Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Na jaren heb ik besloten om op digitale TV via de schotel over te stappen. Leuk voor de Kerstmis. Nu heb ik mij al maanden georiėnteerd en wil graag een Linux ontvanger. Er zijn een aantal single DVB-S2 ontvanger opties:

- Dreambox DM500HD – erg duur en lees regelmatig over voedings en garantie problemen?

- VU+, Clark-tech en XTrend – problemen met Enigma2 rechten? Komen er in de toekomst nog updates? Ik begreep dat Enigma2 vanaf nu alleen nog maar op Dreamboxen gebruikt mag worden?

- Coolstream HD1 PVR – Loopt op Neutrino maar lees ik weinig over op de fora.

- Azbox ME – Loopt op Neutrino en mogelijk Android?

Wie van jullie kan in de glazenbol kijken en mij vertellen wat de verstandigste keuze is?

Willem van Dijk

Geplaatst:

voeding en garantie problemen?Je hebt 2 jaar garantie,dus ook op de externe voeding van 12volt dc.

Dream box duur? als je voor dat bedrag een beter product kunt kopen moet je dat zeker doen,echter dit merk is al het beste wat er is,&de 7020HD is ook al verkrijgbaar,dus Willem verstandig is ....een product kopen wat software matig goed word ondersteund,als het beste van beste goed genoeg is kom je uiteidelijk toch bij een dreambox terecht,dus ook zonder glazenbol. ;)

Geplaatst:

Hoe meer een apparaat verkoopt, hoe makkelijker het voor een fabrikant is om het apparaat goed te ondersteunen. Wat dat betreft zie ik de grootste risico's bij Dream.

Enigma3 mag alleen op Dreamboxen gebruikt worden. Enigma2 is GPL en dus blijvend beschikbaar voor alle apparaten.

• Beheerder
Geplaatst:

Ja.....alleen heb je bij Enigma '3' wel de meeste kans op serieuze verder ontwikkeling.

Dat zie ik Dream Multimedia nog altijd beter en duurzamer doen dan welke hobbyist dan ook.

Ik zou dus zeker gezien de huidige ontwikkelingen zelf voor een Dreambox kiezen.

Bovendien zijn de laatste 4 receivers die Dream heeft gemaakt alle 4 van absolute topklasse. (DM8000HD-DVD, DM500HD, DM800-SE en DM7020HD)

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Willem,

Wat verwacht je van een ontvanger, wat wil je er mee, welke zenders wil je ontvangen en wat mag de totale installatie kosten (schotel, kabel, abbo en ontvanger en welk deel wil je voor de ontvanger uittrekken)?

Dit zijn vragen die je bij de aanschaf in gedachten moet houden. Je geeft aan voor een Linux ontvanger te willen gaan. Daar zul je een reden voor hebben. Wat is je budget? De reden dat ik dit vraag is heel simpel. Als je nl zegt max €250,--, dan hoeven we niet te praten over een Dreambox, VUO duo oid gezien de prijsstelling. Als je zegt ik wil het voorzichtig eens proberen, dan kun je ook denken aan de Amiko Alien bijv. Dan kan je voor rond de €150,-- een leuke ontvanger kopen Gewone een Triaz schotel met twin kop en je kunt alles bij elkaar voor rond de €275,-- klaar zijn. Dan heb je een simpele ontvanger die doet wat ie moet doen. Het is een single tuner dus je kunt alleen kijken c.q. opnemen naar het kanaal dat je kijkt. Maar als instapper een goed begin en als je later iets anders wil een goede ontvanger voor op de slaapkamer.

Groeten Joop

Geplaatst:

Hoor ik dat goed, Enigma 3 wordt alleen maar voor de Dreambox ontwikkeld en niet meer voor de Vu+Duo ?

, hoe gaan ze dat dan precies zo doen dat die op de Vu+Duo niet werkt ?

misschien een domme vraag maar daar ben ik niet zo in thuis.

Geplaatst:

Dat gaan ze juridisch zo doen. Ze hebben de licentie veranderd, dus mag niemand Enigma3 meer gebruiken. En ze kunnen de licentie veranderen omdat ze de auteursrechten hebben.

Niemand zal jou tegenhouden als je Enigma3 downloadt en het aanpast voor gebruik op een Vu+. Echter, als je je aangepaste versie op een website zet, heb je het direct aan de stok met de advocaten van DMM.

Geplaatst:

Je hebt er waarschijnlijk OpenPLi 2.1 op staan. Tijdens de discussie om de webinterface werd duidelijk dat DMM niet alleen een hekel heeft aan Vu+ en XTrend, maar ook aan PLi zelf. Men zal dus ook PLi dwarsbomen, en daarmee zou ik het niet logisch vinden als PLi nog energie in Enigma 3 gaat steken. PLi is zich overigens nog aan het beraden wat ze gaan doen.

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen,

Na jaren heb ik besloten om op digitale TV via de schotel over te stappen. Leuk voor de Kerstmis. Nu heb ik mij al maanden georiėnteerd en wil graag een Linux ontvanger. Er zijn een aantal single DVB-S2 ontvanger opties:

- Dreambox DM500HD – erg duur en lees regelmatig over voedings en garantie problemen?

- VU+, Clark-tech en XTrend – problemen met Enigma2 rechten? Komen er in de toekomst nog updates? Ik begreep dat Enigma2 vanaf nu alleen nog maar op Dreamboxen gebruikt mag worden?

- Coolstream HD1 PVR – Loopt op Neutrino maar lees ik weinig over op de fora.

- Azbox ME – Loopt op Neutrino en mogelijk Android?

Wie van jullie kan in de glazenbol kijken en mij vertellen wat de verstandigste keuze is?

Willem van Dijk

dus omdat het een en ander sowieso Off-topic is en glazenbol kijken niet helpt

een aanrader, neem een VU+ uno

als het een kerst cadeau is

zal het wel niet je budget al te zeer belasten

mensen die tijdens kerst 400 euro uitgeven kunnen dat het jaar nadien ook :whistle:

maar zelfs bij een toekomstige wijziging (enigma3 of nog meer) waarvan we niet eens weten of dat beter wordt

maar wel weten dat daarmee het gebruik van een bestaande enigma2 receiver NIET stopt

is het gewoon kiezen wat je wilt betalen en waar kijk en luister genot in zit.

ciao

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

True North

Rebekka Bakken

Ik vergelijk het maar met Roampies, ook zo'n soort software, ook al gaat elke vergelijking mank omdat je hier de factor protectionisme erbij krijgt: Win 98SE was leuk, de opvolgers 2000 en ME (Meer Ellende) waren een redelijke sof, XP was leuk, Vista was een redelijke sof en 7 schijnt weer leuk te zijn (mits je een zware nieuwe PC hebt).

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Het is maar net wat je wilt gaan doen. Ook de oudere Linux boxen zoals de Kathrein UFS-910 met nieuwe software doen het ook nog steeds uitstekend. Geen twin tuners, maar gebruik je die ook ?

Je kunt opnames maken en afspelen op een USB HD. De kwaliteit van HDTV is uitstekend. Disecq ondersteunig werkt naar behoren. En door het gebruik van grotendeels open bron software ontstaan er regelmatig nieuwe ontwikkelingen. Zoals Oscam.

Voor gewoon dagelijks gebruik voldoen deze sets uitstekend. Wat wil een mens nu nog meer ?.

Tja, als je een freak bent dan is alleen het beste (en veruit het duurste) de enige keus.

Het is al net als met stereo sets. Een eenvoudige set doet het ook prima. Ben je echter een HiFi hobbyist, dan is alleen het beste, met de meest omvangrijke specificaties, de juiste keus.

Wel is het handig om vast wat Linux kennis op te doen. Dat komt in ieder geval bij alle Linux ontvangers van pas.

Groet,

Bram

aangepast door verkerkbr
Geplaatst:

Heb een et 9000 €360 gekost

PLI erop..

Beeld...

Al die toekomstige problemen....

Hij blijft werken op een oud image.

Wil je perse up to date blijven..of ben je tevreden met je wat hebt..

Nieuwe dmm twin hd prijs??

En wat kun je er in toekomst van verwachten? Weet jij het???

Paar jaar 360 en dan weer een nieuwe

Of een paar jaar 800 en dan misschien ook weer een nieuwe...[ en dmm zijn ook echt niet perfect ]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen