Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag collega's ,

Zou met een kabeltuner van Dream gelijktijdig naar VTM willen kijken en tegelijkertijd een programma van VRT willen opnemen .

Bij de DM800HDSE is dit niet mogelijk , iemand een oplossing ? Ik heb maar een coax naar de TV gebracht dus zou met deze moeten gebeuren , kan geen tweede coax meer plaatsen ... Principe van een Digicorder eigenlijk ... DM7020HD met dubbele tuner en doorlussen ?

Alvast bedankt voor de info ,

Aquasanta

Geplaatst:

Ik weet niet of de 7020HD met kabeltuners het ook kan, maar bij mijn DM8000 kan ik via het menu mijn tuner B

doorlussen naar Tuner A, die verbinding wordt dan intern gerealiseerd. Staat ergens onder tunerinstellingen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hey ,

Bedankt voor de tip alvast Vgnp , hoop dat ik het met de 7020HD ook zou kunnen ben nog aan het twijfelen ... hopelijk heeft iemand daar al ervaring mee ...

Groetjes

Geplaatst:

En anders knoop je er een doorlus kabeltje tussen, zie hier de tuners: --> KLIK <--

Ik heb geen idee wat het resultaat is van doorlussen op een kabeltuner, maar neem

aan dat je op de doorgeluste tuner alle frequentie's/kanalen beschikbaar hebt.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Aquasanta

Bedenking: Eén, Canvas en nog een aantal zitten vrij als digitale kanalen op de kabel (in Vlaanderen). Maar VTM? Kan je dat sowieso met een Dreambox decoderen?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

inderdaad, de digitale kanalen van telenet zijn niet te ontgrendelen op een dreambox, telenet gebruikt een "closed" systeem waar de kaart en digibox met elkaar gekoppeld zijn. Je hebt de boxkey nodig, maar zover ik weet heeft niemand die al kunnen bekomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie feedback , stel dat ik dan een andere zender die vrij staat op de kabel wil opnemen en tegelijkertijd naar de vrt wil kijken zou dat lukken met 2 tuners te plaatsen in de dreambox en deze intern te linken zoals vgnp zegt ? Ik zou dat wel willen gebruiken niet in de 8000 maar in de nieuwe 7020hd. Ik denk dat ik met een enkele tuner niet simultaan kan kijken ?

Geplaatst:

Je moet inderdaad 2 kabeltuners plaatsen in de 7020HD, maar je kan ze niet intern linken.

Je moet ze gewoon doorlussen met een coax kabeltje aan de achterkant.

Kijk wel of je genoeg signaal krijgt op de 2e tuner die is doorgelust. Op mijn 8000 was dat niet het geval. Opgelost door een betere versterker te plaatsen.

Het kan ook zo zijn dat het meteen goed werkt hoor.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

• 3 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of de 7020HD met kabeltuners het ook kan, maar bij mijn DM8000 kan ik via het menu mijn tuner B

doorlussen naar Tuner A, die verbinding wordt dan intern gerealiseerd. Staat ergens onder tunerinstellingen.

vGnp

Heb jij het op "gelijk aan" of "internally loopthrough to" staan? Ik kan opnemen en kijken op een provider. Neem ik op de ene provider, dan is het vooralsnog niet mogelijk te kijken naar een zender van een andere provider. Hoe werkt het bij jouw.

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Mijn DM8000 is ter reparatie opgestuurd, kan het op dit moment dus niet beantwoorden.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heb nu weer de beschikking over een DM8000, dus zie voor mijn instelling het plaatje.

vGnp

post-44950-0-15032600-1330271794_thumb.jpg

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hoi @Gnp,

Ik heb mijn Tuner B op zowel EQUAL TO TUNER A als INTERNALLY LOOPTHROUGH TO Tuner B gezet. Bij optie 1 kan ik tijdens opname een klein selectie aan kanalen selecteren om op dat moment naar te kijken. Wanneer ik deze selecteer geeft ie aan "geen vrije tuner". Bij optie 2 kan ik alle zenders selecteren tijdens opname. Echter bij het selecteren geeft ie aan äfstemmen mislukt". Op de een of andere manier moet het toch kunnen om op te nemen en tevens naar een andere zender te kijken.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst: (aangepast)

Tsja. Sinds ik weer een DM8000 heb kan ik weer zaken opnemen via tuner B in hetzelfde kwadrant als waar tuner A op is afgestemd. Dus ik heb geen idee waarom dat bij jou niet lukt. Maar ik ben dan ook niet bekend met een 7020HD.

vGnp

aangepast door vGnp

Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...