Ga naar inhoud


Klopt het onderzoek van canal digitaal en kijkt er inmiddels al 85% HD


Gast RWsat

Aanbevolen berichten

Ik lees steeds meer dat inmiddels een 85% van de canal digitaal klanten een HD pakket heeft afgesloten.

Naar mijn menig rammelt dit onderzoek aan alle kanten.

 

 

Hebben ze gevraagd of de klanten meerdere kaarten hebben.

Ik kan mij voorstellen dat sommige klanten gebruik hebben gemaakt van de actie een nieuwe ontvanger met LNB hebben gekregen en de ouden ontvanger met een nieuwe 2e kaart op de slaapkamer hebben gezet.

 

 

Is dit ook aan de klant gevraagd.

 

 

Ik vrees dat er dadelijk te snel de SD zenders worden uitgeschakeld omdat er volgens eigen onderzoek nog maar 15% SD kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat 85% van de klanten een HD pakket heeft betekent niet dat een deel van de klanten daarnaast ook niet nog een SD kaart heeft voor ee 2e televisie. Dus het onderzoek rammelt niet maar je opmerking snijdt wel degelijk hout.

CD heeft er alleen geen belang bij dat te vragen. Anders zou de conclusie zijn: 50% (voorbeeld) van onze kaarten is voor een HD pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RWsat

 

Jij schrijft:

“Ik lees steeds meer dat inmiddels een 85% van de canal digitaal klanten een HD pakket heeft afgesloten.”

 

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar in uitkomst van de zenderpol van SatelliteMagazine staat dat maar liefst 88,4 procent van de deelnemers de mogelijkheid heeft om naar HD-kanalen te kunnen kijken. Dat is heel wat anders dan dat al deze mensen ook een HD-abonnement hebben.

 

In de uitslag van dat onderzoek staat nergens hoeveel procent van de abonnees van CanalDigitaal een HD-abonnement heeft, zie:

http://www.satellite...telliteMagazine zenderpoll: Hoge waardering HD, Animal Planet HD en Nat Geo Wild HD gewild.

 

Bovendien is het geen onderzoek van CanalDigitaal. Goed lezen is moeilijk.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je @Korsman035 waar ik nog het meeste van baal, dat de kosten die CanalDigitaal maakt om die mensen een HD-ontvanger + schotel en installatie door een monteur gratis te geven waarbij de kosten verhaalt worden op de abonnementsprijs zodat abonnees die niets met die stomme CanalDigitaal-dozen te maken wil hebben, wel mee betalen. De abonnementsprijs zou dus een flink stuk omlaag kunnen als CanalDigitaal deze fratsen niet uit haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je tegenwoordig bij iedere uiting van of over CD je vraagtekens zetten.

 

Proberen ze in dit geval te bereiken: Oh, dan moet ik ook maar een HD pakketje aanschaffen, anders ben ik die sukkel die er weer achteraan sjouwt?

 

Is het misschien een andere benadering van het share verhaal, dat ze toch niet kunnen winnen...?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je tegenwoordig bij iedere uiting van of over CD je vraagtekens zetten.

 

 

ben zelf ook deelnemer geweest van de enquête...

als men nu enkel een aantal mensen heeft ondervraagt, die zich er de tijd voor hebben genomen en de rest heeft niet mee gedaan, is dat misschien een reden dat het een ander beeld geeft dan jij verwacht.

 

die gene die het sowieso niet interesseert kijkt wellicht geen HD en heeft wellicht wel andere zaken aan z'n hoofd dan een enquête

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen is dus echt heel moeilijk!

 

CanaalDigitaal heeft niks gezegd en niks onderzocht.

Dat het onderzoek door CD was, was ten onrechte aangenomen door de Topicstarter.

 

Hoe kan het dan een verkooptruc zijn?

Leg mij dat nou eens uit.

 

Als het onderzoek op dit forum gehouden was, had 85% van de CD-klanten een Linux-doos gehad.

Had je dat ook representatief voor "de CDS-klant" gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...