Ga naar inhoud


Moeten wij chinees gaan lezen ?


pukje

Aanbevolen berichten

ik vraag mij af wat doen wij (de eu) en usa verkeert

 

20 jaar geleden was china en brazilie straat arm met inflaties van 100 tot 1000%

 

nu kunnen die landen ons opkopen

 

rusland doet het ook volgens mij beter als de eu

 

het eu fonds zit nu in peking om geld te bedelen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik vraag mij af wat doen wij (de eu) en usa verkeert

 

20 jaar geleden was china en brazilie straat arm met inflaties van 100 tot 1000%

 

nu kunnen die landen ons opkopen

 

rusland doet het ook volgens mij beter als de eu

 

het eu fonds zit nu in peking om geld te bedelen

 

Ach dat kunnen wij ook hoor, maar of we dat willen is iets anders.

 

Gewoon alles klonen, wat op de markt komt, met goedkope prul onderdelen.

En de salarissen verlagen tot maximaal 150 € per maand.

Dan nog onze kinderen, zodra die 5 jaar worden, gewoon het meeste werk laten doen, en ook laten werken met de gevaarlijkste stoffen en materialen die in andere landen allang verboden zijn.

 

Oh ja en dan ook maar meteen de doodstraf opnieuw invoeren, voor de arbeiders klasse die met bovenstaande moeite hebben, of geen zin hebben om te werken.

Zo komen we een heel eind op scheut denk ik.

 

Maarja hier in brabant, vind je nog maar weinig cafetaria's, waar geen chinees in zin.

Dus de invasie is begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de plaatselijke cafetaria was de Chinese eigenaresse tegen haar dochtertje van een jaar of 4 aan het mopperen.(schelden)

"ching ping njami pinga chau pokki wokki chang" en toen een pak slaag.

Ze draait zich naar mij toe en zegt; "Ze wil niet luisteren."

Waarop ik zeg; "Vind je dat gek, dat verstaat toch ook niemand?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
"ching ping njami pinga chau pokki wokki chang" en toen een pak slaag.

Ze draait zich naar mij toe en zegt; "Ze wil niet luisteren."

Waarop ik zeg; "Vind je dat gek, dat verstaat toch ook niemand?"

 

Lol :)

 

Een ander verschil met niet westerse arbeiders is dat we vasthouden aan onze 9 tot 5 cultuur. Moet er toch door gewerkt worden dan moet dat extra betaald worden.

 

In de opkomende industrielanden werken ze een stuk langer en voor weinig geld.

Toch zal in de ontwikkeling van die landen ook e.e.a veranderen want de levens standaard groeit dan ook en daarmee de prijzen van levensmiddelen en goederen.

De bazen moeten dan weer meer betalen en dan is het voordeel van goedkope werkkrachten een stuk minder.

 

En als ze daar meer loon moeten betalen als hier dan komen al die bedrijven weer terug naar europa. Of naar een land waar de werknemers wel nog tevreden zijn met een hongerloontje.

 

China begint langzaam problemen te krijgen met ontevreden werknemers die (terecht) telkens meer loon willen en normale werktijden. Nu kan de staat daar dat nog onderdrukken maar vroeg of laat moeten ze toch toegeven.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien niet echt bekend {of je bent slecht geïnformeerd}, maar de Chinese economie is in de problemen gekomen en stokt.

dat is in de betere informatieve programma's over markt en economie op de duitse tv naar voren gekomen...

 

zo is er dus wellicht nog geen angst (vrees) nodig voor een overname.

en dan nog, de Chinezen hebben genoeg vertalers. :D

aangepast door Tonskidutch

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 redenen waarom de Chinezen in Europe willen inversteren en willen 'helpen' de Euro te redden.

 

1. Ze krijgen meer macht en inspraak.

2. Economie is wereldwijd verbonden. Als de Euro instort en Europa niets meer afneemt trekken we Azie en Amerika met ons mee. Als Amerika gaat trekken zijn Azie en Europa mee. En als Azie gaat trekken zij weer Europa en Amerika mee.

Met mondiale markten en economieen ontkomen we er nu eenmaal niet meer aan. Iedereen krijgt er last van. China zal wel lang geteerd hebben op uitstaande orders, maar die zijn nu ook op en als er geen nieuwe komen...

 

Zoals Tinski al zegt, maak je niet teveel zorgen. Er zijn vertalers zat en het is goed als we die aan het werk houden om zo weer de economie te sponsoren.

 

Het wordt tijd om alle landen tot provincies te maken en van de hele wereld 1 land te maken...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

chinees slimmer dan Victor ;)

 

Tja... eergisteren was er in het Zweedse journaal e.e.a. te zien wat Victor de afgelopen tijd bijelkaar geprokkeld heeft... een jacht, huis etc... rn dan niet te vergeten de vette bonussen/salaris wat hij in de wacht gesleept heeft.

 

Ben benieuwd of deze deal nou echt doorgaat... waarschijnlijk wel denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de chinesen zijn geen lekkere jongens kijk b.v. naar saab

 

Je koestert toch niet de illusie dat welk ander bedrijf en/of land dan ook anders zou hebben gehandeld toch?

 

Is gewoon slim. Niets meer niets minder. En behalve de aandeelhouders is er niemand de dupe van. Buiten eventuele reorganisaties.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou een chinees een fut bedrijf als saab kopen ? zeker niet om het bedrijf en personeel te redden

 

het gaat hun om de patenten /licensies/copyrights

 

china heeft al lang bewezen dat ze auto's kunnen maken maar krijgen ze niet op

de markt omdat ze technologie gebruiken die ze niet mogen gebruiken

 

volvo,landrover en nu saab licensies zijn nu in china hun producten onze

kant uit zullen niet lang op zich laten wachten.

 

heeft voor ons voordeel een midden klas auto tegen de prijs van een huidige

tweede hands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad erg mooi nieuws zijn... ik hoopdat de volgende auto een chinees kan zijn... heb net een nieuwe Škoda gekocht... dus als die over 10 tot 12 jaar weer vervangen moet worden hoop ik dat het zover is :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...