Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb dit weekend een Big Bisat besteld en 5 LNB's voor de ontvangst van astra 1-2-3 , hotbird en de nieuwe atlantic bird 7 op 7°W. Ook heb ik een nieuwe ontvanger besteld ( xtrend et 5000 ) is het met deze schotel gecombineerd met de nieuwe ontvanger mogelijk om deze 5 satellieten te ontvangen ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst:

Ik weet niet zeker of het lukt atlantic bird 7 op Big Bisat, maar ik ben wel benieuwend :)

Laat mee het weten want ik heb zelf ook Big Bisat ik heb op dit moment geen tijd gehad om te proberen alles bij jou lukt dan lukt bij iedereen ;)

veel succes :)

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag doet de big bisat alignment software het weer en kun je afhankelijk van waar je woont de juiste instellingen berekenen,zie boven in dit forum daar staat een topic hierover pagina 1 voor de codes om er in te komen vervolgens vervolgens ga je naar alignment software klikt de taal aan je krijgt een kaartje skip intro en zoekt je woonplaats en je plaats waaar je woont doe next en stel de sats in die je ontvangen wilt doe dan next en je hebt de instellingen .

Dit werkt perfect ,doe het zo en prima ontvangst.7 graden west kan dus ook volgens de berekening.

Moi Brombeer :)

Bedankt voor jullie reacties, ik ga vrijdag mijn bestelling halen en dan direct installeren hopelijk lukt het me. Ik hou jullie zeker op de hoogte.

groetjes

aangepast door nnelg
Geplaatst:

Ook nog even dit, stel dat het me niet lukt om Atlantic Bird 7 te ontvangen dan heb ik 1 LNB op overschot welke satelliet is dan het meest interressant om te ontvangen naast astra 1-2-3 en hotbird die ik met de Big Bisat kan ontvangen ?

Je tuner is geschikt voor 5 lnb’s, diseqc 1.1.

De schotel is ontworpen voor ongeveer 40 graden orbit. Dan is 21,5 graden tussen 7 en 28,5 graad oost geen probleem.

De versterking van de schotel is 36dB, dat komt overeen met ietsje groter dan een Triax 64 welke 35,8dB versterking heeft.

De signaalsterkte van de Eutelsat in Nederland is 47-48dBW. Daar wordt een 75cm schotel voor aanbevolen. Je zult de zenders dus wel kunnen ontvangen maar denk dat je niet erg veel regenreserve hebt.

Als je voor de 7 graden oost een Inverto Black ultra-lnb neemt, zal er geen probleem zijn.

aangepast door Satkijker
Geplaatst:

Nog even een vraag, ik heb 5 LNB's van inverto multiconnect 0.2dB als ik Atlantic Bird 7 op 7°W wil ontvangen of te minste proberen te ontvangen is het dan beter dat ik 1 LNB neem voor AB7 die veel gevoeliger is bv 1 van 0.1dB of maakt dit niet veel uit ? Als het wel iets uitmaakt welke is dan de beste die ik kan nemen voor op een Big Bisat ? Alvast bedankt.

Hallo

Ik heb dit weekend een Big Bisat besteld en 5 LNB's voor de ontvangst van astra 1-2-3 , hotbird en de nieuwe atlantic bird 7 op 7°W. Ook heb ik een nieuwe ontvanger besteld ( xtrend et 5000 ) is het met deze schotel gecombineerd met de nieuwe ontvanger mogelijk om deze 5 satellieten te ontvangen ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Astra 1,2,3 hotbird en atlantic bird 7 kan. Ik gebruik zelf wel smalle lnb's.

Wil je de schotel visueel recht hebben staan (ipv schuin gekanteld), dan zet je in de align software de 12,5 west erbij.

Suc6.

aangepast door BeoMaster

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Ja, je moet voor de Atlantic Bird 7 west natuurlijk de gevoeligste lnb nemen die er is, de Inverto Black Ultra. Kost bijna niets meer.

De uiterste satellieten die je wilt ontvangen is de 7 graden west en 28,5 graden oost. Het midden hiervan is ongeveer 18 graden oost. Dan zou ik de Hotbird links van het midden en de Astra 3 rechts van het midden zetten van achter de schotel uit gezien en de schotel op de Hotbird uitrichten.

Geplaatst:

...Als het midden 18 graden is zit dichter bij 19.2 (Astra) dan 13 (Hotbird)...??

Maar 28.5 - 7 = 21.5 , 21.5 / 2 = 10.75... Oost zou dan het midden moeten zijn.... Dan is 13 Oost wel dichterbij (of 9 Oost als je die sat ook wilt)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Beste Littlesat.

Ik heb een foutje gemaakt.

Het moet zijn het verschil tussen 28,5 graden oost en 7 graden west en dat is 35,5 graad. De helft daarvan is 17,75 graad. Dit van de 28,5 graad afgetrokken is 10,75 graad. De dichtstbijzijnde satelliet is dus de hotbird 13 graden. Daar moet de schotel op uitgericht worden.

aangepast door Satkijker
Geplaatst:

je kunt makkelijk met je BigSat van 42 oost tot 8 west gaan, maar de vraag is,

kan je met je BigSat wel 7 west ontvangen, moet je daar geen grotere schotel voor hebben.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen