Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een rebox 9000 HD en had een tijd terug firmware 1.09.36 erop gezet. daar was ik niet echt tevreden over en heb ik de in mijn ogen stabielste firmware tot nu toe (1.08.75) terug gezet. Nu lijkt het alsof de rebox meer kuren dan ooit vertoond. Hij lijkt sommige audio instellingen voor kanalen niet te onthouden. Hoewel de tuners op gescheiden staan geeft hij, wanneer ik aan het opnemen ben, bij verder zappen bij alle kanalen een foutmelding en gaat het beeld op zwart. wil ik verder kijken dan moet ik stoppen met opnemen, de kanalen weer naar tuner 2 kopiëren en dan kan ik weer verder kijken. Niet zoals het hoort dus.

Nu verwacht ik dat het iets met wat residu te maken heeft van vorige firmware versies.Ik had ooit ergens gelezen dat de rebox zijn HDD vervuild daarmee. maar ik kan hier nergens meer vinden in welk draadje dat staat. vandaar een nieuwe vraag aan jullie. Hoe kan ik mijn rebox het beste 'schoonmaken' om er daarna opnieuw versie .75 op te zetten?

Even een aanvulling op een ander draadje. Bij versie .36 kwam er geen card update meer binnen, nu met v. 75 wel weer.

Dank voor het meedenken!

aangepast door Daemyon

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Geplaatst:

Zeer belangrijk bij een downgrade naar een lagere versie zijn de fabrieksresets. Begin vooraf met een fabrieksreset (let op: zenderlijst gewist). Daarna de lagere firmware installeren. Daarna wéér een fabriekreset. Zet geen zenderlijst, en vooral geen instellingen terug. Met de hand instellingen invoeren, tuners naar separaat en Fastscan uitvoeren. Vergeet niet de zenderlijst naar de andere tuner te kopiëren, doe dit desnoods tweemaal, éénmaal na de Fastscan, en éénmaal vanuit de zenderlijstopties. Naar mijn ervaringen gaat het dan wel goed.

Iets drastischer is het per FTP vooraf schoonmaken van de map /var (de map zelf moet wel blijven staan). Nog extremer zijn de clean-up plugins en er is zelfs een cleanup .IRD die je met Porter of channel-up moet installeren.

Nog een variant is terug naar een nog oudere versie dan V1.08.75 en pas daarna in opwaardse richting V1.08.75 erop.

Succes,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Bedankt Niek, ik heb geen 2e reset gedaan nadat ik de oud FW erop had gezet. De zenderlijst had ik al opnieuw gemaakt na de fastscan na installatie van .75, deze kan ik daarna toch nog gewoon terugzetten? omdat hij wel gescand is met v.75 erin? of moet ik hem echt weer helemaal opnieuw maken zodat mijn favorieten staan waar ik wil dat ze staan?

aangepast door Daemyon

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Geplaatst:

Ik zet zo ongeveer altijd een geredde zenderlijst terug, maar Rebox houdt nog immer vol dat dat niet aan te raden is. Wil je de ontvanger maximaal schoon hebben, dan geen lijst terugzetten, maar er één vanaf niets of vanuit de Fastscanlijst opbouwen.

Het is dus een beetje naar inzicht en ervaringen van dat moment.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

In Haarlem denken ze dat we niets anders te doen hebben dan steeds opnieuw een zenderlijst samen te stellen.

Misschien realiseren ze zich niet dat sommige mensen een baan hebben en geen dus tijd voor dit soort tijdrovende klusjes.

Kaartupdates moeten we nu ook al handmatig verrichten, leuke bezigheidstherapie...

Mien uit Assen snapt het echt niet meer en heeft haar Rebox allang het raam uitgegooid.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Ik heb persoonlijk wel corrupte zenderlijsten gehad, maar altijd wel op kunnen lossen.. Het is mij verschillende keren gebeurt dat EPG informatie niet meer door wou komen op de NL'se zenders. Oplossing was alle zenders van die transponder weggooien via Polaredit en zenders van die transponder opnieuw toevoegen.

Ik vind het persoonlijk dus ook ver gezocht om elke keer een nieuwe zenderlijst in te laden en alles te gaan verplaatsen, zeker als problemen op te lossen zijn.. Zie er geen meerwaarde in en heb het dus ook nooit gedaan...

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Ik heb vanaf het moment dat update 1.08.75 uitkwam deze erop gezet en heb me nooit gewaagd aan de volgende updates aangezien daar zoveel problemen mee zijn.

Wat ik wel merk is dat de Rebox ook bij mij steeds slechter gaat werken veel vaker vastlopers, mislukte opnames.

Ik zet de Rebox regelmatig met de knop aan de achterzijde uit maar dit lost niks op.

Heeft dit misschien iets te maken met de vrije ruimte op de harde schijf (ongeveer 65% vol).

Of moet ik ook eens een keer de fabrieksinstellingen terugzetten en er alles opnieuw opzetten.

Geplaatst:

Ik heb vanaf het moment dat update 1.08.75 uitkwam deze erop gezet en heb me nooit gewaagd aan de volgende updates aangezien daar zoveel problemen mee zijn.

Wat ik wel merk is dat de Rebox ook bij mij steeds slechter gaat werken veel vaker vastlopers, mislukte opnames.

Ik zet de Rebox regelmatig met de knop aan de achterzijde uit maar dit lost niks op.

Heeft dit misschien iets te maken met de vrije ruimte op de harde schijf (ongeveer 65% vol).

Of moet ik ook eens een keer de fabrieksinstellingen terugzetten en er alles opnieuw opzetten.

Uiteraard kan je het proberen of het voor jou een beter resultaat geeft. Maar normaal gesproken zou het niet uitmaken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

• Moderator
Geplaatst:

Problemen met de harddisc zouden je vastlopers kunnen verklaren, opnieuw formatteren of defragmenteren zou misschien een oplossing kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zal de harde schijf eens formatteren tegelijk met de volgende update die ongetwijfeld binnenkort moet komen aangezien de vele problemen met de kaart update.

Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen