Ga naar inhoud

hoe kan ik de nieuwe settings inladen in mijn ontvanger vu+:

Aanbevolen berichten

Gast mercury2001
Geplaatst:

Hallo, ik ben leek op het gebied van sat ontvangst. Heb onlangs een VU+ Solo aangeschaft, maar stel vast dat een aantal "voorgeprogrammeerde zenders" verdwenen zijn. Geen ontvangst (?) meer, de kanalen lichten niet meer op op het overzicht scherm.

Hoe kan ik nieuwe settings installeren op mijn ontvanger, zijn er voorgeprogrammeerde settings te verkrijgen via het internet?

alvast bedankt,

Alain

Geplaatst:

Download Dreamboxedit.

Scan een keer opnieuw je sats af.

Verbind Dreamboxedit met je Solo en haal alles binnen op je PC.

Dan kun je heel makkelijk de zenders goed zetten. Drag & Drop

----------------------------

Als je naar Add-Ons gaat en dan downloaden zijn er settinglijsten te vinden.

Maar het is handig als je verteld welke image je draait.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast mercury2001
Geplaatst:

hallo, bedankt, maar heb al een probleem: als ik mijn VU solo+ verbind via usb met de pc wordt de VU+ niet gevonden op de pc.Ik heb beide usb poorten ( 1 voor en 1 achter) al geprobeerd, is er een instelling nodig via het menu van de box?

Wat bedoel je met "image"?

Geplaatst: (aangepast)

Hallo mercury2001,

om een en ander met de solo te kunnen helpen inzake inrichten en instellingen moeten we weten of je een standaard image erin hebt of een alternatief image erop hebt staan.

-

Een Image is de firmware, zeg maar het operating system zoals windows bij je PC.

Als de receiver boot / start zie je een bootscherm op tv en dat geeft meestal al aan welk image erop is geinstalleerd.

Dus heb je het origineel image / firmware erop vanaf de fabriek of PLI of VTI of VIX of Blackhole?

Dat wetende kunnen we wellicht beter helpen.

Daar het ethernet verbinden met je router of per wlan usb stick of per lan kabel dan gerichter geinstrueerd kan worden.

Normaal zou het allerlaatste origineel image 6.0 de wlan usb stick moeten herkennen en kun je via de menu's die instellen.

USB stick aansluiten en plug and play is het niet !!!

Je zult enkele instellingen moeten doorlopen.

Via de afstandbediening, menu > instellingen > systeem > netwerk > adapterkeuze lan of wlan (het laatste heet wellicht iets anders in een alternatief image)

Als je daar de ethernet verbinding inricht <ofwel via dhcp ofwel via vast ip adres en ook de gateway (routerip) en dns(routerip) invoert ben je verbonden met het internet.

Let wel je moet eventueel bij gebruik van een usb wlan stick ook de wpa/wep code invoeren.

Indien dat voor elkaar is kun je internet / ethernet gebruiken om zenderlijsten op te halen of er zelf in te hevelen via de dreamboxedit 4.x.x.x

Enkel bij alternatieve images staan meestal voorgebakken settingslijsten in de "feed" (download optie)

Anders moet je jezelf eerst behelpen met zelf een volledige zenderscan te verrichten

Via de afstandbediening, menu > instellingen > zenders zoeken > manueel > diseqca/b of a/b/c/d/

afhankelijk van hoeveel satelliet posities je aangesloten hebt middels LNB's op de schotel.

veel succes.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

hallo, bedankt, maar heb al een probleem: als ik mijn VU solo+ verbind via usb met de pc wordt de VU+ niet gevonden op de pc.Ik heb beide usb poorten ( 1 voor en 1 achter) al geprobeerd, is er een instelling nodig via het menu van de box?

Wat bedoel je met "image"?

je moet verbinden met een netwerkkabel en niet per usb

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Gast mercury2001
Geplaatst: (aangepast)

hallo, de Image is VTi, de box is al met het internet verbonden (c.s.), Hetgeen ik nu wil is een update van mijn voorgeprogrammeerde lijsten (wegens zenderwijziging). Op een aantal kanalen heb ik geen ontvangst meer. Daar ik ook een 2de box, Duo+, heb (later aangekocht en een ander zenderoverzicht ) zou ik willen dat mijn voorgegeprogrammeerde zenders op beide boxen dezelfde zijn.

Ik denk (hoop) dat er ergens op het internet lijsten bestaan van die voorgeprogrammeerde zenders, hoe kan ik deze afladen en dat inladen in beide boxen?

Hopelijk is dit duidelijk, ik ben, zoals eerder gezegd, nog een leek,

alvast bedankt,

groetjes,

aangepast door wiz
onderstreept uitgezet
Geplaatst:

die op VTI feed staan zijn het meest courant

men kan niet elke dag lijstjes up to date houden

hoe zet ik zo'n lijst erin?

afstandbediening

blauwe knop > VTI panel

omlaag scrollen met pijltjes naar applicaties / plugins

oké klikken

dan opent zich een scherm met applicaties

je ziet echter ook rode knop wissen applicaties en ziet een groene knop applicaties downloaden

dus groen drukken

dan duurt het eventjes en opent zich een lijst wat er op de feed te downloaden is

daar staat ook settings bij

daar scroll je met de pijltjes naar toe en klikt oké

dan zie je alle kant en klare settingslijsten die je kunt kiezen

ga je met pijltjes knoppen op een staan en klikt weer oké

dan zal die deze downloaden na bevestiging met wederom oké

de receiver zal de "GUI" herstarten om het lijstje "te reloaden" wat net is gedownload

en het is volbracht.

ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Gast mercury2001
Geplaatst:

ok, bedankt, nu nog op zoek naar die vernieuwde settings, pietpiraat?

groeten,

Geplaatst:

er komen er weldra op de feed

maar welke satelliet posities kijk je

13

19,2

23,5

28,2

andere?

meestal staat dat ook vermeld bij de lijsten die je kunt downloaden

dus neem wel eent settingslijst die bij je sat-posities past

ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...