Ga naar inhoud


Nieuwe LNB maar welke?


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Wat is daarmee wil zeggen is dat quad LNBs (in tegenstelling tot quattro LNBs, die op een multiswitch moeten worden aangesloten)

rechtstreeks op een of meerdere ontvangers kunnen worden aangesloten. Wil je meerdere sat positie's ontvangen - met behulp van

quad LNBs - dan heb je daar wel degelijk DiSEqC switches voor nodig, zoals te zien was/is in het plaatje dat ik had bijgevoegd.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand toevallig of het gaat lukken om op een Visiosat Bisatellite twee quad LNB's van het merk/type Inverto Black Ultra te monteren voor een goede ontvangs van Astra 19.2 en Astra 23.5?

Ik heb zo mijn vraagtekens hierbij vanwege de haaks positie van het blok waar de LNB-uitgangen aan zitten.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Wellicht interessant voor een aantal mensen.

Ik heb recentelijk de MTI ak54-xt2ebl aangeschaft en op de schotelantenne bevestigd. Hiervoor had ik twee invacom single-lnb's erop. Daarvan was van één het rode kapje stuk gegaan en er was de wens om meerdere sat-ontvangers aan te sluiten dus volstond een single-lnb niet meer.

 

Wat me opvalt is dat de MTI net een paar procent meer signaalsterkte (+5%) en -kwaliteit (+/- 5% meer) binnenhaalt dan de invacom. Dit eigenlijk over het gehele scala aan transponders.

Voor de duidelijkheid: ik heb de LNB's net zo lang gedraaid, verschoven e.d. tot ik het maximale aan signaalkwaliteit en -sterkte op de ontvanger had staan.

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...