Ga naar inhoud

rare situatie: wel 99%signaal op astra, geen sbs wel rtl, geen ned1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niemand het over het type lmb of gaat men ervanuit dat er een duo aan de schotel hangt in het eerste bericht lees ik duidelijk alleeen 19,2, word het n hd ontvanger dan moet er zeker n andere lmb in ivm de 23,5 ontvangst, waar dus ook ned 123 hd zit en bij n melding van geen rechten te hebben denk ik dat er toch iets niet helemaal corect staat, dit komt vaker voor bij zwak signaal.

groet schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

• 1 maand later...

Geplaatst:

Het heeft even (!) geduurd (ik werk tijdens de winkelopeningstijden) maar ik ben met m'n receivers eindelijk naar een winkel geweest. Beide ontvangers afgekoppeld en meegenomen voor de test. De man die ik aantrof in de winkel in Leidschendam was er eentje van het type die denkt dat ie god zelf is, en vijf minuten langer dan strikt noodzakelijk in zijn buurt blijven zou resulteren in het roepen van wat schuttingtaal mijnerzijds. Vreselijke vent. Sloot de ontvanger op zijn schotel aan en die deed het perfect. Snel weg, nadat hij voor deze zes minuten 'arbeid' 15 euro vroeg... Ik had in ieder geval geleerd dat het niet aan de ontvangers lag (zowel de topfield als de lg werken weer), niet aan de Cam en niet aan de smartcard.

Terug thuis alle overige apparatuur uit z'n kast gehaald en alles op nieuw aangesloten. F connectors gecheckt, losgehaald en weer goed vastgezet... En jawel, het werkt weer.

Conclusie: de connectoren (of aansluiting ermee) was niet goed, waardoor er waarschijnlijk problemen waren om de 13 of 18 volt er over te sturen.

Heel veel dank voor jullie input. Het heeft tot de oplossing geleid!

Thanks

Andres

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen