1pm Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Ik heb in de db 7000 een hdd zitten nu neem ik hiermee op en ik wil kijken via de db 8000 dan maar ik zou niet weten hoe dit in te stellen. Ik heb dit eens gedaan met een db 500 maar weet niet meer hoe !! Op de db 7000 draait een oude versie van gemini , op de db 8000 new enigma. 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
arie kanarie Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Voor de enigma2, staat hier een handleiding. Voor de 7000, zal je samba moeten installeren, als dit er nog niet op zit. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
arie kanarie Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 link vergeten naar de database/handleiding http://www.sat4all.c...met-1-harddisk/ grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Voor de enigma2, staat hier een handleiding. Voor de 7000, zal je samba moeten installeren, als dit er nog niet op zit. beter NFS... die zit al op de gemini 4.7 Daemon / Server / Clients: * Automatic test whether the box is connected with the internet or not (To be shown in the infobar) * Dropbear (SSH) can be set on and off (DM500 - DM7000: Standard->off) * Added editor to configure the cron-daemon * Little Apache (HTTP-Server based on HTTPD) * Upnp Client and Server (for DM500/56x0 must be installed from Gemini-Server as addon) * Inadyn (Daemon for different DYNDNS-Services) * Settings for syslogd * Dreambox can be used as printserver (BP->Extras/Settings->Printer (LPD), FAQ can be found in the database * Automount, for examples have a look at: /var/etc/automount.conf. Devices, NFS or CIFS will be automatically mounted. Perfect for DVD- or Net-Drives (Editor can be found in the BP) * NFS-Server (based on the NFS-Kernel-Modules, not for DM500, DM500+ and DM56xx) dus veel praktischer op twee ENIGMA receivers. ciao Eleanor Blancmange
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 (aangepast) maar ik zou niet weten hoe dit in te stellen. Ik heb dit eens gedaan met een db 500 maar weet niet meer hoe !! 1pm NFS server instellen via menu op de dm7000, of de export file aanpassen (met dus heel duidelijk het ip-adres van de dm8000 daarin opgenomen >anders werkt de export niet) na herstart NFS mount via mount manager op dm8000 instellen, beter nog als de dm7000 altijd standby is en nooit echt uit gaat, een fstab aanpassing schrijven voor de dm8000 danwel auto.network aanpassen. via netwerkbrowser mountmanager is het meest toegepast. succes 3 november 2011 aangepast door Tonskidutch Eleanor Blancmange
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen