Ga naar inhoud


Nieuwe LNB maar welke?


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Ik kom over de grens in Duitsland een merk B.E.S.T. tegen. Dit merk schijnt als beste LNB uit verschillende tests te komen. Ik kom dit merk echter niet in NL tegen. Of heeft dat merk hier, in NL, een andere naam?

 

Ik ben namelijk op zoek naar twee nieuwe quad-LNB's (mogelijk dus de "Best HQDL 404 Plus Quad LNB 0.1dB") voor mijn Visiosat Bisatellite schotel voor de 19.2 en 23.5. Ik heb er nu twee Invacom single-LNB's op. Maar in de quad-uitvoering is Invacom mij te duur. En wellicht zijn de Invacom quad-LNB's aan de achterkant (waar de connectors zitten) ook te breed om voor 19.2 en 23.5 naast elkaar te zitten.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou al eigenaardig zijn dat men ze voor een ander land onder een andere naam zou uitbrengen (al weet je maar nooit natuurlijk), de vraag is dan natuurlijk onder welke naam, enfin je zou het uiteindelijk kunnen vragen aan de producent en gewoon een mailtje sturen... maar persoonlijk denk ik dat het moeite voor niks zal zijn dus denk ik dat je het best simpel houd en bestel ze gewoon via internet...

 

 

 

 

 

 

 

prijzen variëren nog al , dus uitkijken is de boodschap...

aangepast door satencom
Links naar webschop verwijdert

VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Earthfinder

Het merk Best-lnb’s is al zeker 6 jaar op de markt en ik heb zowel van de single- als de quad-lnb nog nooit een test kunnen vinden, laat staan dat die het beste is.

Ik lees wel op een zeer uitgebreide Duitse testsite dat de Inverto Black Ultra als winnaar uit de bus komt.

Maar Best-lnb’s worden wel degelijk in Nederland verkocht. Toets op Google afbeeldingen maar eens in: Best-lnb, dan zie ik daar meerdere Nederlandse verkoopadressen maar helaas niet in een quad-uitvoering, wel twin en monoblock.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satkijker:

 

De Inverto Black Ultra is ook mijn eerste keus. Maar ik vermoed, dat er daarvan niet twee quads van naast elkaar kunnen om Astra19.2 en Astra 23.5 te kunnen ontvangen. Omdat de connectors dwars op de LNB staan ipv in het verlengde zoals bij het merk Best.

Ik gebruik een Visiosat Bisatellite en ik heb nu twee Single Invacom LNB's erop die ik wil vervangen. Het is met die twee Invacom's naast elkaar al krapjes om ze optimaal naast elkaar te zetten voor Astra 19.2 en 23.5.

Maar misschien heeft iemand ervaring met twee Inverto Black Ultra Quad LNB's naast elkaar? Dan hoor ik dat graag.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satkijker:

 

De Inverto Black Ultra is ook mijn eerste keus. Maar ik vermoed, dat er daarvan niet twee quads van naast elkaar kunnen om Astra19.2 en Astra 23.5 te kunnen ontvangen. Omdat de connectors dwars op de LNB staan ipv in het verlengde zoals bij het merk Best.

 

Hier heb ik om die reden de Inverto Black Primium op de rails gezet, had gelezen dat deze niet veel minder waren dan de ultra.

Het verschil zou vrijwel niets zijn en je hebt dan voldoende ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Cambridge gehad (waardeloos, 1 jaar volgehouden) en Philips/Grundig.(acceptabele en die fijne blueline van dat nu nergens te krijgen A-merk (naam effe kwijt), daarna merkloze van 8 a 15 euro onbekende herkomst. Doen het net zo goed. Eigenlijk draait het om bekabeling, switches en receiver tresshold. Maar ook dat mag de pret niet drukken. Geen goed beeld dan kluun je toch ver er naast.

 

De selectiviteit van de schotel (Triax is minder bv) en de uitlijning spelen een rol op wat zakkere ontvangst. (Clark belt oplijnen svp bij bv Hispasat niet loodrecht op vloerniveau)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Eigenlijk draait het om bekabeling, switches en receiver tresshold...

 

Ik heb er nu, volgens mij, een standaard switch tussen zitten. Als ik overga op een quad-LNB zal ik eerst driemaal 2/1 switches nodig hebben. Welke switches zijn aan te bevelen zonder dat ik enorm in de buidel hoef te tasten? Oh ja, ze komen wellicht buiten, bij de schotel te hangen. Er moet dus wel een kastje omheen zitten/kunnen, of ze moeten weerbestendig zijn.

 

De kabel (ca.18m) heb ik bij een elektronicazaak gehaald was € 1,-/m. Volgens mij is die prima. Heb geen idee waar ik op zou moeten letten bij een kabel.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Spaun SAR 212 WSG (2/1 switch) doet zo'n 17 euro. Weet je zeker dat je bij 2 positie's blijft?

Anders kun je direct beter de Spaun SAR 411 WSG (4/1 switch) kopen, die is maar 5 euro duurder.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...