ShAmAlKo Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Hallo All Sat4all, Binnenkort ik ga voor Atlantic bird 7 sat doen, maar ik wil een goede schotel voor kopen. Welke zou ik voor kopen en welke is goed en geeft goed signaal en welke LNB voor sterkste signaal? - Gibertini aluminium 125cm of 150cm - Visiosat ANT SMC 120cm - Channelmaster 120cm - Triax 110cm welke van deze is goed en geeft beste signaal of misschien hebben jullie andere type schotel zou beste signaal geven? Graag laat mee het weten want ik wil binnen deze 5 dagen halen of 10 dagen Groeten, ShAmAlKo
BeoMaster Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 (aangepast) Hallo All Sat4all, Binnenkort ik ga voor Atlantic bird 7 sat doen, maar ik wil een goede schotel voor kopen. Welke zou ik voor kopen en welke is goed en geeft goed signaal en welke LNB voor sterkste signaal? - Gibertini aluminium 125cm of 150cm - Visiosat ANT SMC 120cm - Channelmaster 120cm - Triax 110cm welke van deze is goed en geeft beste signaal of misschien hebben jullie andere type schotel zou beste signaal geven? Graag laat mee het weten want ik wil binnen deze 5 dagen halen of 10 dagen Groeten, ShAmAlKo Voor enkel de atlantic 7 is de triax een prima schotel. Maar of hij groot genoeg is om alles goed te kunnen ontvangen (incl regenreserve) ? 1 november 2011 aangepast door BeoMaster XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
cookie monster Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 (aangepast) - Gibertini aluminium 125cm of 150cm ???? ivm gehele 7°W => 150cm , zondermeer !!!! 1 november 2011 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Sprietje Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 (aangepast) Ik zou eerst maar eens kijken of er in Nederland mensen ervaring hebben met deze satelliet. Volgens satellitemagazine zou het met een 120cm schotel moeten lukken, zie: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=3057 2 november 2011 aangepast door Satkijker
Snuffer Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Atlantic bird is met een 90 cm hier prima te zien. MEnsen verwar hem niet met NILESAT he.... TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Fatfreddy Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Het is dan wel niet Nilesat maar er zitten wel heel veel leuke zenders op voor de Arabisch sprekende onder ons.
ShAmAlKo Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Geplaatst: 2 november 2011 Dan ga ik voor Gibertini aluminium 150cm. Bedankt voor alle reacties
hayman Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 hello , is het al gelukt met het ontvangen van atlantic bird7..? ik heb trai 110. nu is tie op arasat gerecht als iemand kan zijn ervaringen mee delen hoe strek is die signaal is met een 110CM. kan ik de moetie doen om die schotel te verplaatsen ? alvast bedankt 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
putemmer Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Ik heb een Channel Master van 120cm. Maar veel regenreserve heb je niet. Bij goed ontvangstweer gaat ongeveer 80% van de aangeboden zenders (van 7West) open :-) Dus een gigantische vooruitgang ten opzichte van enkele maanden geleden. Toen ging maar circa 10 a 15% open met dezelfde installatie. Maar ... met een 120cm schotel heb je niet veel regenreserve en zou eigenlijk een grotere schotel nodig zijn. De regenreserve is bij mij circa 11% ofwel circa 1,5dB. Niet veel dus. Als je in het noorden van Nederland woont kan dit slechter zijn. Ik hoop dat je aan deze gegevens uit de praktijk iets hebt. Of heb je inmiddels al een nieuwe gekocht ?
hayman Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 hello, ik heb traix 110 en ik ontvang AB2 8w (11094 2200 3/4) signaal 85% en qualiteit 100 % met een humax....en ik wil ab 7 ontvangen maar ik krijg helemaal niks binnen ik weet dat ze naast elkaar zitten maar ik krijg hem echt niet,iemand een tip wat ik het beste kan doe,,, en hoe veel CM het verschil- tussen AB 2 8w en AB7 7W,in CM aub...? alvast bedankt 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
putemmer Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 (aangepast) Voor hayman: Op 8W: Sama AlMoseul = 95% met een ChannelMaster van 120cm Met dezelfde schotel en op het zelfde moment (nu dus) is op 7W: 4SHABAB QURAN (11315 -11315V - 275000 - 3/4 - QPSK: 54%. Verschil: 95-54= 41% Dus als jij op Sama AlMoseul ca 85% hebt dan zo jij op 7W-4SHABAB QURAN circa 85-41=44% uit komen. Ik weet niet war bij jou tuner het afvalpunt ligt. (meestal zo rond 32% en 38% afhankelijk van FEC (hoe lager hoe beter) en of het QPSK of 8PSK is. Maar jij weet het beste waar jou tuner afvalt. Samenvattend : Als je schotel goed staat afgeregeld dan zou je dus 4SHABAB QURAN op 7W nog (net) moeten kunnen pakken. Kan je hier iets mee? 13 december 2011 aangepast door putemmer
hayman Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 @putemmer bedankt voor jou reactie, ik kan Sama AlMoseul 100% signal quality en 75% signal level met een oude humax 5400,,en op atlantik bird7 heb ik helemaal niks. eergisteren is het me gelukt om die AB7 te ontvangen,na een harde wind nu niks meer,,,ik heb een Inverto Black Ultra lnb gekocht wil ik er op zitten,mijn vraag is hoe ver moet ik die lnb in de houder doen? als ik die Sama AlMoseul 100% heb, moet ik niet iets naar rechts gaan om die AB7 te ontvangen? (mijn kijk hoek is 35 met traix 110) 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
putemmer Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 @Hayman: mijn vraag is hoe ver moet ik die lnb in de houder doen?: (Ik weet niet precies wat je wel of niet dus is mijn antwoord misschien wat uitgebreid). Dat zal helaas proefondervindelijk moeten ondervinden. Kijk op de satellietreciever naar de signaalmeter. Schuif de LNB naar voren en naar achter. Je zal zien dat de strekte dan meer en minder wordt. Zet hem vast op de sterkste ;-) Ik weet niet of je op de hoogte bent maar ook kan je signaalverbetering krijgen door de LNB met klok mee of regen de klok in te draaien (= SKEW van de LNB). Maar.... Ik neem aan dat je een draaibare schotel hebt. Als dat zo is dan moet de schotel in het midden van je bereik zetten. Bijvoorbeeld 4.8East. In die positie moet je dan de LNB draaien en kijken waar je de meest optimale ontvangst hebt. Uiteraard dan ook opletten dat met betrekking tot het 'naar voren en achteren schuiven' niet verplaatst. Ik hoop dat het antwoord is wat je bedoelde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen