Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste edbe

Jij schrijft dat je gemakkelijk van 42 oost tot 8 west kunt gaan. Dat betwijfel ik. De schotel is gemaakt voor 40 graden orbid en geen 50 graden. De rail zal hiervoor te kort zijn maar hoe schuiner de ontvangst op de schotel is, des te minder zal het reflectieveld zijn. Bovendien krijg je dan ook geen ronde afstraling meer naar de lnb dus dit geeft alleen maar problemen en mindere ontvangst.

Wat de versterking betreft geef ik in bericht 9 heb ik laten zien dat het met een hele goede lnb zoals de Inverto Black Ultra echt wel het het verschil tussen een 65cm schotel kunt overbruggen waar je een 75cm voor nodig zou hebben.

We zullen het weten als @nnelg zijn schotel geplaatst heeft want hij heeft hem al besteld schreef hij in zijn eerste bericht.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Dan koop ik een meer gevoelige LNB voor AB7 en dan maar hopen dat dit lukt. Vrijdag ga ik mijn bestelling ophalen en installeren ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Geplaatst:

je kunt makkelijk met je BigSat van 42 oost tot 8 west gaan

Misschien met een BigSat, maar met mijn Big BiSat gaat dat niet lukken. Mis ik misschien een stukje schotel ? ;)

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Ik heb een Bigsat en een draaibare wok van 1m20 dus heb ik ook enig idee aangaande het signaalverschil tussen beide schotels. Mijn gok is dat je enkele transponders op de hoogste frequenties gaat ontvangen maar de rest zal een beetje afhankelijk zijn van de condities.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen