paaimans Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Heb voor het eerst een dreambox gekocht en moet dus nog veel lezen en leren. Wil flashen via de browser met IP van de box maar vraagt hij meteen user en paswoord. Heb al heel wat combinaties van "root" en "dreambox" geprobeerd zoals je hier en daar kan lezen ,maar te vergeefs. Graag hint of suggesties.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 oktober 2011 Beheerder Geplaatst: 29 oktober 2011 Je moet de D7020HD in stop modus zetten alvorens je naar het IP adres gaat in je browser. Hoe dat moet staat erg duidelijk op de website van de fabrikant. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
paaimans Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 Bedankt voor je supersnelle reactie. Ik had blijkbaar de uitleg op de dreambox website foutief begrepen. Is nu ok.
Tonskidutch Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Je moet de D7020HD in stop modus zetten alvorens je naar het IP adres gaat in je browser. Hoe dat moet staat erg duidelijk op de website van de fabrikant. Mvg, Michel en toch is het een DOOR VEEL GEBRUIKERS gezocht onderdeel dat niet in de handleiding staat waarom niet is, mij sind nagenoeg 10 jaar gebruik met een dreambox, eigenlijk een onbegrijpelijk gemis van die handleiding. fijn dat het nu werkt paaimans. Eleanor Blancmange
Beheerder Michel Geplaatst: 29 oktober 2011 Beheerder Geplaatst: 29 oktober 2011 Dat staat al jaren gewoon in de gebruiksaanwijzing hoor. Pagina 76: http://www.dream-mul...user_manual.pdf En zelfs voeger al in de gebruiksaanzijzing van de DM7020: http://www.dream-multimedia-tv.de/download/manual_german_7020.pdf op pagina 78. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Dat staat al jaren gewoon in de gebruiksaanwijzing hoor. Pagina 76: http://www.dream-mul...user_manual.pdf En zelfs voeger al in de gebruiksaanzijzing van de DM7020: http://www.dream-mul...german_7020.pdf op pagina 78. Mvg, Michel en waarom lezen gebruikers dat dan niet...? hahaha niemand leest eerst iedereen vraagt eerst Eleanor Blancmange
pbtinus Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Hoi, sinds gister ben ik ook de trotse bezitter van de 7020 HD en durf zonder blikken of bloze te zeggen dat ik aardig handig ben met dreamboxen en het flashen hiervan. ( heb verschillende boxen zoals de dm500, dm600, dm7025 in bezit gehad en geflashed voor vrienden ) met mijn nieuwe aanwinst ben ik echter zo'n 2 uur aan het prutsen geweest met flashen ( via browser en dreamup ) en heb uiteindelijk met veel pijn en moeite de origine firmware er weer in gekregen. Bij het flashen van verschillende oozoon images of de pli image van 31-10 leek deze niet volledig te worden weg geschreven waardoor de box niet volledig doorstart en blijft hangen in de boot ( zag wel de oozoon bootup op mijn tv ) iemand met dezelfde problemen of tips welke image te gebruiken ? ben zelf erg gecharmeerd van PLI.... hoor het graag zodat ik mijn nieuwste speeltje aan het werk kan zetten :-) viel me tevens op dat de DVB-C/T tuner niet echt lekker werkt, dit schijnt driver kwestie te zijn volgens bepaalde forums, iemand hier ook nog tips of trucs voor ? hoor het graag, voor de rest wel weer een mooi product van onze oosterburen, ben er nu al blij mee ! tevens nog een kleine tip voor mensen welke zenderlijsten in de dreambox 7020HD willen zetten, even de optie "gebruik meerder favorieten toestaan aan zetten bij instellingen dit scheelt een hoop gevloek...... ( was dit namelijk zelf even vergeten.....) gr tinus
SIMBAke Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 niemand leest eerst iedereen vraagt eerst ook jij blijkbaar VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Tonskidutch Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 ook jij blijkbaar ik permitteer me wel eens retorische vragen stellen opdat antwoorden gegeven worden door de belangrijke spelers in een bericht. dus profiteer daarvan. zo is een bericht als pbtinus geeft erg sympathiek het zet aan tot denken lezen en (knoopje in de zakdoek) onthouden wat me wel opvalt is dat er geen gemini genoemd wordt maar enkel anderen is een ander bericht waard. ciao Eleanor Blancmange
pbtinus Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 hoi, @Tonskidutch dank voor je compliment..... erg sympathiek maar ter zake.... na een paar dagen emmeren is de dm7020 in gebruik en lijken mijn problemen opgelost, met pijn en moeite heb ik de nieuwste newnigma image op de 7020hd geflashed wat alleen maar ging via dreamup ( usb kabel en utp kabel ) waarna ik kon gaan inrichten. in eerste instantie was mijn dvb-c probleem nog niet opgelost maar na een online update vandaag is dit opgelost, en kan ik met mijn nieuwe aanwinst genieten van zowel ziggo HD kanalen als de 4 bekende satellieten in top kwaliteit. mijn eerste indruk van de box is goed en ik weet zeker dat als de stable versies van de diverse images beschikbaar zijn en het flashen makkelijker gaat ook de dm7020hd een ontvanger wordt waar menig dreambox liefhebber zijn handen bij aflikt....... voor andere welke nog niet zover zijn .... succes. gr tinus
MR_B Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 De 7020HD zet je in STOP modus dmv de standby knop in te drukken. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 De newenigma is de enigste firmware wat op dit moment werkt. Zet je PLI erin blijft de box in STOP modus hangen en kun je ook niet meer terug naar origineel ivm OLD IMAGE Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 (aangepast) MR_B ho ho heb je OOK gemini erop gehad, of OoZoon, of Origineel met manuele aanpassingen? tis enkel omdat je stelt newenigma is de enigste firmware wat op dit moment werkt enkel newnigma is de firmware die op dit moment foutloos werkt dan moet je ook alle geteste firmwarez met naam en toenaam noemen... jij noemt er maar twee in dit bericht (tja beetje zeikert, maar met bedoeling, objectiviteit) bovendien kun je dat niet eens allemaal hebben getest sinds afgelopen week..> daar testen met één enkel image 3 a 4 dagen duurt voor je überhaupt de diverse mogelijkheden hebt gebruikt van DAT image ik ga er al van uit dat er pas na twee drie weken genoeg feedback en beta-test informatie verzameld is dat je een alternatief image kunt kiezen anders dan het "perfecte newenigma" mag je hopen dat skins, plugins en addons even snel ontwikkelen en op de voet volgen! ciao 3 november 2011 aangepast door Tonskidutch Eleanor Blancmange
MR_B Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Ik praat niet over "perfecte newenigma, ik ben een PLI fan. Ik ben van origineel naar PLI proberen te gaan, dan kun je zelfs niet meer wepbased terug naar origineel maar wel naar newenigma. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
pbtinus Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Waarom zo onaardig tegen elkaar ? De enige versie welke ik knap draaiend heb gekregen is ook newnigma, De originele firmware gaf bij mij problemen op de dvb-c tuner. Ozoon en PLI kreeg ik niet eens goed geflashed Dus voor de huis tuin en keuken knutselaar adviseren wij van wc eend.... Newnigma, En dat terwijl ik mijn hele dreambox carrière PLi gebruik. Vast en zeker dat in de toekomst andere images ook prima werken, tot die tijd geen ruzie maken maar lekker door hobbyen Gr. Tinus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen