Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat het wel of niet closed wordt is een heel andere discussie. Het gaat er mij om bij welke versie het gebleven is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Ok, resumé, van alle versies vanaf 3.2 worden de wijzigingen van DMM niet meer meegenomen in OpenPLi?

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

• Beheerder
Geplaatst:

Enigma 3 bestaat niet.

Er is alleen een Enigma2, versie 3.2 en vanaf die versie wordt inderdaad niets meer in Pli opgenomen.

Dus geen blindscan, ...... enz.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

O.a. Gemini (installatie plugin), Newnigma en Ozoon. Er zijn er meer, maar ik ken ze ook niet allemaal.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Is deze image al beschikbaar voor de Dreamboxen?

Al sedert eind september als ik mij niet vergis (enigma2 V3.2.0)

Ik heb voor de wijziging altijd Pli gebruikt.

Eigenlijk jammer dat Pli deze wijzigingen niet wil/mag/kan meenemen in haar images.

Had het toch liever anders gezien.

Maar nu moet je een keuze maken. Meegaan met de nieuwste enigma2 ontwikkelingen of bij Pli blijven.

Heb voor het eerste gekozen.

Ciao

Geplaatst:

en wat zijn die nieuwste ontwikkelingen dan wel? vertel eens

op mijn dm800se onder andere

- nog geen enkele vastloper gehad

- met Pli kreeg ik soms geen tuner in beeld

- betere wifi ondersteuning

- blindscan

- verbeterde webinterface

- ...

en wat nog gaat komen uiteraard

Geplaatst:

Heeft iemand al een idee hoe je iptv streams in de zenderlijst kunt toevoegen?

Geplaatst:

- blindscan

Ik heb die ook nooit op PLi

Ook nooit last van gehad, misschien een schone installatie proberen

Wat is er beter dan? Volgens mij werkt het of niet en bij PLi werkt het prima

- blindscan

Kan ik me iets bij voorstellen als je een 7020HD hebt en dit echt wil gebruiken. Echter de tuner van andere Dreamboxen kunnen dit niet aan en zal hier dus ook niet op komen

Juist niet. Binnenkort gaat PLi over op de openwebif. Deze is in PLi al te installeren en ziet er zéér gelikt uit. Omdat deze open is en er volop op ontwikkeld wordt (door diverse programmeurs) is deze (straks) beter en uitgebreider als de ouderwertse webif die door één iemand gemaakt is.

• Beheerder
Geplaatst:

Het originele webif is zeker niet door slechts één persoon gemaakt.

Ik kan niet beoordelen welke beter wordt en jij volgens mij ook niet. Daarvoor zou je bij beide 'fronten' in de toekomst moeten kunnen kijken en dat kunnen wij volgens mij beide niet. Je kunt het hooguit voorspellen ;)

• 9 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

We zijn bijna een jaar verder en wat is er veranderd (28 october)

- Over 1 jaar van nu is er een heel erg krachtig Enigma 3.x of 4.x. deze is er nog niet en lijkt er niet eens op en is niet eens krachtig

- Er zijn dan nog praktisch net zo veel community's die Dreambox images bouwen op basis van die code als vandaag. Deze klopt wel aardig maar er zijn er ook een hoop overgestapt van hun naar de pli build

- VU+ en clarke tech/Xtrend leveren als ze dan nog bestaan, uitsluitend nog boxen gebaseerd op oude enigma2 image waar nauwelijks of geen vooruitgang in is geboekt. Nou lees je laatste review maar eens

- Over 1 jaar heeft Dream Multimedia weer innovatieve zaken in enigma 3.x ontwikkeld en lopen de andere fabrikanten ver achter. Tot op heden ligt de Xtrend nog voor.

- De enige manier waarmee ze verder komen is door hun product uit te leveren met een oude enigma2 image en te verwijzen naar slechts enkele sites die op illegale wijze een gepachte enigma 3.x image verspreiden voor de VU+ en Clarke tech/Xtrend. Deze is ook niet waar.

Maar goed we hebben nog een paar weken te gaan.

Ik kon het niet laten. ;-)

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...