Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"Dat is wat ik bedoelde "

Nou... je zegt dat ik maar ff mn hele pc moet formatteren. Das toch net ff anders. Maar goed. Chrome is aanzienlijk sneller. Als ik n beetje google kom ik toch echt overal dezelfde opmerkingen over firefox tegen. Ik heb bv het geheugengebruik ns bekeken. Firefox gebruikt globaal 3x zoveel geheugen als chrome. Al met al is Firefox niet meer de lichte snelle browser die het ooit was. En dat is jammer.Ik heb t op een andere pc geprobeerd. Daar zie ik precies hetzelfde. Ik heb overigens alle addons uitgeschakeld in firefox(zijn er maar een paar overigens), maar dat maakt geen verschil.

Dat is simpel verklaarbaar, firefox maakt bij het opstarten een grote threadpool aan voor alle tabbladen, chrome maakt gewoon een nieuwe thread aan.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nu firefox 8 geinstalleerd. Deze werkt prima. Versie 7 blijft echter ver achter qua snelheid van laden. Er zit iets in 7 dat niet lekker werkt, in ieder geval bij mij."je komt zelfs tot de rare conclusie dat a beter is dan b... ".Dat is niet helemaal waar. In ieder geval niet wat ik bedoelde.Mijn vergelijking was puur gebaseerd op de browse-ervaring die een browser geeft tijdens gebruik.En firefox versie 7 is echt niet vooruit te branden. (Intussen heb ik deze versie verwijderd.) En misschien is het wel een combinatie van factoren, maar is dat nu niet precies waar het om draait? Een browser moet onder alle (normale) omstandigheden fatsoenlijk functioneren.

aangepast door jacobus
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nu firefox 8 geinstalleerd. Deze werkt prima. Versie 7 blijft echter ver achter qua snelheid van laden. Er zit iets in 7 dat niet lekker werkt, in ieder geval bij mij."je komt zelfs tot de rare conclusie dat a beter is dan b... ".Dat is niet helemaal waar. In ieder geval niet wat ik bedoelde.Mijn vergelijking was puur gebaseerd op de browse-ervaring die een browser geeft tijdens gebruik.En firefox versie 7 is echt niet vooruit te branden. (Intussen heb ik deze versie verwijderd.) En misschien is het wel een combinatie van factoren, maar is dat nu niet precies waar het om draait? Een browser moet onder alle (normale) omstandigheden fatsoenlijk functioneren.

Eens met de conclussie, Firefox 7 vreet geheugen en daar zit het probleem ook denk ik, 600 MB geheugen gebruik is niet zeldzaam voor FF7, versie 8 verbruikt veel minder, als je maar 1 GB RAM hebt wordt de traagheid van FF7 hierdoor wel verklaard, iemand met meerr geheugen ervaart het probleem niet .

aangepast door henkvd1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen