Ga naar inhoud

Melding bij nieuwe flash "INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satters,

Al twee keer bij mijn laatste internetupdates loopt mijn toestel vast. Flashen is dan gauw mijn oplossing. Doch bij de laatste images van PLI laten mij bij het flashen volgende info zien "

INVALID IMAGE (OR OLD VERSION) ".

Neem ik een iets oudere image (bv. deze van 14/10/2011 dan loopt alles vlekkeloos). Zijn er mensen op de hoogte wat er hier foutloopt ?

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst: (aangepast)

ik gebruik DE 2.1 en die gaf dezelfde melding, heb bootloader 84 geplaatst en daarna DE 2.1 en dan werkt het.

Denk dat het bij jou ook zo gaat werken.

Of even nul-modem kabel eraan + netwerkkabel en dan flashen met dreamup, dan gaat het ook en kan je gelijk de nieuwe pli erin zetten zonder eerst de bootloader 84 te flashen.

aangepast door Gait33

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

Kijk even op de site van Newnigma

Daar staat bij de laatste images ook de nieuwe bootloader 84

Deze net als een gewone image flashen

Reboot en daarna de image naar keuze erop zetten o.a PLI

Idd, ik lees iets van nieuwe bootloader 84. Na het installeren van de image van 14/10/2011 heb ik meteen een nieuwe internetupdate van vandaag gedaan die goed is verlopen. Mag ik nu veronderstellen dat de bootloader 84 mee geinstalleerd werd ? Trouwens waar kan ik op het toestel kijken welke bootloader er geinstalleerd is ?

Groetjes Marc

aangepast door Marc put

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Bij een kennis van mij is deze update helemaal mislukt.De nieuwe firmware wil er niet meer op.wel het orginele van DMM.OpenPli blijft halverwege hangen bij het opstarten. Zie ook een topic van mij hier.

zelfde probleem gehad en je moet gewoon de bootloader #84 erop zetten

DOWNLOAD dit met je browser zoals firefox, dit gaat in enkele seconde.

Daarna een reboot en weer via het netinterface de nieuwste OpenPli 2.1 beta erop zetten.

Je kan de bootloader versie zien via de browser nadat je de box weer aan doet met de flash metode klik maar op de informatie link op de browser.

Suc6

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Ja idd, bij het begin van opstart cyclus komt het bootloader nummer heel even te voorschijn.

Maar helaas, zelfs met mijn laatste internetupdate bleek ik nog steeds met de bootloader 82 te werken.

Gisteren heb ik dan toch maar mijn nulmodemkabel uitgehaald en met DreamUp voor enigma 2 de laatste PLI versie geflasht.

Bootloader 84 staat sedert gisteren in mijn toestel geinstalleerd.

Alles blijkt als vanouds te draaien.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Ik krijg deze melding nu ook. (invalid image). Ik hen een dm 7020hd met bootloader 84 erin. Als ik met dflash een image maak van GP3 of newnigma 3.3 (3.2.2) komt deeze melding terug. Als ik er weer een kale image inzet gaat het weer goed. De bootloader blijft altijd versie 84 aangeven. Iemand enig idee?

• 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...