Ga naar inhoud


Trieste dag vandaag


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Er was wat dat betreft wel een interessant gegeven in het NOS Journaal van gisteren, namelijk:

 

Als al die 7 miljard mensen schouder aan schouder naast elkaar gaan staan, dan passen ze met z'n allen in de provincie Utrecht.

 

vGnp

 

en als we dan allemaal stampen is de Utrechtse heuvelrug verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als we dat nu eens anders doen.

Alle bewoners, behalve de 16.732.223 nederlanders passen dan ook in het ijselmeer.

Zo hebben wij dan weer een stukje land erbij, en is het in de rest van de wereld heeeeeeel rustig.

 

Zo geeft je Haunted House wel een hele nieuwe betekenis...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Humor is altijd leuk en ook mij niet vreemd.

 

Maar dit bericht was toch wel serieus bedoeld. Er zijn wel voorspellingen voor het aantal mensen over 50 jaar maar eigenlijk valt daar niet zo veel over te zeggen. Maar dat de bevolking voorlopig niet afneemt staat wel vast.

 

Er gaan leuke discussies over hoeveel mensen de aarde met goed fatsoen zou kunnen bergen. Sommigen houden het op 3 miljard maar er zijn er ook die denken dat eigenlijk een half miljard mensen genoeg is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het tijdschrift Time van 13 juli 1970 staat dat de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties "nu beweert dat de landbouwmogelijkheid van de wereld groot genoeg is om 157 miljard mensen van voedsel te voorzien".

 

Of het waar is weet ik niet, ik heb er niet voor gestudeerd. Maar dat er honger is in grote delen van de wereld komt in de meeste gevallen niet doordat de aarde niet genoeg voedsel geeft, maar door commerciele, politieke en heel veel andere belangen. Hoeveel voedsel ligt er niet op de kaden en in de pakhuizen weg te rotten omdat "machthebbers" verhinderen dat het bij de mensen met honger komt?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel is 1 ding. Ik noem er nog een paar:

- Drinkwater;

- Energie;

- Natuurbehoud;

- Huisvesting;

- Verkeer en vervoer;

- Algemeen welbevinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor het nieuws over hongersnood voedsel te kort enz met twijfels aan

 

Meestal als het in een gebied slecht gaat is oorlog/burgeroorlog de oorzaak

 

In NL zijn ook voedselbanken nodig en als je de berichten op tv ziet buiten europa

over de voedselbanken dan lijkt het er op dat in nederland hongersnood is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is de enorme bevolkingstoename in werelddeel Afrika. Voorbeeld Egypte: in 1985 nog een bevolking van 50 miljoen mensen naar nu 83 miljoen mensen met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. Dat geeft pas enorme grote problemen.

Dan kan je wel West-Europa allerlei problemen en gedragsveranderingen aanpraten. Dat is misschien voor een gedeelte ook niet slecht. Maar het ware probleem ligt toch in landen als in Afrika. In Duitsland neemt bij voorbeeld het inwoner aantal duidelijk af. Niet alleen in de al weer 21 jaar geleden ter ziele gegane DDR, maar ook in Nordrhein-Westfalen is er duidelijke bevolkingsafname te zien. Maar de bevolkingskrimp is ook al duidelijk aanwezig in Limburg, Groningen en in het oosten van het land. Bouwprojecten in verscheidene steden in Overijssel gaan verlopig niet door meldde deze RTV Oost en de IJsselsprong bij Zutphen wordt nog maar een fractie qua grootte van het eerste plan volgens berichtgeving van Omroep Gelderland.

 

Het behalen van de 8 miljard mensen moet voorkomen worden. Maar het focussen erop ligt toch vooral oa in Afrika.

 

Bron over Afrika: Artikel7.nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen eten maar wel oorlog en het gestuurde voedsel komt op verkeerde plaatsen terecht. Als je dan verschillende Afrikaanse mensen op tv hoor en dan zie dat er gesproken wordt over 4 of meer kinderen dan moet er eerder iets aan voorlichting gedaan worden en gratis voorbehoedsmiddelen.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geldt hoe meer kinderen hoe beter.

 

Ja, alleen met de gedachte dat je dan later door je kinderen onderhouden kan worden. Maar ik zou dat niet "beter" durven noemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...