Eerste keer dient de bootloader in het mapje /et9000 staan. na de bootloader vervangen te hebben dienen de images in het mapje /et9x00 te staan. Als je de bootloader download en de .zip uitpakt in de root van de USB stick dan word het mapje al aangemaakt. Power off en power on, melding bootloader detected, druk op op de ontvanger zelf en wachten tot compleet. Zelfde werkwijze voor het image. Ben zelf ook overgestapt van Dream naar ET9000 en geen spijt gehad
taki Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 het uitpaken moet ik de map in de usb uitpaken dat heb ik nog nooit gedaan een zip bestand uitpakken dat is voor mij ook nieuw hoe gaat dat te werk
ziggy Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 (aangepast) ET9000-ET5000_UpdateBootloader&Flashen.pdfgebruik deze handleiding eens is erg duidelijk. met dank aan de heren van de transponder.[ 24 oktober 2011 aangepast door ziggy vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
Gast Stephan296 Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik vind het vreemd dat je zegt dat je best wel verstand hebt van een dreambox maar je hebt nog nooit een zip bestand uit gepakt. Dan vraag ik me toch af hoe je dat bij je vorige ontvanger hebt gedaan om alles draaiende te krijgen.
putemmer Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 (aangepast) ET9000-ET5000_UpdateBootloader&Flashen.pdf , gebruik deze handleiding eens is erg duidelijk. met dank aan de heren van de transponder.[ De instructie is wat aangepast / vereenvoudigd. Zie: ET9000-ET5000_UpdateBootloaderFlashen-RevA.pdf (Rev. A). Succes. 27 oktober 2011 aangepast door putemmer
putemmer Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Er is een foutje in de tekst geslopen :-( (Pedro, bedankt voor de tip). In de 'aanvulling' (pag.3) staat bij OpenPli-image (autobackup-plugin): een link waar voor niet openPli mensen deze plugin kunnen downlaoden. Maar helaas is deze niet juist en moet zijn: http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli-2.1/vuduo/mipsel/enigma2-plugin-pli-autobackup_1.0+git84+929a329-r2_mipsel.ipk Alleen is het bijzonder wel mogelijk dat deze NIET op een andere image werkt. Misschien kan iemand dit testen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen