marleentje Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Ik probeer met Dreamboxedit favorietlijsten aan te maken maar als ik de data van m'n DB ophaal krijg ik volgende melding: ik klik op FTP en dan selecteer ik een map waarin de gegevens moeten worden geplaatst, daarna druk ik op 'recieve files from Dreambox. Ik heb nu een favorietlijst van TV-Vlaanderen en een lijst met Duistse zenders die erin stond. Connected. Dreambox response: Login successful. ** Retrieving file list of "/var/tuxbox/config/enigma/" ** Starting FTP transfer Transfer complete ** Retrieving file list of "/var/tuxbox/config/enigma/" ** Starting FTP transfer Transfer complete Neither a "services" nor a "lamedb" file was found in directory "%" on the Dreambox. /var/tuxbox/config/enigma/ Check the dream path settings on the option panel to point to the correct Dreambox directories and try again. Disconnecting. Disconnected.. ik zoek tevergeefs naar de deelmap tuxbox in m'n DB, die staat er niet ik gebruik de Dreamedit versie 3.0.0 DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
M_Z Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Heb je bij "Options" wel gekozen voor "New Enigma2 settings"of "Enigma2 versie 4" ? M_Z
marleentje Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Geplaatst: 2 november 2011 inderdaad, het moest "version3 settings (enigma2) zijn. daarmee werkt het perfect .... bedankt Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Tonskidutch Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 inderdaad, het moest "version3 settings (enigma2) zijn. daarmee werkt het perfect .... bedankt Leen Hoi Marleentje, als je een recentere versie van dreamboxedit zou gebruiken op je pC staat die setting in het options menu al standaard correct Tijdens de tijd van dreamboxedit 3.x.x waren er meerdere mogelijkheden (mede voor de oude enigma1 receivers) In de versie 4.1.x.x gaat men ervan uit dat je enkel nog een nieuwe enigma2 receiver hebt en dus hoef je na installatie van het nieuwe programma eigenlijk er niet meer over nadenken. Het gaat naar de juiste mappen (met de juiste bestanden). wat ook aardig verwerkt is, is dat je zelfs met dreambox edit als je receiver aan is via de spatie balk de zenders kunt omschakelen dus tegelijk bij aanpassen van je lijst kun je ook het resultaat op de receiver zien, geinig gedaan in 4.1.x.x Er zijn twee versies vrij verkrijgbaar (nieuwere worden enkel nog door IHAD aangeboden wegens licenties) DreamBoxEdit-IHAD Edition 4.1.0.0 Portable + Setup dus misschien iets voor de toekomst bij een nieuw settingslijstje overzetten? 1 Eleanor Blancmange
marleentje Geplaatst: 2 november 2011 Auteur Geplaatst: 2 november 2011 thx Tonskidutch !!! Heel interessant is je reply, daar heb je nu eens iets aan zie ! Ik kopier je tekst en plak hem samen met al m'n weetjes die ik hier op deze site opdoe ! Als newbie heb ik nog heel veel te leren. (m'n box is één maand oud) Binnenkort doe ik eens een online-update, ik heb gewacht tot de storm ivm de online-flachbug over was. mss een klein vraagje in dit verband moet je dan al je settings herdoen, of ophalen van een back-up of gebeurt dat automatisch op de achtergrond ?? grtjes Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Tonskidutch Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 (aangepast) afhankelijk van welk image jij toepast, hetgeen ik niet paraat heb of in het bericht gelezen heb, kun je een volledige backup of een >in dit geval< een partiële backup doen opdat je settings, plugins en instellingen worden opgeslagen. (image afhankelijk!!!) want heb je die partiële backup paraat op usb of harddisc zal VTI 3.2 na te zijn geflashed alles via je menu kunnen herstellen en zelfs de extra plugins die erop staan mee downloaden uit de feed. o ja VTI is er natuurlijk niet voor dreambox dus een gelijkwaardige of betere voor dreambox let wel ik zelf doe dat nooit omdat er bij nieuwe images inderdaad wel eens plugins en skins achteraan hinkelen en niet correct zijn aangepast voor het/dat nieuwe image. maar dan nog niet getreurd met wat oefening is mijn receiver binnen 20 minuten compleet vernieuwd en heeft alles er weer op staan zoals voor de flash dus oefening baart kunst (hoe vaker je het systematisch doet hoe sneller het lukt) dat doe je dus niet net voor je een avondje wil tv kijken en over 10 minuten een film start die je wilt zien ciao 2 november 2011 aangepast door Tonskidutch Eleanor Blancmange
marleentje Geplaatst: 3 november 2011 Auteur Geplaatst: 3 november 2011 nogmaals merci Tonskidutch M'n box draait dus op open PLI (versie begin oktober) naar ik hier zo her en der lees kun je online een nieuwe image opzetten. Ik moet dus ff zoeken in welk menu dat gebeurt. Maar dan vroeg ik me af of ik al m'n settings (tv-vlaanderen-skin-sub-player..enz) moet herinstalleren. Ik heb wel een back-up gemaakt van m'n settings en in de map 'back-up' zie ik die staan. ik volg je goeie raad en doe de aanpassing nooit net voor een programma begint !!! grtjes Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen