Ga naar inhoud


Schotel op de dak van mijn appartement


Turgi18

Aanbevolen berichten


Welkom op dit forum

 

Dat ligt er aan wat er in het regelement staat. Dat kan een regelement van de woningbouwvereniging zijn als het een huurwoning betreft of van de vereniging van huiseigenaren als het een koopwoning betreft. Ik denk dat je geen toegang tot het dak hebt. Je woont waarschijnlijk op een flat. Normaal gesproken heeft geen enkele huurder of huiseigenaar toegang tot het platte dak. Als eigenaar van een flat ben je eigenaar van alle binnenmuren van je huis maar alle andere zaken zijn gemeenschappelijk en daar heb je als individu niets over te zeggen.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik een schotel plaatsen op de dak van mijn appertement?

Kunnen ze van de VvE hierop wat zeggen?

 

Ja, daar kunnen ze wat van zeggen. Het dak is gezamenlijk eigendom, zodat je niet zomaar er van alles op kunt plaatsen zonder dat er toestemming is gegeven.

Het beste is om contact op te nemen met de bestuurder van de VvE, en vragen of je via de vergadering van eigenaren deze toestemming kunt krijgen om de schotel te plaatsen. Als je zorgvuldig te werk gaat (bescherming van de dakbedekking etc. en zelf het risico van beschadigingen op je wilt nemen maak je misschien een kans.

 

Hoe groot is de VvE? Allemaal individuele eigenaren?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij helpen?

 

Kan ik een schotel plaatsen op de dak van mijn appertement?

Kunnen ze van de VvE hierop wat zeggen?

 

Ik neem dat ik ook recht hier op heb.

 

alvast bedankt

 

altijd met de wind mee... dus proactief zijn

als eerste

heb ik het gevraagd aan de voorzitter van de V.V.E.

mede aangaande de toegang tot het dak

mede aangaande de Mobiel-telefonie antennes op het dak

mede aangaande de verzekering kwestie (stel een storm levert schade, ben je zelf verzekerd? )

mede wegens de waardevermeerdering van alle V.V.E appartementen te voldoen aan de vrije markt aangaande telecommunicatie ook bij verkoop van het appartementsrecht

mede omdat ik een bekende firma had uitgenodigd om ons (V.V.E. voorzitter en secretaris eens te vertellen wat een G.S.O kost)

mede omdat je een heel simpele wijze voor de bedrading hebt

 

en toen al (tijdens de gesprekken) bleek dat men geen schotels aan het balkon kan weren als V.V.E.

en toen al vond men dat op het dak plaatsen een elegante oplossing tegenover alles aan de gevel

en toen hebben we een V.V.E. jaarvergadering het voorstel uitgelegd en 100% toestemming gekregen

 

hetgeen aantoont goed geïnformeerde mensen heb je sneller MEE dan tegen je.

 

ga je zonder praten installeren heb je wellicht onmiddellijk een probleem.

 

dus...

het duurt effe maar het kan ook 12 hoog.

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Turgi 18,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, ik kreeg ook een brief dat ik mijn schotel per direct moest verwijderen van mijn balkon.

Ik heb daarna een mooie nette bezwaarschrift gestuurd naar de VvE en een regel toegevoegd waarin ik me beroep op Artikel 10 van het EVRM met medeweten dat dit toch niet ging werken.

Ik kreeg daarna een brief terug zoals ik had verwacht dat ze zich gingen beroepen op een Artikel waarvoor ik had getekent dat het mij verbiede om een (Schotel)Antenne op mijn balkon te plaatsen.

Heb hem daarna verwijderd en ook mijn bloembakken die op de reling hingen verwijderd en nog meer dingen die eigenlijk niet mogen volgens bepaalde Artikelen waarvoor ik heb getekend.

 

Ik ben daarna eens alles gaan inspecteren en zag 4 schotels hangen en een paar antennes en bloembakken aan de reling hangen en nog meer dingen die eigenlijk niet mogen.

Mijn conclusie was dat 96% van de eigenaren alle Artikels overschreden waarvoor ze hadden getekend.

Tijdens de vergadering heb ik gemeld dat ik het apart vond dat die andere schotels er nog wel hingen en de mijne niet.

En omdat de VvE beroep deed op een Artikel waarvoor ik had getekent ging ik me beroepen op "Gelijke Monniken gelijke kappen".

Nou je had ze moeten horen, ze waren het er niet mee eens dat ze de Bloembakken en diverse andere dingen eraf moesten halen want dit maakt het straatbeeld juist mooi en bla die bla bla ..........

 

Bij elke vergadering haal ik de minpunten van het appartementencomplex omhoog waar ze niks mee kunnen doen.

En vaak reageren ze kwaad omdat ik bij elke vergadering vrolijk ben en dit op een lachwekkende manier breng.

Al met al hebben ze dus totaal geen idee dat alles met een Spycam wordt opgenomen en de leuke stukken ben ik aan elkaar aan het plakken zoals Peter R. de Vries het doet.

Dus kunnen ze me er niet voor aanklagen.

Voornamen mag je gebruiken met de eerste letter van een achternaam en de personen zijn niet zichtbaar.

 

Al met al, mijn appartement is binnenkort te koop omdat ik naar iets groters wil zonder VvE.

Ik zal hem dus verkopen aan een persoon die tegen Satellietschotels is, diegene zal dan 2 maanden moeten wachten voordat hij of zij erin kan.

Aangezien we een gezamelijke waterleiding hebben zal in die tijd alle kranen dag en nacht open staan voor 2 maanden lang.

 

Eenmaal in mijn nieuwe huis zal deze info op het internet te zien zijn met tevens de straatnaam, ben nu de meest bezochte links en forums aan het bekijken en aan het plaatsen.

Aangezien het slecht gaat met de huizenmarkt kunnen de kopers dus deze info binnenkort gebruiken die ik zal plaatsen op het internet voor dat appartementencomplex zodat er denk ik wel 30.000 tot 40.000 euro vanaf moet.

Uiteindelijk help je hier ook de kopers mee en als dit een Trend wordt om op deze manier een huis te kopen stapt de VvE uit het Berlusconi beleid want hun economie stort in elkaar.

 

Boontje komt om zijn loontje

 

Hier wil ik graag mijn schotel per direct voor verwijderen.

 

Aan deze info zul je waarschijnlijk niks hebben maar als het zover is zou ik op deze wijze een afscheid nemen van je appartement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich natuurlijk goed als je de VVE of woningbouw mee hebt.

Echter is er een klip en klare uitspraak van het Europese Hof dat plaatsing van een schotel antenne NIET verboden mag worden.

Hier conformeert ook de Nederlandse wetgeving zich inmiddels aan(verplicht)

Dus je had je schotel gewoon kunnen laten hangen,

 

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog...=3863&bron=rss

 

In deze is dus het totaal irrelevant of je wel of niet getekend hebt voor het niet plaatsen van een schotel.

Als je je tot een jurist wendt en de zaak aanhangig maakt heeft een VVE of woningbouwvereniging geen poot om op te staan,

Hoi Turgi 18,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, ik kreeg ook een brief dat ik mijn schotel per direct moest verwijderen van mijn balkon.

Ik heb daarna een mooie nette bezwaarschrift gestuurd naar de VvE en een regel toegevoegd waarin ik me beroep op Artikel 10 van het EVRM met medeweten dat dit toch niet ging werken.

Ik kreeg daarna een brief terug zoals ik had verwacht dat ze zich gingen beroepen op een Artikel waarvoor ik had getekent dat het mij verbiede om een (Schotel)Antenne op mijn balkon te plaatsen.

Heb hem daarna verwijderd en ook mijn bloembakken die op de reling hingen verwijderd en nog meer dingen die eigenlijk niet mogen volgens bepaalde Artikelen waarvoor ik heb getekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wingi,

je eerste bericht en dan meteen de beuk dr in... :D goei poeier (urbanus modus)

 

neen, je hebt het wellicht helemaal bij het rechte eind maar je informeert dus eerst de V.V.E dat alle notulen daaromtrendt fout waren en inmiddels er van uit gaat dat die desbetreffend retrospectief worden aangepast. En gedurende die tijd van aanpassing der statuten en de komende jaarvergadering wegens dwingende redenen genoodzaakt bent reeds tot plaatsing moet overgaan.

 

maar let wel, je moet een clausule accepteren dat schade door rondvliegende schotels op jouw verhaald kan en mag worden, indien zelf aangebracht.

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonski,

 

Het 'recht op een schotelantenne' is een afgeleide van het recht op het vrijelijk mogen ontvangen van informatie. Als jij dus aannemelijk kunt maken dat jij zenders wilt zien die niet op de kabel zitten, dan heb je het recht op een schotel te plaatsen. De VvE moet het dan toestaan. Maar dan mag de VvE wel redelijke eisen stellen aan de plaats en wijze van montage van de schotel.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonski,

 

Het 'recht op een schotelantenne' is een afgeleide van het recht op het vrijelijk mogen ontvangen van informatie. Als jij dus aannemelijk kunt maken dat jij zenders wilt zien die niet op de kabel zitten, dan heb je het recht op een schotel te plaatsen. De VvE moet het dan toestaan. Maar dan mag de VvE wel redelijke eisen stellen aan de plaats en wijze van montage van de schotel.

 

heb ik altijd zoals jij het samenvat hierboven, ook ondersteund...

dat doet niets af aan het feit dat de kat in het nauw gedreven scherpe klauwen heeft (spreek de V.V.E. of wbm)

en dus zich tracht te weren...

 

ik heb geeneens geschreven of beweerd dat die kat* daarmee het bij het juiste eind heeft (* spreek de V.V.E.)

je mag ook wel aannemen dat je het nu voor de honderste keer leest

wij mogen schotels plaatsen, het is echter TOCH aan te bevelen dat in overleg te doen.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...