Ga naar inhoud

hoe kan ik de nieuwe settings inladen in mijn ontvanger vu+:

Aanbevolen berichten

Gast mercury2001
Geplaatst:

Hallo, ik ben leek op het gebied van sat ontvangst. Heb onlangs een VU+ Solo aangeschaft, maar stel vast dat een aantal "voorgeprogrammeerde zenders" verdwenen zijn. Geen ontvangst (?) meer, de kanalen lichten niet meer op op het overzicht scherm.

Hoe kan ik nieuwe settings installeren op mijn ontvanger, zijn er voorgeprogrammeerde settings te verkrijgen via het internet?

alvast bedankt,

Alain

Geplaatst:

Download Dreamboxedit.

Scan een keer opnieuw je sats af.

Verbind Dreamboxedit met je Solo en haal alles binnen op je PC.

Dan kun je heel makkelijk de zenders goed zetten. Drag & Drop

----------------------------

Als je naar Add-Ons gaat en dan downloaden zijn er settinglijsten te vinden.

Maar het is handig als je verteld welke image je draait.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast mercury2001
Geplaatst:

hallo, bedankt, maar heb al een probleem: als ik mijn VU solo+ verbind via usb met de pc wordt de VU+ niet gevonden op de pc.Ik heb beide usb poorten ( 1 voor en 1 achter) al geprobeerd, is er een instelling nodig via het menu van de box?

Wat bedoel je met "image"?

Geplaatst: (aangepast)

Hallo mercury2001,

om een en ander met de solo te kunnen helpen inzake inrichten en instellingen moeten we weten of je een standaard image erin hebt of een alternatief image erop hebt staan.

-

Een Image is de firmware, zeg maar het operating system zoals windows bij je PC.

Als de receiver boot / start zie je een bootscherm op tv en dat geeft meestal al aan welk image erop is geinstalleerd.

Dus heb je het origineel image / firmware erop vanaf de fabriek of PLI of VTI of VIX of Blackhole?

Dat wetende kunnen we wellicht beter helpen.

Daar het ethernet verbinden met je router of per wlan usb stick of per lan kabel dan gerichter geinstrueerd kan worden.