Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja daar is meer over geschreven dus ik nam aan dat je dat wist

je moet dan per DCCE2.exe of een ander FTP proggie naar de VU+

om in de bestanden handmatig te editeren / aanpassen

bij m'n VTI image staat die configuratie onder /etc/samba/smb.conf

geloof bij pli staat die elders??? (ik niet onthouw)

en WORKGROUP= betekend dat die idem moet zijn aan je windows PC

dus eerst even kijken onder de eigenschappen van je PC welke WORKGROUP standaard staat ingesteld

let op kleine letters grote letters is verschillend op windows en op VU+

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

""je moet dan per DCCE2.exe of een ander FTP proggie naar de VU+

om in de bestanden handmatig te editeren / aanpassen""

IK HEB GEEN TOEGANG VANUIT DE PC NR VU+!!!

Dat is nu juist m'n probleem!

Zelfs de goede oude vertrouwde RS232 is afgeschaft, en een zenderlijst via USB importeren staat er blijkbaar ook niet bij!

De enig "zaligmakende" weg is dus via FTP en internetlink.

Maar ik ben geen bollantaarn in dat acadabra en hokuspokus gedoe van de "loge ingewijden"...

Ik heb andere beslommeringen... en voorheen liep dat perfekt, terwijl die "upgrade nr PLI-2.1" een downgrade betekent

Dus ik denk dat er nog anderen zelfde probleem zullen ondervinden als ze durven "upgraden"!

Aan gezien de verbetering van de versie 28 okt nr 29 okt een internetconnectiviteit inhoudt, zal wie weet de novemberversie wel eens een computerconnectiviteit inhouden, en dan is het probleem ook van de baan

Eergisteren redde ik mij met de PLI-v2.0 en een CD/TVV CI, aangezien ik niet meer op web kon om CCCam te dwnldn...

Sinds gisteren kan ik met PLI-2.1 WEL op het web en die CCcam installeren zonder dat ik IETS veranderd heb... (dus lag het aan de PLI versie)

Nu kan ik de fastscan gebruiken en de slechte onlogische zenderlijst van TVV gebruiken( als intermediant redmiddel) en godweet wanner in nov zal dat probleem met die PLI versie en vergeten regeltjes opgelost zijn...

Adio amigos, hasta la proxima!

• Moderator
Geplaatst:

Ik snap heel het probleem niet zo eigenlijk. Ik vraag of je vanaf je xp een telnet naar 192.168.1.160 kan doen. Als je dat doet, wat gebeurt er dan? Het enige wat volgens mij niet correct is aan jouw instellingen in dcc of dreambox edit is het password van root.

Vandaar dat ik zei doe eens een telnet naar 192.168.1.160, en login als root. Als het goed is zal er NIET om een password worden gevraagd. Dus als je in je dreambox edit het password van root eruit haalt dan zou je verbinding moeten hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat er in pli 2.1 een bug zit in de netwerk afhandeling, check het anders eens op de pli website. De mijne draait nog 2.0, en dat doet alles wat ik wil dus die wordt voorlopig niet geupdate...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

WEBIF old al geinstalleerd?

standaard zit de webif er niet meer in, misschien dat het helpt?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst: (aangepast)

Eigenlijk veel acadabra en gehokus pocus, dat alles verweven in geheimzinnige namen maakt linuxgedoe tot een select en duister clubje...

Ik "vermoed" dat een alias leggen in linux hetzelfde is als een batfile maken in dos... enz!

Bij mijn oud lief, de Noki-9200, was eerst een loader nodig om soft serieel te kunnen over pompen.

Daarna volgde de bootsoftware, daarna de eigenlijke firmware, en dan de data van de zenders... en alles serieel behalve de loader die met een speciale interface d'r in geblazen werd... Heel eenvoudig alles daarna serieel;

Ik vermoed dat het bij die linuxdoos ook iets dergelijks gedaan wordt, maar omdat alles zeer verborgen gebeurt,is er veel raadwerk dat eraan tepas komt.

Het is zoals de beitjes en de schaapjes... zoals de kleine leert hoe "alles in elkaar zit"

Ten einde klaarheid in die wereld te scheppen zou ik graag willen weten hoe de geheugenstruktuur van de Vu+linuxdoos in elkaar zit, hoe begin je aan het proggen van een "maagdelijke receiver" Waar zit die soft en onder welke vorm gaar die d'r in?

Waarvoor zit er een RS232 op en met welkle soft wordt die aangesproken enz...

Dan wordt vermeden dat men schrijft zit Samba d'r in?

Het is toch geen dansschool die linuxdoos?

Op een ander forum ook iets dergelijk gelezen van: "zit "da" d'r in? In de nieuwe file zit een fout zoek *.old en plaats die erin..."

Je moet toegeven voor een gebruiker toch een raadselachtig geheimzinnig gedoe!

Ophalen bestandslijst uit "/var/tuxbox/config/enigma/" als je weet hoe het in elkaar zit snapje war je iets moet neerzetten...

wordt de samba configuratie niet uitgelezen als backup?

dan pas je die snel aan

samba/smb.conf

regel8

workgroup =

Als lezer moet je toegeven dat er nog velle verassingen of verrassingen in een verborgen hoekje in die linuxdoos liggen te wachten!

De soft, tot als ie niet af is; zou niet mogen vrijgegeven worden.

Met de Pli van 28/10 kon ik niet op internet, met die van 29/10 wel, zonder dat bij mij de parameters veranderd zijn...

Dus duidelijk een veholpen bug!

Als je als gebruiker met zoiets geconfronteerd wordt blijft alles geheimzinnig... en je weet niet waar je wat moet neerpotelen of tussenwringen...(En je wordt door de lezers als nen dommekloot bekeken!!!)

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

webinterface old via de afstandsbediening: menu/applicaties/ de groene knop voor downloaden plugins dan onder extensions

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Eigenlijk veel acadabra en gehokus pocus, dat alles verweven in geheimzinnige namen maakt linuxgedoe tot een select en duister clubje...

Ik "vermoed" dat een alias leggen in linux hetzelfde is als een batfile maken in dos... enz!

Bij mijn oud lief, de Noki-9200, was eerst een loader nodig om soft serieel te kunnen over pompen.

Daarna volgde de bootsoftware, daarna de eigenlijke firmware, en dan de data van de zenders... en alles serieel behalve de loader die met een speciale interface d'r in geblazen werd... Heel eenvoudig alles daarna serieel;

Ik vermoed dat het bij die linuxdoos ook iets dergelijks gedaan wordt, maar omdat alles zeer verborgen gebeurt,is er veel raadwerk dat eraan tepas komt.

Het is zoals de beitjes en de schaapjes... zoals de kleine leert hoe "alles in elkaar zit"

Ten einde klaarheid in die wereld te scheppen zou ik graag willen weten hoe de geheugenstruktuur van de Vu+linuxdoos in elkaar zit, hoe begin je aan het proggen van een "maagdelijke receiver" Waar zit die soft en onder welke vorm gaar die d'r in?

Waarvoor zit er een RS232 op en met welkle soft wordt die aangesproken enz...

Dan wordt vermeden dat men schrijft zit Samba d'r in?

Het is toch geen dansschool die linuxdoos?

Op een ander forum ook iets dergelijk gelezen van: "zit "da" d'r in? In de nieuwe file zit een fout zoek *.old en plaats die erin..."

Je moet toegeven voor een gebruiker toch een raadselachtig geheimzinnig gedoe!

Ophalen bestandslijst uit "/var/tuxbox/config/enigma/" als je weet hoe het in elkaar zit snapje war je iets moet neerzetten...

wordt de samba configuratie niet uitgelezen als backup?

dan pas je die snel aan

samba/smb.conf

regel8

workgroup =

Als lezer moet je toegeven dat er nog velle verassingen of verrassingen in een verborgen hoekje in die linuxdoos liggen te wachten!

De soft, tot als ie niet af is; zou niet mogen vrijgegeven worden.

Met de Pli van 28/10 kon ik niet op internet, met die van 29/10 wel, zonder dat bij mij de parameters veranderd zijn...

Dus duidelijk een veholpen bug!

Als je als gebruiker met zoiets geconfronteerd wordt blijft alles geheimzinnig... en je weet niet waar je wat moet neerpotelen of tussenwringen...(En je wordt door de lezers als nen dommekloot bekeken!!!)

Heel verhaal maar wat heb je nu gedaan dan ?

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst: (aangepast)

Jan Ambers,

het is inderdaad niet allemaal eenduidig hetgeen je kunt of moet doen met zo'n receiver.

het is echter ook niet makkelijk als lezer te doorgronden tot waar je kennis en handigheid reikt, opdat men je adequaat kan helpen.

bovendien, zo'n image wissel waarna een en ander niet meer werkt is een raar probleem.

Maar ik probeer het nog eens.

in de bijlage zie je hoe ik de netwerkinstellingen aangemaakt heb

zover was je al en schreef ook dat je verbinding had...> dus dat lukt je nu ook weer

om via windows verbinding op te kunnen nemen met de VU+ dient de pC en de VU+ in de zelfde workgroup te staan

daar zie je in windows alles met hoofdletters geschreven (hetgeen we opschrijven en onthouden)

want dat schrijven we in de samba configuratie op de VU+

hoe doe je dat?

je opent in de adresregel van je webbrowser het ftp scherm van alle mappen door enkel je ipadres daar in te vullen (zie afbeelding)

ftp://192.168.1.160

als je daar dan op /ect klikt opent die map

dan scrol je naar beneden en klikt op /samba

en daar staat de smb.conf < het bestand waar in de VU+ de werkgroep geschreven dient te worden

zie mijn voorbeeld:

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 0

security = share

server string = BM750 %h network services

workgroup = <NAAM> <<<<<<<<<<<<<<<<<<bij jouw komt daar WORKGROUP te staan

netbios name = %h

case sensitive=yes

preserve case=yes

short preserve case=yes

socket options = TCP_NODELAY

preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)

unix extensions = no

[Configuration]

comment = Configuration files - take care!

path = /var

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

[Harddisk]

comment = The harddisk

path = /hdd

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

en dat typ je dan met hoofdletters WORKGROUP (of hoofdletter W en orkgroup klein)

dit is geen grap maar een rare eigenschap van windows om alle letters als hoofletters weer te geven

zo die aanpassing sla je op en overschrijft de oude smb.conf

dit zal pas werken (geimplementeerd worden door de samba server van de VU+ ) indien je een herstart doet van de VU+

als de VU+ is geherstart kun je op de windows pC onder de netwerkomgeving de VU+ zien staan

Nu de volgende stap-

we moeten het root paswoord aanpassen, opdat alle windows progjes zoals dreamboxedit.exe en/of DCCE2.exe juiste authentificatie krijgt voor verbinding

dat doen we zo:

we openen een dos console via uitvoeren <CMD> enter

daar melden we aan zonder paswoord

en dan veranderen we het paswoord zo>>>

admin@simone:~> telnet 10.0.0.65

Trying 10.0.0.65...

Connected to 10.0.0.65.

Escape character is '^]'.

* *

* VTI Image *

* *

* www.vuplus-support.org *

* *

welcome on your Vu+ ! - Kernel 2.6.18-7.3 (#1 SMP Sat Oct 8 14:38:45 CEST 2011).

BM750 login: root

Password:

root@BM750:~#

root@BM750:~# passwd

Changing password for root

New password:

Retype password:

Password for root changed by root

root@BM750:~#

je typt dus passwd en wordt gevraagd een nieuw password in te voeren en nogmaals te bevestigen

gebeurd

dat root paswoord gebruiken we in DCCE2 en ook in dreamboxedit om fatsoenlijk en met alle rechten te mogen aanmelden.

dit werkt direkt en hoeft dus niet de VU+ te herstarten

NU PAS KOMT eventueel een mount naar pC of NAS of server aanmaken indien je dat wenst.

dat volgt eventueel nog...

MAAR de stappen

1) netwerk instellen

2) samba WORKGROUP

3) passwd aanmaken

2) en 3) mag ook in omgekeerde volgorde

moeten eerst worden doorlopen

indien je pC op enig moment blokkeerd, schakel je de firewall uit en voegt de VU+ met zijn IP-adres toe als betrouwbare klant bij INTRANET <<< zie internet options veiligheid.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Bedankt vr de info.

Nadat ik op een ander forum ook mijn bevindingen heb neergepend, heb ik de OpenPLI-2.1 uitgave 2/11/2011 geladen, en alles loopt als een fluitje van een cent zonder hokus-pokus of acadabra.

Conclusie: er was waarschijnlijk een "bug of foutje" in de OpenPLI-2.1, zoals ik altijd beweerde.

Deze bug schijnt er nu uit te zijn.

Ik vermoed dat anderen die ook netwerk of settinglijs loadproblemen hadden, deze nu ook voorbij zullen zijn!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...