Ga naar inhoud


[OpTicum HD 9600] hoe kan ik software toevoegen


siemed

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit in het buitenland en heb de beschikking over een Opticum 9600 HD. Is het bij deze box makkelijk om CCCam te installeren? Ik heb op een aantal locaties een complete firmware gezien, waar dan CCCam in verwerkt zit, maar ik vraag mij af of ik het ook zonder een complete herinstallatie CCCam kan toevoegen?

 

Bij voorbaat ontzettend bedankt voor reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, software staat er op en ik had extra functies in het menu, ik heb alleen cccam niet aan de praat gekregen. De box had via dhcp een Ip adres gekregen, maar de server heeft nooit een connectie ontvangen. Alles lijkt toch goed te staan, heel vreemd.

aangepast door siemed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf deze decoder (fcombo) kortom Opticum 9600 HD TS.

 

weet dat een software versie de ac3 niet demuxed, dus dan heb je geen audio op sommige hd kanalen, ik heb die ervoor, die wel gewoon prima werkt.

 

- Ik wilde er ook eigenlijk .avi en mkv bestanden mee af kunnen spelen, maar dan moet je de Prima hebben of de mini.

Ik heb het eigenlijk nog beter aangepakt. Ik heb hierbij een Asus O!play gekocht (2e hands voor 35e) met draadloos internet. Deze kan eigenlijk alles wat moet kunnen en kan worden geupgrade. De Opticum zelf heb ik gekocht voor 80euro, ook niet heel veel geld.

- HD is goede kwaliteit, menu simpel en doet wat het moet doen.

- CCCam werkt prima!! Geen enkel probleem, geen freezers of iets dergelijks, werkt gewoon snel genoeg net als bij Dreambox 800HD.

De opties zijn beperkter natuurlijk, maar het doet zeker wat het moet doen. Tevens ondersteunt deze het Newcamd protocol, heb hem nog niet geprobeerd.

 

Kortom voor die prijs krijg je heel wat, zeker een aanrader.

aangepast door dreamboxelite
Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja en het mooie is dat het tevens een PVR is. Ik heb er een HDD van 250GB aan hangen en werkt prima. Kan zelfs FULLHD opnemen. Dit kan alleen met de USB2.0 HDD's. De andere zijn te langzaam. Ik heb er zelf ook digitenne aan gekoppeld en heb ned 1,2 en 3 en wat regio gewoon vrij in goede kwaliteit. Helaas bij de digitenne functie werkt de actieve antenne enkel maar in het begin (zie ik het lampje aangaan bij digitenne ontvanger) maar daarna niet meer, dus daar moet een apparaat tussen om actief te krijgen, zo een apparaat is gewoon in de winkel te krijgen. Niks bijzonders.

 

Goed apparaatje, met een enorme hoop aansluitmogelijkheden (scart, tulip en ook nog hdmi), tevens optical out en nog meer van die mooie dingen.

echt aanrader voor als 2e decoder. Ik heb beneden een Dreambox 800HD staan en boven op zolder voor de gasten en voor mijzelf natuurlijk straks deze opticum.

Beiden staan aangesloten op een Wavefrontier T90 schotel met 8 koppen. Dus mooi systeempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...