Ga naar inhoud

rare situatie: wel 99%signaal op astra, geen sbs wel rtl, geen ned1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heren dames

al weken lang gaat het niet goed met mijn ontvangst. ik heb al van alles geprobeerd. CD helpdesk al heel vaak aan de lijn gehad omdat ik sinds de zenderverhuizing veel zenders niet meer ontvang of "vervormd signaal" te zien krijg. ik heb een nieuwe ontvanger gekocht, een nieuwe smartcard, nieuwe cam... alleen de schotel en de lnb zijn nog onveranderd. en nu sta ik op het punt te kiezen: ook dat vervangen of overstappen op iets anders dan sat...

schotel staat op het dak, en die heb ik daar met een gehuurde hoogwerker op gezet. dus die vervangen of checken is niet zo eenvoudig... hopeiijk is er iemand hier die me helpen kan

• ontvanger naar fabrieks inst gereset (ontvanger 1 = topfield pvr / ontvanger 2 = LG)
  • aston cam, verse CD kaart
  • zenders inladen. beide ontvangers geven aan dat de astra 19.2 prima ontvangst heeft (99%)
  • beide ontvangers vinden een heleboel zenders, ong 600. veel duitse, spaanse en ook een aantal NL
  • wel gevonden oa: rtl 4578, veronica, disc.ch
  • niet gevonden oa: sbs, ned123

opvallend: soms krijg ik bij rtl zenders ineens te lezen da ik er geen rechten voor heb met als gevolg zwart beeld, maar wel de epg.

ook opvallend; beide ontvangers vertonen de zelfde problematiek

van CD krijg ik dan te horen dat ik moet afstemmen op sbs, maar die vind ik niet, ook als ik handmatig naar de frequentie ga, geen beeld. zo probeerde ik ook aar de STB COMAG of zo'n zender om mn ason cam te updaten, maar ook daar geen signaal. de firmware van de aston is 2.28 (even uit mn hoofd)

het rare is dat alles het wel prima heeft gedaan. zou het dan toch aan de schotel liggen? of de lnb? hopelijk hebben jullie zo genoeg info voor een diagnose.

thanks.

andres

Geplaatst:

Beste Andres, welkom op dit forum.

Je geeft geen informatie over je schotel.

Betreft het een schotel in Nederland of in het buitenland?

Wat is het voor schotel en welke diameter en welke lnb’s?

Op welke satellieten ben je afgesteld?

Vroeger was het zo dat hoe hoger de antenne stond, hoe beter de ontvangst. Dat is met een schotel niet meer van toepassing omdat de signalen schuin van boven komen. Waarom heb je je schotel op zo’n onmogelijke plek staan? Kan dit niet anders?

Je schrijft dat beide ontvangers dezelfde problematiek hebben. De kans is dan toch wel groot, dat de schotel de oorzaak van de problemen is.

Het feit dat je regelmatig een melding krijgt van geen rechten terwijl je er wel rechten voor hebt, duidt er op dat de schotel niet goed staat uitgericht en je een te zwak signaal hebt. Wat geven beide tuners voor signaalkwaliteit aan? Dus geen signaalsterkte!

Geplaatst:

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik kan op mijn HTPC wel afstemmen op Ned1 HD en Ned2 HD. Dan heb ik ook beeld.

Maar als ik een channel-scan doe met DVB-link TVsource, vind ik deze kanalen niet. Vreemd genoeg. De signaalsterkte op de 11856 en 11739 (Astra23.5) is top! Rond de 95% en de signaalkwaliteit is rond de 85%.

De signaalsterkte op 12.187 is veel lager, rond de 30%, de kwaliteit is er wel goed, daar wordt wél Ned3 HD gevonden.

Mijn schotel is een Visiosat Bisatellite met twee Invacom Single LNB's erop.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Satkijker. Dank voor je reactie. ik was al bang dat er meer info komen moest... M'n schotel staat op het dak van mijn huis in den haag en daar heb ik 'm vier jaar geleden neer gezet. Met veel plezier al die tijd genoten van goed functionerende tv... Welk merk en hoe groot weet ik niet, ook weet ik niet welke LNB ik heb :(

Schotel staat op het dak omdat ik 'm nergens anders kwijt kan. Of het moet op m'n balkon zijn, maar dat vind ik een beetje hoog al-jazeera gehalte hebben. Al geef ik toe dat het handiger is als je er zelf bij kan. Ik dacht toen: vast is vast.

nu, wetende dat het altijd goed functioneerde, en dat er niets aan de schotel veranderd is, dacht ik dat het ergens anders aan moet liggen dan de schotel.

Zal ik m'n apparatuur meenemen naar een dealer? Om de schotel uit te sluiten...

Geplaatst: (aangepast)

Als je wel de RTL zenders krijgt dan licht het probleem dus bij de AstonCam,deze word niet meer door CD ondersteund,up date's zijn er dus niet .

Oplossing ligt voor de hand,dus of een andere reciever aanschaffen waar géén CI module in hoeft ,dus met een softcam,of een CD Cam.

Het schijnt echter dat door deze module het zappen erg langzaam gaat.

Dus als je besluit een nieuwe reciever aan te schaffen,neem dan gelijk een HD reciever,daar steets meer pogamma's in Mpeg 4 worden uitgezonden. :)

aangepast door columbo
Geplaatst:

Columbo, dank voor je bericht. Aston Cam dus... Zoiets dacht ik al. Dus nog maar weer een nieuwe reciever aanschaffen zeg jij... Maar is een softcam machine niet erg ingewikkeld? Het moet vrouwvriendelijk zijn... ;-) Anders krijg ik geen applaus thuis... En past de schotel/LNB wel op een HD ontvanger?

Geplaatst:

@Andres

In de Topfield tuner heb je een Aston-Cam in zitten. Wat voor Cam zit er in de LG-tv?

Ook een Aston. De zelfde..het is geen lg tv maar een lg receiver

Geplaatst:

@Andres vraagt:

“En past de schotel/LNB wel op een HD ontvanger?”

Ja hoor, een schotel / lnb die de TV-kanalen in SD-kwaliteit (Standard Definition) kan weergeven, kan ook de TV-kanalen in HD-kwaliteit (High Definition) weergeven.

Geplaatst:

Als jij in NL woont en maar 600 zenders vindt op Astra 1 en mij erbij verteld dat NL123 en SBS6 niet worden gevonden dan kan ik jou met 100% zekerheid zeggen dat dit hem in je F-Connectors, Kabel en/of Schotel/LNB zit.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Leen even voor een uurtje een goed werkende tuner van een vriend, dan weet je of het de tuner/cam of de LNB/kabel is die het probleem geeft.

Verder is een softcam plezieriger en makkelijker dan een hardware-cam.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Daar had ik nog nooit van gehoord dat LG satelliettuners heeft. Volgens mij ook niet in Nederland te koop, wel in Engeland en Duitsland.

Is een bluray speler met een dvb-s/t tuner van lg. Was primair voor de bluray gekocht omdat m'n topfield prima voldeed. En ook nog een apparaat minder op de stapel...

Geplaatst:

Op de site van kieskeurig.nl lees ik het volgende over de LG-bluray speler met een dvb-s / t tuner, de LG BDS590:

Als bluray-speler niks mis mee. Ziet er goed uit en de beeld- en geluidskwaliteit is in orde.

Echter omdat LG Benelux zich alleen met kabelmaatschappijen bemoeit, is deze satelliet versie gericht op de Duitse markt.

Het online aanbod via Netcast is al niet geweldig en dan heb je dus streaming video via Maxdome (duitstalig) en niet via Videoland.

Daarnaast laat de zendersortering ook nog wel wat te wensen over.

Ondersteuning of software aanpassing naar Nederlandse toepassingen kun je vergeten, LG Benelux geeft alleen maar onzinnige antwoorden via de helpdesk.

Misschien toch niet zo’n ideale tuner voor de CanalDigitaal-zenders.

Geplaatst:

Tja... Netcast heb ik geen interesse in, zenders sorteren kan ik ook zelf, dat is trouwens prima te doen met die LG... Dus die ene review van die ene meneer is niet zaligmakend... Apparaat doet het echt prima... Dat ik de zenders niet vinden kan, kan niet met de receiver te maken hebben.

Dus. Tot zo ver dit forum helpen kon zijn er een paar zaken die ik ga doen. Het eerste is de Cam testen.. Dan de volgende stap...

Keep u posted

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen