Ga naar inhoud

Tape reader, wie weet het?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

DAT tapes zijn een stukje duurder en werken veelal met SCSI, dus behalve de duurdere tapedrive heb je ook een niet echt goedkope insteek kaart nodig. Ik heb nog zo'n ding liggen waar wel (uit mijn hoofd) 2 GB op past, dus niet meer echt van deze tijd.

heb een AIT daar past op zo'n gelijkende dat tape 280 GB

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:
Films kijken rechtstreeks van de streamer

Heb ik ook gedaan op mijn DAT-wisselaar.

Daar moest je een cassette vullen met ,ik geloof 8, DAT tapes en dat blok moest je dan in de wisselaar stoppen.

Vervolgens wachten tot hij klaar was met laden...dat duurde een eeuwigheid want hij controleerde of de lader cassette vol was met tapes.

Dat ding heb ik nog ergens liggen en is zelfs nog in nieuwstaat :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

DAT tape drives zijn bepaald geen professionele drives. DAT tapes zijn gemaakt voor audio, niet voor data. Het zijn metal tapes met een dun laagje vernis over het metaal. Na ca. 20 keer gebruiken heb je al de eerste slijtplekjes, gaat het metaal oxideren, en raak je bitjes kwijt.

Professionele tape drives zijn DLT/SDLT en Ultrium drives. Op een Ultrium-5 tape past 3TB (gecomprimeerd). De drives hebben nl. hardware compressie.

• Moderator
Geplaatst:

ach ja, klopt..

Zo'n Quantum DLT3000 heb ik ook nog. Maar dat vond ik nogal een onding.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Hardware compressie wordt steeds minder zinvol. Je mocht al blij zijn als je 1.5:1 haalde, maar dat zal nog wel slechter uitpakken. Bijvoorbeeld docx, xlsx enzo zijn van zichzelf al gezipt, dus daar is geen winst meer te halen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen