Ga naar inhoud


Slechte ervaring modem/router van Telfort


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Aha, je hebt een heel fout modem in de verpakking zitten. Mogelijk dat deze al eens retour gekomen is vanuit de bruikleen constructie en daardoor doos en modem niet stroken.

 

Ik ben erg tevreden over mijn fritz 7340, gescoort voor 60 euro via welbekende marktplatz. Was ooit in bruikleen bij XS4all alleen de verkopende partij wist dat blijkbaar niet.

De WLAN component daarvan vind ik super en de dect basis station functie is geweldig!

 

Misschien een idee om ook zoiets op de kop te tikken

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb bij een paar vrienden bij die Zyxel modems de wifi functie uitgezet en er een aparte router achter gehangen.

De wifi in die Zyxel dingen legt het al af tegen een router van drie tientjes.

 

Zelf heb ik destijds (toen je dat nog kon kiezen) bewust voor het modem zonder wifi gekozen.

En daar hangt ook gewoon een fatsoenlijke router achter.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Zyxel qua wifi brandhout is, is mij wel duidelijk. Ik ga voor alleen de modem functie en via de bestaande utp leiding naar de 1e verdieping en dan met de Linksys54wrt een verdieping hoger en lager zoals ik altijd al deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... Naar ik mag hopen is het jarenlange huiselijke geruzie over het niet gelijktijdig TV kunnen kijken en internetten nu over.

Dit is een bekend probleem.

Iedere kabel installateur weet wat je moet doen om dit op te lossen: alles op de juiste manier aansluiten en gebruik maken van een goede splitter en goede stekkers en coax kabels.

 

Het verbaast me dat je hier jarenlang mee hebt kunnen leven, en dan als "oplossing" een adsl abbonement neemt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dachten we van Koka 799, goede metalen connectors, Hirschmann einddoos en metale splitter.

Uiteraard ook nog geaard maar storing op tv bleef bij internetten en na ander modem storing op tv bij telefoneren erbij.

Nu geen storing meer met adsl voor internet en telefoon. Ook van de grammofoonplaat "storing"ben ik van af.

Snelheid is niet van belang.

Draadloze router achter modem lukt nog niet, dus nog even een kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zit / zat er dan een fout in de installatie. Waarom zou het anders bij vele duizenden huishoudens goed werken?

 

Wat was dat precies voor een splitter? Er bestaan simpele splitters met weerstanden, die kun je niet gebruiken. De betere splitters werken met trafo's , hebben ca. 3,5dB demping per uitgang en hebben een uitgang-to-uitgang isolatie van 20 tot 40dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...