Ga naar inhoud

Software die op de PC eenvoudig kijken mogelijk maakt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds ik DVB-C kaartjes in m'n 7025 heb gezet. Kijk ik HD en SD uitzendingen op mijn PC, via mplayer met hardware versnelling. Allemaal leuk en aardig, onder Linux kun je heel makkelijk aliasen maken dus ik hoef alleen maar nederland1hd in te tikken om een schermpje met Nederland 1 te krijgen.

Echter ik vermoed dat ik niet de enige ben die graag op z'n PC eens kijkt, en het hebben van een programmagids, eventueel met een HD en SD icoontje dat gewoon klikbaar is zal ook wel geen geniaal idee zijn dat ik allee heb. De webinterface van de Dreambox vind ik altijd al een groot drama. Zeker de webtv die alleen met een vlc plugin werkt, en niet gewoon het juiste opent wat je wilt hebben.

Vraag een natuurlijk: is er wat 'native' dat dit doet? Voor Linux, Windows, OSX...?

Zo nee, is het bovenste idee echt zo nieuw dat het er niet is?

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Geplaatst:

Sinds ik DVB-C kaartjes in m'n 7025 heb gezet. Kijk ik HD en SD uitzendingen op mijn PC, via mplayer met hardware versnelling. Allemaal leuk en aardig, onder Linux kun je heel makkelijk aliasen maken dus ik hoef alleen maar nederland1hd in te tikken om een schermpje met Nederland 1 te krijgen.

Echter ik vermoed dat ik niet de enige ben die graag op z'n PC eens kijkt, en het hebben van een programmagids, eventueel met een HD en SD icoontje dat gewoon klikbaar is zal ook wel geen geniaal idee zijn dat ik allee heb. De webinterface van de Dreambox vind ik altijd al een groot drama. Zeker de webtv die alleen met een vlc plugin werkt, en niet gewoon het juiste opent wat je wilt hebben.

Vraag een natuurlijk: is er wat 'native' dat dit doet? Voor Linux, Windows, OSX...?

Zo nee, is het bovenste idee echt zo nieuw dat het er niet is?

de standaard die dmm zelf aanbiedt is dreamstream E2 voor windhoos

waarom maakt windows met mediaplayer die codecs niet mogelijk? zou je ook als lachwekkende tegenvraag kunnen stellen.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

de standaard die dmm zelf aanbiedt is dreamstream E2 voor windhoos

waarom maakt windows met mediaplayer die codecs niet mogelijk? zou je ook als lachwekkende tegenvraag kunnen stellen.

Ik heb geen windows, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar als ik het zo hoor, zou een widget appje, dat de requests uit de webinterface doet, en wat zenders kan aggregeren misschien best nog interessant kunnen zijn om even te maken :)

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb geen windows, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar als ik het zo hoor, zou een widget appje, dat de requests uit de webinterface doet, en wat zenders kan aggregeren misschien best nog interessant kunnen zijn om even te maken :)

ja schrijf dat dan meteen erbij dat je geen windows pC hebt

apple users schrijven apple i.p.v. PC :D

er zijn hele mooie applicaties voor apple en dreambox iDreamX v2.6.0.0

misschien dat een moderator de titel aanpast van PC naar Apple???

aangepast door Tonskidutch

True North

Rebekka Bakken

Ik zal het progje downloaden en zien of het hier mee gaat. Vandaag geen tijd om te experimenteren, helaas.

Zal me er morgen eens mee bezighouden. Je hoort er nog van.

Zo, daar ben ik alweer, had al wel een download gedaan.

Bij het openen van de download, het volgende en kan er dus niks mee doen;

Windows bezit de volgende gegevens over dit bestandstype. Op deze pagina kunt u de software zoeken waarmee u het bestand kunt openen.

Bestandstype: Macintosh OS X Disk Copy Disk Image File

Bestandsextensie: .dmg

Beschrijving: DMG files contain a mountable disk image created on Mac OS X. It is commonly used for Mac OS software installers.

aangepast door Togan

Ik heb Linux :) Dus ook geen mac ;)

Maar het hele punt is niet een afstandbediening. Het punt is kijken op de PC.

aangepast door Skinkie

Geplaatst:

ach,

ik gebruik ook Linux en wel openSuse 11.4

dus wat mis je nu eigenlijk?

ik kijk of luister dus via VLC 1.12.1 onder linux indien ik het webinterface van de enigma2 receiver open.

onafhankelijk van het receivertje z'n zapgedrag...

begrijp je probleem niet ?

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

ik kijk of luister dus via VLC 1.12.1 onder linux indien ik het webinterface van de enigma2 receiver open.

onafhankelijk van het receivertje z'n zapgedrag...

begrijp je probleem niet ?

Mijn probleem is nu juist die verschrikkelijke webinterface...

Geplaatst:

Mijn probleem is nu juist die verschrikkelijke webinterface...

moet men je dan verder helpen of wil je zelf een smaak ontwikkelen....?

als je het kunt ontwikkelen heb je toekomst in de ict wereld.

succes

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...