Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zal ik dan eens de do en don't neerzetten, betreft DM8000 zijn de verschillen wat groter(daar kan je bcm4505 tuner in prikken en een BD-r drive)

-Openpli= Goede epg.

-OE2.0.0= Webbrowser, HbbTV, BluRay disc player(unprotected), BDMV support in DVDburn plugin(opnemen in blu ray disc formaat tbv behoud HD kwaliteit, op elke bluray player afspeelbaar, branden is achtergrondproces dus kan je gewoon verder met gebruik tuner), blindscan.

Dat is mijn rede waarom ik OpenDreambox2.0 image aanhoud (met Gemini plugin 3.2 voor eventuele toeters en bellen).

Dus laat ieder z'n keuze maken. Maar besef wel dat de verschillen voor Dreambox(die OE2.0 image kunnen gebruiken) bezitters aardig groot zijn geworden. OE2.0 is net als openpli3.0 beta.(dus kan alleen beter worden).

Verder koos ik altijd voor Openpli ivm goede feedback op forum en snelle development. maar met deze verschillen hou ik het voorlopig(al 4 maanden) op OE2.0 & GP3.2 (& OScam).

Je zou kunnen zeggen dat licentiegeneuzel van Dream Multimedia werkt.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Openpli Xtrend = Webbrowser, HbbTV, blindscan, streaming radio en tv,HDMICEC bijna alle formaten speelt hij af wmv avi iso enz enz. dus ja wat wil men nog meer

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

streaming radio & tv doen alle images. HDMICEC is niet echt iets wat toegevoegde waarde is, daar universele remotes al de apparaten aanzetten en uit zetten en kanalen switchen.

Mediasupport is ook soortgelijk, daar de gebruikte av chips soortgelijk zijn (op ouder nieuwer model na zijn de verschillen niet zo groot).

Ik vind een settopbox nou niet bepaald ideaal om allerlei formaten op te zetten om af te spelen, daar de hardware decodering beperkter is dan de gemiddelde computer die het eventueel ook softwarematig kan.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

ja de xtrend ontvangers hebben geen dvd/BluRay slot of hoe je het noemen wilt en hdmicec vind ik wel ideaal mij zegt het weer niks om een BluRay te kunnen afspelen tja ieder zijn idee 1 ding weet ik wel er komt hier geen Dreambox meer in, ben echt super tevreden over de Xtrends wie ik heb daar kan bv de Dm500HD niet aan tippen. en vergeet de prijs ook niet de 8000 kost wel meer dan het dubbele van de Xtrend et9000 (je krijgt er ook wel meer voor maar gebruik je dat ?) in mijn geval zou ik het niet gebruiken.

Maar goed daar ging dit topic niet over.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Branden naar BDMV formaat is handig, dan kan je HD opnames op elke Blu-Ray speler afspelen, in HD kwaliteit. Dat afspelen -alleen onbeveiligd- maakt niet zo uit idd.

Hoe is het met de condensators van je xtrend? Net als bij VU? Scoor alvast maar soldeerbout. (prijsverschil is niet voor niks, zie printplaten & onderdelen)

Ik vraag me af wanneer details van de "Goliath project" naar buiten komen. Ik hoop geen HD+ en CI+ beperkingen.

maar ok ,back on topic.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

de soldeerbout heb ik nog over van de slechte netwerkonderdelen en zwakke voedingen van de DM500s destijds, hdmicec is erg handig, gebruik bij de xtrends hier de DM afstandsbedieningen, en met 1 druk op de knop schakelt ontvanger, tv en geluidsinstalatie aan en uit, volume geluidsinstalatie etc alles te bedienen via de DM AB met hdmicec, dus helemaal geen extra universele ab nodig

Blue ray doe iik niks mee

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...