Gast gladys Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Oude behandelgegevens van 1998 tot 2000 staan op tape bij de dierenarts. Het betreft kleine tapes die in de PC in een tape reader konden. Hoe deze uit te lezen? Een tape reader is 2e hands wel aan te komen maar zijn er verschillende systemen van opslag en tapeformaat en kan Winwows XP overweg met een tape reader?
theparasol Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Werd "vroeger" veel qic-80 gebruikt, is het een tape met metalen plaatje aan de onderzijde?
winwiz Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Misschien handig om een foto van het bandje te plaatsen. qic-48/80 werd inderdaad veel gebruikt maar er waren meerdere systemen. qic-80 bandje: Op dit type ging wel 120 MB (niet gecomprimeerd) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast gladys Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 De bettreffende dierenarts gaat morgen 3 wk op vakantie. Dus geen idee welke tape het betreft. Blijft een gedeelte van de vraag over n.l. of XP deze oude hardware ondersteund.
theparasol Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Dat gaat niet werken, pak een oud systeem van de zolder of kringloopwinkel en gebruik windows 95 of 98 om het te laten werken. Veelgebruikt pakket was backup exec. Maar is allemaal luchtfietserij, plaats eerst maar eens een foto van de tape danwel opschrift dan "praten" we verder!
Moderator wiz Geplaatst: 25 oktober 2011 Moderator Geplaatst: 25 oktober 2011 Dus, we hebben wel de tapes bewaard, maar een streamer is niet voorhanden en we weten voor het gemak ook niet hoe de tapes beschreven zijn? Da's een uitdaging hoor VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Big fellow Geplaatst: 25 oktober 2011 Geplaatst: 25 oktober 2011 Oude behandelgegevens van 1998 tot 2000 staan op tape bij de dierenarts. Het betreft kleine tapes die in de PC in een tape reader konden.Die tijdsperiode waren de "Travan" drives ook populair. Die konden aanzienlijk meer data opslaan dan de QIC80 tapes. Gelukkig waren die drives wel compatible met de QIC80 tapes. (http://en.wikipedia.org/wiki/Travan) Ik zou zelf dus even op zoek gaan naar een TR-3 drive, die moeten nog wel 2e hands te vinden zijn.Ik heb zelf deze drives nog gebruikt onder Windows XP en Windows 2000 server. De backup software van W2k server herkende de drive gewoon... Deze drives gebruikten de floppy drive interface. Volgens mij zal elk backup programma deze drives nog wel ondersteunen, anders moet je een jaar of 5 terug gaan voor een versie met ondersteunig... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Psychosammie Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Ha, nostalgie. Ik denk dat je met Travan een heel eind komt. Had er vroegah een van Quantum. En ze worden geloof ik ook nog verkocht. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Zilverster Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 @gladys, Is idd lang geleden , Heb even voor je gekeken wat hier nog aanwezig is : Door mij gebruikte tape's zijn van het merk 3M, de eerste 4 mm Data Tape DDS-90 ( 4mm x 90m (295 ft.), zie foto hier onder : De meest gebruikte is onderstaande tape van het zelfde merk 3M, DC2110 Mini Data Cardridge 120 Mbytes 307.5 ft (937m), zie foto's onder : In verpakking : Voorkant : Achterkant : Mocht het de laatste zijn, kan ik je evt. wel verder helpen ! Na deze versie is er ook nog een versie uitgekomen met dubbele opslag mogelijkheid. Het is misschien handiger wanneer je zelf ook even een foto plaatst, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast gladys Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Het probleem is opgelost. De betreffende dierenarts is in het verleden met ruzie weggegaan en heeft de administratie op tape gekopieerd. Later de oude apparatuur weggedaan en de tapes in een brandvrije kast bewaard.. Inmiddels zijn vroegere collega gevonden die het oude systeem nog ergens heeft staan en de gegevens gaat opzoeken. Ik zag het al helemaal niet zitten om een oud wiel uit te vinden maar dat hoeft verder niet. Je vraagt je af waarom iemand gegevens van de 1e 2 jaren van zijn hond wil hebben, maar het heeft met rouwverwerking te maken.
Zilverster Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 (aangepast) @gladys, Goed te lezen dat het probleem opgelost is, maar we blijven natuurlijk uit kijken naar een foto van de tape waar het om gaat , gr. Zilverster. 26 oktober 2011 aangepast door Zilverster You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast gladys Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 De tapes heb ik zelf nooit gezien. De betreffende persoon benaderde mij of ik tapes kon uitlezen. Als dat kon zou hij ze van zijn dierenarts kunnen lenen. Gezien de reacties (verschillende types en Win95 of 98)ben ik erg blij dat dit verder aan mij voorbij gaat.
winwiz Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Mooi dat het is opgelost... aan een kant jammer had wel leuk geweest om te kijken of we dat spul draaiend konden krijgen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
theparasol Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Absoluut. Was al bijna vergeten dat ik ooit zo'n ding gehad had
Zilverster Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 @winwiz, Mooi dat het is opgelost... aan een kant jammer had wel leuk geweest om te kijken of we dat spul draaiend konden krijgen. Dat zou hier geen probleem zijn geweest, opstarten en gaan met die banaan, maar was idd leuk geweest , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen