Ga naar inhoud


7700 hdpvr hd ontvangst en de rest


Rinus72

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al het nodige zitten lezen op dit forum,

maar kom er niet echt uit.

Ik heb een topfield 7700 hdpvr ontvanger overgenomen en sinds gisteren het hd pakket besteld bij CD.

Nu ontvang ik wel bv ned3 in hd , maar ned1 en ned2 niet.

Net5 wel en sbs6 niet.

Heb net een satelietwinkel gebeld en gevraagd hoe dat zit , maar die zegt dat ik eigenlijk niks aan deze ontvanger heb,

omdat er geen fastscan opzit.

Ik lees hier toch dat mensen gewoon alle zenders kunnen ontvangen met deze topfield.

Ik kom er eigenlijk niet helemaal uit mbt software updates, id changers, en ci modules.

Ik zal hier eens neerzetten wat er allemaal in het menu staat.

 

systeem id 23231

loader versie L1.02

Device versie v2.0.14

Firmware versie TF-HSCD 7.00.34

laatste update Apr 7 2009

 

En bij Ci module staat:

Aston Cam

serienummer 0100-993433

applicatie versie 2.2200B

Hardware versie 1.0100

Cicas versie 1.0003

Boot versei 2.2200

CA versie Aston 2.0r14

 

Zou iemand mij willen uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat alles netjes werkt?

Desnoods via pm oid.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp...

 

Oja, ik heb een 60 cm schotel en een duo lnb en een family pakket.

Regionale zenders ontvang wel allemaal, dus volgens mij staat de schotel goed gericht.

Gr. Rene

aangepast door Rinus72
Link naar reactie
Delen op andere sites


Punt 1, nooit meer naar die sateliet winkel gaan. Deze topfield is een CD goedgekeurde ontvanger, sterker nog, een van de betere. Ook zit er weldegelijk een fastscan functie op. Kijk anders even op de topfield site naar de laatste software versie en vergelijk de release datum met die in jouw ontvanger. (de Fastscan zit alleen in de laatste software versie)

 

Verder is een 60cm schotel met dual LNB niet al te groot, maar het moet toch goed te doen zijn. Vergewis je ervan dat deze echt goed uitgericht staat. Dat je de regionalen ontvangt zegt niet alles, de ene transponder is nou eenmaal sterker dan de andere. Kijk even naar de signaal sterkte bij zenders die je wel ontvangt en bij die je niet ontvangt. Als hier een behoorlijk verschil inzit denk ik dat je toch beter moet uitrichten. Ontvang je de SD kanalen op 19.2 wel allemaal goed?

 

Welk pakket heb je nou eigenlijk? Eerst schrijf je een HD pakket, later een family pakket.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt 1, nooit meer naar die sateliet winkel gaan. Deze topfield is een CD goedgekeurde ontvanger, sterker nog, een van de betere. Ook zit er weldegelijk een fastscan functie op. Kijk anders even op de topfield site naar de laatste software versie en vergelijk de release datum met die in jouw ontvanger. (de Fastscan zit alleen in de laatste software versie)

eh...volgens mij is alleen de 7710 cd gecertificeerd en heeft alleen de sw voor de 7710 een fastscan functie...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit punt sla je de plank behoorlijk mis, ts heft een 7700hdpvr (23231), en die heeft geen fastscan. Hij zou er gepatchte fw van een 7710(23331) van 15 juni 2009 in kunnen zetten zodat hij wel fastscan krijgt.

 

En dan zou ik ook alle zenders in hd kunnen ontvangen Sjaak?

Had al gelezen ergens dat je daar een netwerk kabel of nul-modumkabel voor nodig hebt.

Is dat zo'n monitor kabel met die blauwe stekkers?

Is dat een beetje te doen om er een gepatchte fw in te zetten?

Heb er al aardig wat over gelezen hier, kom er alleen niet echt uit zeg maar...

 

In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties van iedereen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de usb stick in de topfield stop en wil upgraden geeft hij een foutmelding met “The selected file is not proper for this product to upgrade”

Dat is wel vreemd toch, las ook iets ergens over een te grote usb stick? die ik gebruik is 2 gig

Wanderer laat eens weten of het bij jou wel is gelukt.

aangepast door Rinus72
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit punt sla je de plank behoorlijk mis, ts heft een 7700hdpvr (23231), en die heeft geen fastscan. Hij zou er gepatchte fw van een 7710(23331) van 15 juni 2009 in kunnen zetten zodat hij wel fastscan krijgt.

eh...volgens mij is alleen de 7710 cd gecertificeerd en heeft alleen de sw voor de 7710 een fastscan functie...

 

Oeps, sorry dacht idd dat het om de 7710 ging.

Verder inderdaad zelfde box, maar moet dan nog andere software in, maar zover waaren jullie al.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij mij ook...

Heb jij ook problemen met sommige hd zenders wanderer of werkt t bij jou wel allemaal goed.

Ben wel een beetje thuis met computers maar dit is toch allemaal nieuw voor me.

Heb m ook niet voor te hobbyen gekocht, wil gewoon de hd zenders van CD goed kunnen ontvangen,

Dus hoop dat t allemaal voor elkaar komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook geprobeerd via RS-232 verbinding en krijg dan de foutcode E-06 vertaald syst ID error.....

aan HD zenders ben ik nog niet toe....heb wel iets vreemds, de NL 1,2,3 zenders ontvang ik op freq 12662 en de 12344 freq blijft dood....

dus wie het weet mag het zeggen.....

HELP...!

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka......

De sw zit erin.

De oplossing:

Sjaak(k) heeft de goede sw gestuurd echter met sw id 3231, dus dat wordt niet geslikt, dit moet zijn 23231

Bijgevoegd progje heb ik gebruikt om van deze 3231 23231 te maken, dit wijzigen met id-change gaat niet.

Met dank aan een Duits TF forum waar ik dit progje vond.

VegaPack.zip

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alle zenders weer gevonden.

De hd zenders:

Ned 1 niet

Ned 2 niet

Ned 3 wel

Rtl 4 niet

Rtl 5 wel

Sbs 6 niet

Rtl 7 wel

Rtl 8 niet

Net5 wel

Veronica wel

Eurosport wel

Heb m bij mn schoonvader aangesloten die op zijn philips wel deze zenders in hd kan ontvangen met zijn schotel.

Zou het misschien toch een voedingprobleem kunnen zijn???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...