Hydra Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Ik lees op dit forum alles over kaartupdates van de 9000 serie die na een update niet meer zou werken. nu is mijn vraag is dit ook bij de rebox 8500 het geval nadat je de update v 1.09.35 erop is gezet. de kaart datum staat namelijk op 13-11-2011 en verandert niet sinds een paar weken. Hebben nog meer mensen hier last van dan alleen bij de 9000 serie. Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
ton2207 Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Dat lijkt er inderdaad wel op ja, de datum zou nu ergens in december moeten staan. Er zijn wat mogelijkheden om dit te corrigeren maar het zijn allemaal lapmiddelen, 1) Vraag een heractivatiesignaal aan via internet of SMS, laat de ontvanger een tijdje op SBS6 staan (waarschijnlijk werkt dit niet). 2) Doe een CI-module met je kaart in een van de CI sloten en vraag dan een update aan (dat werkt waarschijnlijk wel,de kaart kan later weer terug naar het interne slot). 3) Heractiveer in een andere ontvanger 4) Ga terug naar versie 1.08.75 van de Firmware 5) Klaag bij Rebox... Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
De_Perre Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 ton, volgens mij had punt 5 eigenlijk beter op 1 gestaan. verder kan ik me alleen maar aansluiten bij je post [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Hydra Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Geplaatst: 1 november 2011 Ton, Ik heb geen andere ontvanger of een CI module en heb daarom de klacht bij Rebox neergelegd. Het antwoord plaats ik dan wel hier. Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
ton2207 Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Duidelijk, maar let wel op want op 13 november kun je geen gecodeerde zenders meer ontvangen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Hydra Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Geplaatst: 1 november 2011 Als ik geen bevredigend antwoord krijg zet ik van het weekend de vorige software versie terug. Dan heb ik nog een week om te kijken of de kaart alsnog een update krijgt. Mag ik je vragen als ik een CI module ga aanschaffen wat de beste is om aan te schaffen Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
Moderator ceesv Geplaatst: 1 november 2011 Moderator Geplaatst: 1 november 2011 Je hebt keuze, Canaal Digitaal heeft zijn eigen CI module of je kan bijvoorbeeld een Aston aanschaffen. Ikzelf heb altijd een Aston gebruikt, en die beviel goed. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hydra Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 Antwoord van Rebox : Wij vinden het ook een hele vervelende situatie die gecreëerd wordt door een extra codeer systeem wat op dit moment wordt geïmplementeerd wordt door canal Digitaal. Wij zijn bezig om de software aan het aanpassen zodat dit soort klachten tot het verleden behoord. Uiteraard hebben wij daar nog een paar dagen voor nodig en de verwachting is dat we de nieuwe versie volgende week kunnen aanbieden. Bedankt voor uw geduld. Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
abrahamsat Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 of hydra gaat over op octagon+mcas,daar zijn geen problemen met kaartupdates,en je bespaart 70 euro,je moet het zo zien veel rebox bezitters zijn van ellende al overgestapt op octagon,zelfs de grootste reboxfans.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 november 2011 Moderator Geplaatst: 3 november 2011 of hydra gaat over op octagon+mcas,daar zijn geen problemen met kaartupdates,en je bespaart 70 euro,je moet het zo zien veel rebox bezitters zijn van ellende al overgestapt op octagon,zelfs de grootste reboxfans. Waarna die tot de ontdekking kwamen, dat ze met die software de meeste klachten ook nog steeds hadden. Daarnaast zijn er nog een paar extra problemen vastgesteld, welke door de gebruikte plug-ins werden veroorzaakt bij die alternatieve software. Of het zin heeft om over te stappen is voor een ieder een eigen afweging, in bepaalde gevallen zal het een oplossing zijn, in andere gevallen zitten dezelfde fouten ook in de alternatieve software. Uit andere postings blijkt, dat Rebox ondertussen tot het besef gekomen is, dat hun cam software inderdaad geen kaart updates meer verwerkt, en dat er volgende week hiervoor een software update komt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hydra Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 Ik wil hier even reageren op andere software voor de Rebox. Hiervoor zie ik geen enkele noodzaak de Rebox 8500 werkt bij mij naar behoren. Klagen op forums zoals deze heeft weinig zin als alleen de leverancier de gene is die de oplossing kan brengen. Hoe meer klachten des te sneller ze begrijpen dat het massaal is en doen ze er ook wat aan. Forums als dit zijn zeer belangrijk voor mensen die problemen hebben en anderen die deze problemen ook hebben gehad en kunnen helpen. Indien ze een oplossing hebben voor de kaart updates ben ik tevreden, de ontvanger moet doen waar ie voor is en meer niet En bij iedere ontvanger is er wel iets niet goed zowel bij satelliet als bij de kabelaars. Het is bij iedere leverancier van TV apparatuur zo, voor de aankoop doen ze alles voor je en daarna wordt het moeilijk ze te bereiken. Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
MACKerMD Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Ik heb een hele lange response van ReBOX gehad [in het draadje over ReboX en Canal Digitaal Kaartupdates] en deze wijzen zowel op nieuwe coderingsystemen, fase-van-upgrade, en nog wat andere zaken. Het lijkt er iig op dat ReBOX nu wel de problemen serieus neemt en er hard aan werkt. Ook al zijn ook zij afhankelijk van de software die zij aangeleverd krijgen en daarmee moeten werken. Om een reclame te quoten ... "Komt wel goed, schatje.." ... we wachten af. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Hydra Geplaatst: 11 november 2011 Auteur Geplaatst: 11 november 2011 Heden ochtend de nieuwe software op mijn rebox 8500 geïnstalleerd en een reactivatie bij canaal digitaal aangevraagd. na een uurtje alles bijgewerkt op de kaart, datums staan nu op januari 2012. Er zijn ook enkele aanpassingen doorgevoerd door Rebox zoals een nieuwe map op je HDD recordings. Via windows 7 verkenner is Verwijderen /toevoegen Up/downloaden en nieuwe mappen aanmaken op de HDD een fluitje van een cent Het geknipper van de onderste regel teletekst is ook verholpen. Rebox ga zo door en er komen meer tevreden gebruikers Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen