Ga naar inhoud

regelmatig zenderuitval

Remond

Aanbevolen berichten

De laatste weken heb ik regelmatig last van zenderuitval tijdens het kijken met smartcard CD. Tijdens het kijken valt een aantal keren per avond het beeld stil en verschijnt de melding gecodeerd.

Even zappen naar een FTA zender en weer terug naar de HD zenders helpt soms. Soms werkt dit ook niet. Dan lukt het met een herstart van de AZbox.

Ik heb de firmware 9.5309 en multicas 1.71 na een format er opnieuw opgezet, zenders opieuw gescand, maar na een paar dagen begin het hele circus weer opnieuw. Wie herkent dit probleem? .

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dat maar weer ga proberen. v1.63 heeft het bij mij ook altijd goed gedaan. Dan maar geen Youtube.

Ik blijf het vreemd vinden dat v1.71 maanden goed daait en vervolgens na verloop van tijd het laat afweten.

VluggeW bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dat maar weer ga proberen. v1.63 heeft het bij mij ook altijd goed gedaan. Dan maar geen Youtube.

Ik blijf het vreemd vinden dat v1.71 maanden goed daait en vervolgens na verloop van tijd het laat afweten.

VluggeW bedankt voor je reactie.

Wat heeft YouTube te maken met multicas versie 1.63 en 1.71?

zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was het alweer vergeten maar gisteren kwam ik erweer achter dat met v1.63 niet tegelijk kan kijken en opnemen op een ander kanaal.

Met v1.71 kon dit wel. Nu sta ik voor het dilemma - kiezen voor de mogelijkheid gescheiden opnemen of toch maar regelmatig zenderuitval.

Vooralsnog laat ik het bij v1.63 en wacht ik tot er ooit een betere versie uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Weet iemand hoe lang dat gaat duren voordat er een multicas uitkomt waarbij ik volledig gebruik kan maken van mijn twin zonder de gecodeerd melding steeds te krijgen?

Graag tot horens,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een beetje mee zit was dit de laatste.

=============================

En die wijsheid komt van?????

BW Multicas V 1.63 kan uitstekend werken voor de twintuner het bericht die hij krijgt heeft niets te maken met Multicas ( als het wel met multicas te maken had dan was er nl helemaal geen melding gekomen en had hij gewoon een zwarte opname gehad ) ergens is er iets met zijn instellingen cq seetingslijsten.

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik tijdens het TV kijken het opnemen start wordt er gewoon opgenomen. Zodra ik zap naar een andere zender gaat het kijken op zwart met de mededeling geen signaak (en een rode stip op het scherm) .

Zodra het opnemen wordt stopgezet kan ik weer gewoon kijken. Instellingen staan op sateliet twin. Met Multicas v1.71 doet dt probleem zich niet voor. Dus lijkt het toch Multicas gerelateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog even aan het stoeien met de diverse Multicas versies. Probleem zender uitval tijdens het opnemen doet zich tochvoor bij zowel v1.63als v1.71.

Ik ben er inmiddels wel achter dat het pobleem zich alleen voor doet bij de HD zenders. Tijdens opnemen en gelijktijdig kijken gaan alleen de HD zenders op zwart. FTA zenders en de niet HD-zenders van CD kunnen wel bekeken woren tijdens het opnemen?????.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen