Ga naar inhoud

Rotor met quad lnb werkt niet goed met 2x dreamboxen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een Stab 100 rotor, als lnb een 4 quad waarop 2 stuks dreamboxen zitten aangesloten. De ene dreambox die ik beneden heb staan zit aangesloten op de Stab100 en vanaf deze rotor naar de quad lnb. De andere die boven staat gaat rechtstreeks naar de quad lnb. Deze ontvanger staat als single lnb vast ingesteld op astra 23.5 E.

Op zich heeft deze opstelling even goed gedraaid, maar na enkele dagen (beide boxen ) gebruiken lukt het niet meer om de rotor te laten draaien en lijken de instellingen verlopen of verdwenen. Hier ben ik dan weer uren mee bezig om weer beeld te krijgen....als ik het al voor elkaar krijg.. ;)

Heb ik iets over het hoofd gezien met de configuratie van de opstelling? Moet er soms nog een switch tussen worden gebouwd? Na herhaaldelijk resetten (spanningsloos maken van de rotor) lukt het me soms weer om hem weer te laten draaien maar eigenlijk is het een drama op deze manier...

Is en weet iemand hier een goede oplossing voor? :confused:

aangepast door cejean

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

Bedankt Sjaak, ik weet dat ik wel eens zonder beeld kan zitten als de box beneden op een andere sat draait, maar 95% zit ik gewoon op 23.5E.

Het zou dus moeten werken op deze manier?

Stab kapot geloof ik niet, want als ik mijn oude lnb erop zet en met 1 onvanger werk heb ik geen enkel probleem...

Is er een andere mogelijkheid om toch met 2x boxen op deze manier te werken of moet ik toch naar een vaste opstelling? :confused:

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

Ik denk dat er iets is met jou lnb ,probeer even een andere lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Welke dreamboxen heb je? Een 7000 serie moet geen probleem zijn maar de 500 en 600 en de klonen hebben zeer beperkende voedingen. Welke schotel heb je 80cm of meer?

Zoals al eerder beschreven it het probleem niet in de configuratie, die is goed echter je verliest settings waardoor je eea steeds opnieuw moet instellen. Staat je opstelling waterpas, usuals goed ingevuld en nulpunt op sirius?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Ik heb 2 stuks originele dreamboxen (800 HD).

Ik ben intussen wel wat verder maar wil nog niet te vroeg juigen.

Ik heb nl de beide voedingen verwisseld van onder en boven, en tot nu toe werkt alles nog prima.

Het lijkt er inderdaad op dat het iets met de voeding te maken heeft..(thx Sjaak)

Kan deze na verloop van tijd verslechteren van kwaliteit of is een voeding of goed of slecht?

In ieder geval lijkt erop dat de rotor enkele dagen op deze manier wel de settings vast houd.

IK wil dit even blijven testen en denk dat ik op zoek moet naar een andere voeding. Mits nog verkrijgbaar.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

Daarom heb ik al langere tijd er een zwaardere voeding aanhangen, nl 5 Amp. ipv de orginele 3 Amp.

Toen de 2 Amp. voeding van de DMM500 defect ging hier die 3A van de DMM800 aangehangen en een nieuwe 5A voor de 800 besteld

tot nu toe geen problemen.

(door de externe 12V voeding, heb je niet al teveel reserve, daar de spanning voor de lnb naar 18V moet worden gebracht, indien dan een motor 0,5 A vraagt, betekend dat dat de voeding zwaar belast wordt)

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de reacties. Oorzaak was de voeding, ipv dan wat ik dacht mijn schotel.

Nu een week getest te hebben met de voeding blijkt deze totaal geen problemen te geven met mijn schotel terwijl de andere dat wel deed.

Conclusie is nu dat ik de voedingen heb werwisseld en deze goed (betere) onder gebruik die de schotel kan laten draaien zonder problemen en boven mijn db op 23.5E vast heb ingesteld.

Zo werkt alles naar mijn zin, maar denk toch dat ik een andere (zwaardere) voeding bestel voor alle zekerheid.

Ik wist trouwens niet dat er nog verschil in een voeding zat van een zelfde type dreambox.

Van mij mag hier een slotje op.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen