Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft er zoveel ervaring dat hij kan helpen met linux?

Het gaat om een plugin te maken voor de enigma machine's

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Hoi Snuffer,

om een plugin te maken heb je meer dan enkel kennis van linux nodig

specifiek kennis over enigma zelf natuurlijk en de gebruikte programma taal / programmeer kennis.

moet je misschien eens een plugin schrijver benaderen die dat kan en voor z'n hobby doet.

ciao ;)

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Tonskidutch,

Ik denk dat het toch moeilijk wordt er is niemand die een reactie geeft.

we hebben alle source van deze ontvanger Eycos 95.15HD beschikbaar maar ja we wachten af.

Geplaatst:

Vooe een nieuwe linux ontvanger HD met 2 tuners deze willen een nederlands schotel stuursysteem in hun ontvanger hebben daarvoor moet een plugin of zelf de gehele software van deze machine aangepast worden.

• Beheerder
Geplaatst:

Niet te veel naar theparasol luisteren hoor. Die denkt dat hij alle 28.000 leden kent. ;)

Er zit hier wel degelijk veel programmeer kennis, maar die mensen moeten er maar net op zitten te wachten om voor jou een plugin te gaan schrijven.

Het staat overigens helemaal los van Linux, want Python is een scripttaal en kan op allerlei platformen draaien.

Het probleem met het vinden van een programmeur is vaak dat hij het ofwel zelf leuk en bruikbaar moet vinden, of je moet er gewoon uurtarief voor betalen.

Ik denk dat het jou gaat om een feedhunter plugin en gezien de zeer matige interesse voor een dergelijk idee, ben ik bang dat je aan het laatste moet denken.

Ik kan je zo 3 python programmeurs noemen die ook op dit forum zitten, maar of die er op zitten te wachten om gratis een plugin te schrijven waar ze naar aller waarschijnlijkheid zelf geen toepassing voor hebben, betwijfel ik.

Als je eens uitlegt wat er precies moet gebeuren, maak je meer kans.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Gratis hoeft het niet dat als aller eerste.

De eigenaar achter de Eycos 95.15 HD reciver wil de Fibo-box als optie leveren.

Deze receiver heeft een linux achtige besturing net als dreambox etc. soort software erin.

Eycos wil dat de software in deze box via de USB de Fibo-box kan sturen. (dus een plugin is het eigenlijk niet)

Alle datagegevens van de fibo-box zijn beschikbaar etc.

Ron

• Beheerder
Geplaatst:

Het verhaal blijft dan een beetje hetzelfde.

Meestal betekend dit dat:

Als er niet toevallig een Eycos 95.15 HD receiver eigenaar is die in deze taal kan programmeren en dat zelf een leuke toevoeging zou vinden, je er dus gewoon voor zult moeten betalen.

Het zal ook wel als plugin moeten want anders moet je gaan wijzigen in de enigma2 code en dat lijkt mij niet gewenst.

Meestal vragen programmeurs tarieven van tussen de 65 en 120 euro per uur. Dat wordt dus dan een hele dure plugin want als ik dit zo in moet schatten zou je heel grof geschat incl. voorstudie, testomgeving en testen (als alles meezit) toch wel op een 5-6 dagen werk komen. (+/- € 3500,00)

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het moet dus in de Enigma2 code en de prijs is een drubbel op de kosten van deze hele reciever natuurlijk.

De prijs is voor de eigenaar van Eycos (Alfred Olbort in Oostenrijk) die deze boxen in Korea laat maken.

• Beheerder
Geplaatst:

Voor dat geld zal je wel iemand kunnen vinden die dat wil maken denk ik.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Het komt wel goed dat is zeker.

De box is al op de markt ze hadden graag gewild dat de antenne motorstuur unit eind December aan de dealers zouden worden uitgeleverd dit gaat naar alle waarschijnlijk heid niet lukken..

Geplaatst: (aangepast)

Probleem opgelost.

Korea heeft aan deze "Need command codes for controlling fibo-box, e.g. elevation up/down [speed/step], azimuth, skew control, all commands supported etc" info genoeg om het menu van de box te veranderen zodat er communicatie is.

Ron

aangepast door Snuffer

• Beheerder
Geplaatst:

Dat lijkt me iets te gemakkelijk.

De rotor plugin in Enigma2 ondersteund geen skew, dus daar een mechanisme voor maken is nog best een klus.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Michel.

De software voor deze nieuwe ontvanger wordt gemaakt in Korea, zij maken in het menu (orgineel van deze ontvanger) de sturing

Het wordt ook geen plugin maar een onderdeel van het menu voor motorsturing.

geintregeerd dus in de OS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen