Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Ga maar fijn iets anders doen ja, want veel zinvolle praat komt er niet uit.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Ja, maar de crux van de discussie is dat deze persoon én PLi met al zijn verbeteringen lijkt te willen, én de nieuwste Enigma. Beiden gaan vanaf heden niet meer samen.

En dit pikt een beetje:

Ik als Vu+-gebruiker vind niet dat ik een moreel recht heb op DMM's nieuwste ontwikkelingen. Ik heb namelijk Vu+ betaald en daarvoor een open ontvanger gekregen. Ik kan alle toekomstige ontwikkelingen dankzij het open zijn van die ontvanger gebruiken. Dat daar geen ontwikkelingen van DMM meer bij zitten is jammer, maar ik voel me echt niet opeens bekocht.

Maar een Dreambox-gebruiker bekijkt het anders: Die heeft DMM heel veel geld betaald voor een open ontvanger. Dat open zijn staat nu ter discussie. Die DMM gebruiker moet nu kiezen tussen de voordelen van open en gesloten. Het is het open PLi, of een image die de gesloten Enigma gaat gebruiken en dus veel verbeteringen vanuit de gemeenschap gaat ontberen. Dat zo iemand zich een beetje bekocht voelt kan ik begrijpen.

Dat is naar mijn mening niet waar. Pli zou nog steeds een image kunnen maken, maar ze zouden niet meer heel erg diepgaande wijzigingen kunnen maken in het OS zelf. Enigma2 is voor het overgrote deel nog steeds open source.

Je kan er nog van alles mee. Dat bewijzen gemini en Newnigma toch duidelijk?

Pli kiest er helemaal zelf voor om met een fork door te gaan. Dat kan je DMM niet kwalijk nemen.

Als je dat echt allemaal zo'n probleem vind, moet je gewoon je DM800SE of DM8000 verkopen. Daar krijg je in verhouding nog steeds goed geld voor, dit geheel in tegenstelling tot een tweedehandse VU+ DUO of ET9000 waar je zo 40% op afschrijft al na 1 maand.

Van dat geld koop je dan bijvoorbeeld twee tweedehandse receivers. Een ET9000 én een VU+ duo of steek je de helft in je zak. Proleem solved.

Ik maak me nergens zorgen om. Er is zo weer een andere image. Misschien even wennen, maar newnigma doet het ook prima.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Inderdaad, we zijn het eens: Aan een andere image wennen, of de conclusie trekken dat je onterecht voor een duurder apparaat gegaan bent.

Maar ik had niet verwacht dat uit jouw mond te horen ;)

• Beheerder
Geplaatst:

We zijn het zeker niet eens want ik ben met mijn DM8000 nog steeds heel erg blij. Ik heb de andere merken ook zeer uitvoerig bekeken en getest en al zijn de zeker niet slecht, ben nog steeds erg blij met mijn inmiddles als weer 3 jaar oude DM8000 (op elektronisch gebied antiek dus) en zou die voor geen goud willen ruilen met de andere merken.

Pli is volgens mij het enige software team dat zich deze politiek heel erg aantrekt want zoals al eerder geschreven steunt het gros van de developers het besluit van DMM. Daar zit dus nog steeds gewoon de meeste toekomst in.

Ik geloof niet dat er toekomst in een fork zit, behalve als zich daar plotseling en onverwacht een aantal hele goede full time developers aansluiten. Ik heb ze nog niet gezien.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Als je dat echt allemaal zo'n probleem vind, moet je gewoon je DM800SE of DM8000 verkopen. Daar krijg je in verhouding nog steeds goed geld voor, dit geheel in tegenstelling tot een tweedehandse VU+ DUO of ET9000 waar je zo 40% op afschrijft al na 1 maand.

Van dat geld koop je dan bijvoorbeeld twee tweedehandse receivers. Een ET9000 én een VU+ duo of steek je de helft in je zak. Proleem solved.

Mvg,

Michel

Hmmmm

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

• Beheerder
Geplaatst:

Tja zo moet je dat benaderen.

Een 3 jaar oude kale DM8000 verkoop je zo voor 600-650 euro. Daar kan je met gemak 2 andere vrijwel nieuwe (non-dreambox) twin tuners voor kopen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in DMM of je het principieel oneens bent met DMM moet je dat gewoon doen. Dat is in ieder geval daadkrachtiger dan enkele leden die hier piepen over zaken waar ze geen verstand van hebben.

Ik heb onlangs nog een VU+ Duo verkocht voor een kennis. Die wilde graag een DM8000 en kreeg zijn VU+ DUO niet verkocht. Uiteindelijk heb ik hem met veel pijn en moeite voor 275,00 voor hem verkocht. Hij heeft er in de winkel 575,00 bijgelegd en heeft nu een DM8000 en is dolgelukkig.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

275 ?? Erg netjes dan

Ze kosten nieuw nog maar 340 ,-

dat is dus een afschrijving van 18% en geen 40% zoals jij eerder beweerde

Dreambox 8000 HD kost nu 849,-

tweede hands 650 dan heb je een verlies en afschrijving van 24%

oftewel je hebt meer verlies op een Dreambox 8000 HD dan op een VU+Duo

btw waarvoor wou die een Dreambox 8000 HD ?? wat was doorslaggevend voor hem ??

• Beheerder
Geplaatst:

Die afschrijving was wel al na één maand en zelf kreeg hij zijn VU+ duo (op marktplaats) helemaal niet verkocht. Ook niet voor lagere bedragen.

Als ik mijn 3 jaar oude dm8000 verkoop krijg ik er met gemak nog 600-650 euro voor, ik wil hem echter voor geen goud kwijt en dat geldt voor 99,9% van de dreambox DM8000 eigenaren. ;)

Hij vond de afstandsbediening slecht.

Hij vond de ventilator luid

Hij vind de keuze voor images te beperkt.

Hij had het display van mijn DM8000 gezien en vond de informatie daarop toch wel erg handig.

Hij wilde een DVB-C tuner bij plaatsen en dat liep op de VU+ alleen met een USB stick en bepaalde images en dat zapte traag.

Mvg,

Michel

Geplaatst: (aangepast)

man man man...

Gaat toch over een licentie.......

En wat scheelt nou een afschrijving van een box...

vandaag gekocht morgen oud. vooruitgang noemen ze dat

Alle elektronica....schrijf je op af.

En ja een afschrijving op een box van €900 of 1 van 350..... verschilt.

En een Mercedes is iets anders dan een skoda...

Beide rijden ze...

aangepast door dylantje
Geplaatst:

gebruik eigelijk al tijden close source software (rudream) weet het is mss ook vloeken in de kerk maar als ik na die image kijk en wat pli er van "bakt" denk ik dat er goede tijden aan zitten te komen voor de dreamboxgebruikers

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

We zijn het zeker niet eens want ik ben met mijn DM8000 nog steeds heel erg blij. Ik heb de andere merken ook zeer uitvoerig bekeken en getest en al zijn de zeker niet slecht, ben nog steeds erg blij met mijn inmiddles als weer 3 jaar oude DM8000 (op elektronisch gebied antiek dus) en zou die voor geen goud willen ruilen met de andere merken.

Pli is volgens mij het enige software team dat zich deze politiek heel erg aantrekt want zoals al eerder geschreven steunt het gros van de developers het besluit van DMM. Daar zit dus nog steeds gewoon de meeste toekomst in.

Ik geloof niet dat er toekomst in een fork zit, behalve als zich daar plotseling en onverwacht een aantal hele goede full time developers aansluiten. Ik heb ze nog niet gezien.

Mvg,

Michel

Ik vind je een beetje erg negatief over de PLI mannen .

Ik denk dat ze met hun hobby 80% van de enigma boxen voorzien van PLI ( in nederland)

Ook is bij Pli kennis zat volgens mij alleen is er meer in het leven, heb het gevoel dat daar meer kennis is dan hier op het forum , misschien had er dan wel een sat4all image geweest

MiKa

aangepast door mika-nl
Geplaatst:

275 ?? Erg netjes dan

Ze kosten nieuw nog maar 340 ,-

dat is dus een afschrijving van 18% en geen 40% zoals jij eerder beweerde

een afschrijving is wat je toen betaald hebt , niet wat de box nu nog geprijsd staat , denk ik , toch ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

• 1 maand later...
Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid. Ik kan uit dit verhaal opmaken dat PLi geen nieuwere Enigma versies van DMM integreerd? Bij welke versie zijn ze hiermee gestopt?

En hoe zit dat nu met Enigma 3? Ik zie wel Enigma2 v3.2.x. Is het een spraakverwarring?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Even voor de duidelijkheid. Ik kan uit dit verhaal opmaken dat PLi geen nieuwere Enigma versies van DMM integreerd? Bij welke versie zijn ze hiermee gestopt?

En hoe zit dat nu met Enigma 3? Ik zie wel Enigma2 v3.2.x. Is het een spraakverwarring?

Klopt wat je er uit op maakt. staat ook hun site hele lange draad...

Enigma 3 zal alleen door dmm worden gebruikt, en worden de boxen van dmm closed...... [ en dus zonder cccam osca enz enz lachu box van €900 om alleen cd te kijken... ]

En waar zie 3,2 staan?

aangepast door dylantje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...