Ga naar inhoud

Ervaringen met de lnb van maximum single rod xo-r1

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo forum leden,

iemand al goede ervaringen met de lnb van maximum single rod xo-r1,kan het niet meer terug vinden heb een tijdje geleden iets gelezen over een site van lnb,dat dit type zeer goed getest was in duitsland,daarom mij vraag iemand op het forum met deze lnb.

groetjes

sjors

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Geplaatst:

Er is nog weinig ervaring met deze lnb ,je zou er 1 kunnen kopen om hem uit

te proberen ,op wat van schotel wil je hem plaatsen .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Ik heb er zo'n 5 op mijn wave schotel zitten met 2 single alps en in de praktijk al verschillende maximums geplaatst en ben er zeer tevreden over qua signaal. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

Inmiddels deze week 4 nieuwe sab singel lnb's geplaatst met 22mm flange. De regenhoesjes monteren wat lastig en weer los maken is ook niet zo handig. Zien er tov de maximums kwalitatief minder uit. Qua signaal op astra 1 en hotbird geen signaal verschil gezien.

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

hallo satencom,

ik heb een visiosat met astra1,2,3 en hotbird,heb nu al een jaar of 8 alps er op zitten ook wel tevreden maar wilde toch eens kijken met een nieuw soort lnb.

ben daarom ook echt wel benieuwd of het beeld beter zal worden.

groetjes

sjors

Geplaatst:

Sjors, het zal denk ik weinig uit maken, of je moet nu een heel slecht signaal hebben

dan zou je het kunnen proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hallo Sjors

Ik proef een beetje uit je verhaal dat je soms toch niet helemaal tevreden bent met de ontvangst. Alps-lnb’s hebben hun diensten al vele jaren bewezen en zijn uitstekende smalle lnb’s.

Als jij meer regengarantie wilt hebben en bijvoorbeeld ook meer garantie op de 8PSK FEC ¾ op de Astra 3 wilt hebben, dan zul je toch naar een grotere schotel toe moeten. De VisioSat Bisat G4 met zijn afmetingen van 75 bij 64cm, kan het natuurlijk niet opnemen tegen de Visiosat Big BiSat van 91 bij 70cm. Misschien dat je dan zelfs goedkoper uit bent dan allemaal nieuwe lnb’s te kopen voor meerdere aansluitingen. Bovendien heb je met een grotere schotel gegarandeerd betere ontvangst, iets wat je met een andere lnb nog maar moet afwachten

Geplaatst:

hallo satkijker,

bedankt voor je reactie,dat is ook iets waar ik over liep te denken een grotere schotel de big bisat,

de ontvangst zal dan echt een stuk beter zijn?

hoef je denk ik ook niet meer alps te gebruiken of toch wel, alps zijn gewoon goed daar gaat het niet om maar je wil wel eens wat anders.

groetjes

sjors

Geplaatst:

een visiosat met alps lnb's moet toch de juiste combinatie zijn voor goed en ongestoorde ontvangst. Een maximum lnb gaat daar niets aan toevoegen. Als de ontvangst niet optimaal is moet je wellicht je schotel opnieuw uitrichten.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Mijn ervaring is de volgende; welke LNB je ook koopt in de BeNeLux, ze werken altijd zeer goed, als het om reguliere (Astra´s, Hotbird, Eurobird, e.a.) ontvangst gaat.

Wil je echt exotische satellieten ontvangen, dan zou ik gaan voor de Inverto´s, de Black Ultra is superieur.

Voor mij en vele anderen hier in Turkije is de Astra 1 een "exotische" satelliet.

Sinds een paar jaar zijn enkele satellieten op 19.23E vervangen met gevolg, de ontvangst in een groot deel van Europa werd nog beter als er voor. Maar aan de rand van de footprint zakt het signaal in eens heel snel terug tot 0.

Ik ben toen van een 120- naar een 160 cm. schotel gegaan, met afwisselende resultaten.

En toen kwam in een keer de vraag, wat is de beste LNB.

Dat bleek voor de 160-er Prime Focus), een Invacom flens- LNB te zijn. Voor een offset schotel is dit de Inverto Black Ultra.

Maar doe je niet aan exotische ontvangst, hou het simpel met een goedkope LNB:

aangepast door Togan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen