Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wil hier eigenlijk nog maar 1 ding over kwijt

Van alle members die hier nu aanwezig zijn op dit forum

wie heeft er een officiele DMM image in zijn box draaien?

Ik denk dat je dat dan kunt beantwoorden met 20 %

en 80 % draait een andere img en nou juist DIE mensen worden benadeel door DMM zelf

helaas maar het is niet anders

Voor zover ik begrepen heb zal dit enkel een probleem zijn voor OpenPLi.

Images als Newnigma, Gemini en dergelijke zouden geen problemen hebben, omdat ze niet zo diepgaand sleutelen aan de software.

Dus de vraag is eerder : hoeveel % gebruikt OpenPLi ?

En neen, ik heb niets tegen OpenPLi, ik gebruik het zelf heelder dagen, maar toch begrijp ik de beslissing van Dream.

Het kan toch niet dat zij miljoenen investeren, en een ander daar iedere keer gewoon gratis een copietje van neemt.

Geplaatst:

Snap er in details geen bal van....

Maar als ik het allemaal lees.....

Denk ik dat dmm het zwaar krijgt......[ nuchtere Hollander ]

Want het lijkt me dat als xtrend clarcke tech vu enzenz even de koppen bij elkaar steken en een soort "Openenigma" in elkaar knutselen.....

DMM veel verder van huis is....

En wij kiezen toch voor €350 twin hd.....[ 4 jaar en antiek ]

Dan voor dmm €800 twin.... [ 4 jaar en antiek ]

Nuchter...

Geplaatst:

Snap er in details geen bal van....

Maar als ik het allemaal lees.....

Denk ik dat dmm het zwaar krijgt......[ nuchtere Hollander ]

Want het lijkt me dat als xtrend clarcke tech vu enzenz even de koppen bij elkaar steken en een soort "Openenigma" in elkaar knutselen.....

DMM veel verder van huis is....

En wij kiezen toch voor €350 twin hd.....[ 4 jaar en antiek ]

Dan voor dmm €800 twin.... [ 4 jaar en antiek ]

Nuchter...

Ik denk zelf dat VU+ en Xtrend alleen maar voor de drivers blijven zorgen, zoals ze nu doen.

De rest moet uit de community vandaan komen, zoals bij PLi.

En dat betekent dat de ontwikkeling dan niet zo hard meer gaat.

Ik ben eigenlijk nieuwsgieriger naar de gevolgen voor DMM hardware.

Hoe gaan de image-bouwers met de nieuwe situatie om?

Krijgen we een aantal bouwers die alleen nog voor DMM hardware images bouwen op basis van de nieuwe Enigma en een aantal die verder gaan met een Openigma (hernoemde Enigma 2)?

Oftewel, gaat het een splitsing veroorzaken en zo ja, wat zijn de gevolgen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

• Beheerder
Geplaatst:

Het zal zeker gevolgen hebben, maar als je het forum van DMM en IHAD eens goed leest, zie je dat vrijwel alle 'grote' ontwikkelaars het besluit van DMM steunen en aangeven voor Enigma verder te ontwikkelen en daarmee denk ik dan ook dat DMM hier de beste kaarten heeft.

Mijn voorspelling laat ik dan ook ongewijzigd ;)

Het valt op dat Pli wel heel erg de nadruk wil leggen op een 'closed source' enigma van DMM, terwijl het overgrote deel gewoon open source bliijft, maar alleen een andere licentie krijgt.

Ik denk dat Pli gewoon een beetje boos is omdat Dream hiermee een stokje voor de verregaande wijzigingen van Pli in het OS zelf heeft gestoken.

Ik begrijp de teleurstelling van Pli, ik vind het zelf ook jammer want ben zelf ook een Pli'er, maar als je even nadenkt snap je ook waarom dream dit wel moest doen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Ach, men hoort zo af en toe eens wat he ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ach, men hoort zo af en toe eens wat he ;)

Dat klinkt niet alsof het uit eerste hand komt. Maar wel uit eerste hand: wij zijn niet boos (of hoe je 't ook wil noemen).

Gewoon puur om deze zinvolle discussie helder te houden.

aangepast door dAF2000
Geplaatst:

Ik weet wel dat als de nieuwe enigma alleen op nieuwe boxen draait ik totaal door het lint ga.

Die dm8000 was een rib uit mijn lijf en verwacht dan ook dat dmm dit gaat ondersteunen.

Ik heb altijd originele boxen gehad omdat ik geen gezeur wil met dingen wat niet ondersteund zou worden , ik heb ook een gezin.

En als ik nu als ik mee wil doen weer een anderte box moet kopen dan is het dmm bye bye.

Dan ben ik er klaar mee.

Gr Cb1

Geplaatst:

Ik weet wel dat als de nieuwe enigma alleen op nieuwe boxen draait ik totaal door het lint ga.

Dan weet ik zeker dat de term reversed-engineering de hoek om komt kijken.

Nee, ik ken daar niks van maar DMM kon de boemerang die ze uitgooien om hun software, terecht, te beschermen wel eens heel hard terugkrijgen.

Geplaatst:

et voor 350 4 jaar antiek

dm8000 800 4 jaar antiek...

Geplaatst:

Ik heb vanaf de dm7000 veel plezier aan deze ontvangers beleeft.

Maar je praat over 800 euro maar die box heeft mij ong 950 gekost en samen met de slot in dvd was ie over de 1000 euro`s.

Als die box straks oud begint te worden dan gooi ik hem bij dmm door het raam.

Ze mogen doen wat ze willen maar ze zorgen er maar voor dat ie ook op de nieuwste software draait.

• Beheerder
Geplaatst:

Wat een praatjes zeg...

Ken jij fabrikanten die voor een model uit 2002 nog software updates maken?

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Wat een praatjes zeg...

Ken jij fabrikanten die voor een model uit 2002 nog software updates maken?

Mvg,

Michel

De mijne komt uit 2009 en heb ik gekocht in de veronderstelling dat ik welke image dan ook met welke update dan ook kan gebruiken.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...