Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand enig idee hoe je je pc-desktop kunt streamen naar een VU+duo.

Ik denk dat het kan met VLC player (desktop streamen) en zou ik hem met de vlc-plugin moeten kunnen vangen.

Uiteindelijk is mijn bedoeling een luxe mediaplayer (Winamp-BMPstudio-Windows media centre-XBMC) te laten spelen op de PC en dit te tonen op TV via de VU+ (dus zowel beeld als geluid moeten gestreamed worden).

Als dat lukt vanaf een laptop dan lijkt me dat een leuke gadget op feestjes en partijen.

Nog leuker als je dan ook nog met een virtueel twee-schermen-desktop kunt werken en de visualisatie en geluid via de VU+ kan lopen en de playlist op de laptop.

Ik gebruik PLI op de VU en windows XP op laptop's.

GRTZ Hulkman

Geplaatst:

Nee,

De bedoeling is beeld en geluid via de VU+, en de communicatie draadloos wifi.

In theorie lijkt VLC dat gewoon te kunnen (desktop streamen) alleen krijg ik het niet voor mekaar.

Ik kan wel met de vlc plugin een media bestand afspelen van PC naar de VU, maar hoe krijg ik die desktop erop?

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Voorbereidingen op de computer
1. In de verkenner: Rechtermuisklik op de map die je wilt delen -> eigenschappen -> Tabblad delen -> klikken op: Deze map delen -> Sharenaam invullen -> OK drukken
2. Klik op Start -> Uitvoeren -> Vul in achter Openen: control userpasswords2 en druk op <OK>
3. In het tabblad gebruikers een vinkje zetten in "Gebruikers moeten een gebruikersnaam etc.."
4. Knop toevoegen -> Vul een gebruikersnaam in b.v.: vuduo -> Klik op volgende
5. Voer een wachtwoord in, b.v. weer vuduo en bevestig deze uiteraard -> klik op volgende ->
6. Kies Standaardgebruiker en klik op voltooien.

Ga nu op de VU+ Duo naar:
7. Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Netwerk browser
8. Je ziet nu als het goed is je computer en de VU+ Duo
9. Ga op je computer staan en druk op OK
10. De netwerkbrowser vraagt nu of je een gebruikersnaam wilt opgeven, kies nu JA
11. Vul bij gebruikersnaam in: vuduo en bij wachtwoord vuduo (in ieder geval wat je bij punt 4 en 5 hebt opgegeven
12. Als het goed is opent zich nu een tree van je computer met de mappen/schijven die gedeeld (kunnen) worden
13. Kies de te Sharen map en druk op OK
14. De verbindingseditor wordt geopend, kies nu gewoon OK, als het goed is staan alle juiste standaardwaarden er al in.

Succes Socram

Vu+Duo Open Pli 4.0

Geplaatst:

@socram1: Bedankt, maar dit is niet wat ik bedoel. Waar jij op doelt is het delen van bestand.

De bedoeling is om, laten we gemakshalve zeggen, Winamp op de PC te draaien en dan beeld en geluid te streamen naar de VU. Je maakt dan eigenlijk je eigen internet tv. URL afspelen op de VU is tegenwoordig geen probleem met de URL player plugin, je neemt de URL op in je zenderlijst en klaar.

Alleen lukt het me niet een goede stream te produceren op de pc.

Geplaatst:

Heeft iemand enig idee hoe je je pc-desktop kunt streamen naar een VU+duo.

Ik denk dat het kan met VLC player (desktop streamen) en zou ik hem met de vlc-plugin moeten kunnen vangen.

Uiteindelijk is mijn bedoeling een luxe mediaplayer (Winamp-BMPstudio-Windows media centre-XBMC) te laten spelen op de PC en dit te tonen op TV via de VU+ (dus zowel beeld als geluid moeten gestreamed worden).

Als dat lukt vanaf een laptop dan lijkt me dat een leuke gadget op feestjes en partijen.

Nog leuker als je dan ook nog met een virtueel twee-schermen-desktop kunt werken en de visualisatie en geluid via de VU+ kan lopen en de playlist op de laptop.

Ik gebruik PLI op de VU en windows XP op laptop's.

GRTZ Hulkman

Een goedwerkende oplossing hiervoor is  "Enigma-TV". Daarbij is sinds kort ook een plugin beschikbaar voor op je sat receiver om de stream op te pikken van je PC, via je lokaal netwerk of via internet.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...