Ga naar inhoud


Opnameproblemen met Smart Titanium V2 PVR


Lydecker

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

 

ik ben sinds een week overgestapt van een Philips SD receiver naar een Smart Titanium V2 PVR receiver icm een Canal Digitaal abonnement op het basispakket en de Film1 zenders.

 

Nu doet zich het volgende probleem voor: als ik 's nacht's enkele programma's en / of films programmeer voor opname dan neemt hij meestal een aantal ervan niet op, dwz ik krijg alleen een zwart beeld. Dat doet hij zowel bij de 'gewone' zenders als bij de filmzenders.

 

Nu heb ik zelf al enkele maatregelen genomen:

 

- herformatteren harde schijf, ook met kleinere partities (< 250 gb zoals in de handleiding staat)

- nieuwe bestandsindeling harde schijf naar FAT32

 

Ik baal hiervan als de spreekwoordelijke stekker, aangezien de Smart echt een mooi apparaat is met een prima beeldkwaliteit. Hebben jullie hier misschien een idee wat het zijn kan? Ik las ergens iets over gecodeerde uitzendingen en vaak veranderende encryptie's en receivers die wel of niet kunnen decoderen? Of kan het gewoon gaan om een defecte receiver?

 

Alvast bedankt voor alle hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien wil je teveel tegelijkertijd opnemen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alx,

 

bedankt voor de reactie! Het is niet zo dat ik de programma's opneem die tegelijkertijd uitgezonden worden, of bedoel je dit niet? Ik heb nog meer dingen geprobeerd, zoals een andere harde schijf, EPG vs handmatig programmeren maar het maakt allemaal niet uit. Sommige dingen neemt-ie niet op en andere dingen geven een zwart beeld. Ook maakt het niet uit of ik opneem van een zender als Film1 of een FTA. Kan het wellicht iets met de CI module te maken hebben? Er komt wel eens een bericht in beeld over het initialiseren ervan terwijl het apparaat al lang aanstaat? Ik ga dinsdag in ieder geval even langs de winkel waar ik de Smart gekocht heb, misschien dat ze daar iets weten maar ik heb er een hard hoofd in :crazy:

 

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

a )

bij de CI modules moet ook even gekeken worden in het menu via de instellingen

CI menu<

"vroeger was dat" can handle two or more services

dus kann twee of meer programma's decoderen

misschien heb je daar nog niet naar gezocht

b )

een fat32 schijf kan maximaal bestanden opslaan van minder dan 4GB

een fat32 beperking

als een HD film langer duurt dan x minuten zou het kunnen zijn dat de opname afgebroken wordt

(enkele receivers hebben daarom de optie om de film in meerdere onderdelen op te slaan van 1GB)

is daar een optie voor in je menu's

c ) welke CI module gebruik je eigenlijk?

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf is volgens mij het probleem niet aangezien er inderdaad allerlei kleine bestandjes ernaast worden aangemaakt.

Bij de instellingen van de CI module is niets in te stellen behalve de instelling 'CAM meldingen' aan of uit. Het is overigens een Mediaguard CI module.

 

Ik ga nu het volgende proberen om de mogelijkheid dat het de module is, eventueel te elimineren. Ik heb 4 maal een korte opname gepland op een FTA zender, dus de module zit er nu helemaal niet in. Kijken of ik weer 1 of meerdere opnames heb met zwart beeld. Ik houd jullie geupdate!

 

En bedankt voor alle adviezen hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...