Ga naar inhoud


Rebox 8500 en Aston module initialisatie probleem


Hydra

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Naar aanleiding dat de kaart in de rebox niet update een tweedehands Aston CI module cam 1.07 met de software 2.20 aangeschaft.

Bij het plaatsen in de Rebox 8500 blijft er alleen maar Initialiseren staan en verder komt de module niet.

Weet iemand of deze kaart wel in een rebox werkt of wat er aan de hand is met de kaart.

Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Aston 1.07 module functioneert zonodig prima in een Rebox RE-8000 / 9000 dus ik zou niet zo 1-2-3 weten waarom deze niet in alle overige Rebox modellen zou functioneren.

Is deze tweedehandse module wel door jouw op de juiste werking gecontroleerd?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

steekt de kaart op de correcte manier in de module?

in theorie kan je de module zelf niet verkeerd plaatsen in de ontvanger, maar de kaart kan er nog wel eens verkeerd in...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet de module ook correct initialiseren als de kaart er niet of verkeerd is geplaatst.

De module heeft eigen FW en de ontvanger moet deze module wel herkennen ongeacht of er nu een kaart is geplaatst.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom lijkt het erop, dat het Aston CI module een probleem heeft.

 

Heb je eventueel een andere CI ontvanger, waarin je het module kan testen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad toen ik mijn Aston (sw 2.25) had gekocht. De Aston was gewoon kapot.. Ik heb toen een nieuwe moeten halen (maar was nog garantie, dus verder geen probleem)

 

Alleen zou ik zelf niet de Aston actief gaan gebruiken in de decoder, ik had er aardig wat problemen mee omdat de CI Module toch veel met het interne kaartslot conflicteerde.. Dus als je het even kan, zou ik er altijd voor kiezen om de interne kaartsloten te gebruiken i.p.v de Aston.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat de TS of welke andere Rebox gebruiker permanent een CI-module i.p.v. de interne kaartlezer wil gebruiken.

Naar mijn mening wil men de CI-module uitsluitend als tijdelijk hulpmiddel gebruiken om de SECA-kaart weer actief te krijgen.

Het is dan alleen wel sneu als die dan niet functioneert.

 

Ikzelf zou niet zo 1-2-3 een CI-module meer kopen maar proberen één te lenen.

Volgens mij zijn er zat leden die hier even willen helpen.

Ik heb ook een Aston 1.07 - 2.18 ter beschikking die ik voor dergelijke problemen even wil uitlenen.

Als men bereid is om de verzendkosten te betalen zie ik verder geen probleem om te helpen.

 

...en verder denk ik dat het updateprobleem binnenkort tot het verleden behoort en dus dergelijke uitstapjes niet meer nodig zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties en aangeboden hulp.

 

Ben bij de buurman geweest die heeft een CI module van canaal digitaal in zijn topfield, indien de komende update van rebox niet werkt ga ik hem daar wel updaten.

 

Deze module wilde ik nadien in mijn Samsung tv gebruiken

Ik heb geleerd van aankopen via internet en neem mijn verlies, zal me niet meer gebeuren.

 

Jurgen bedankt voor het aanbod maar denk niet dat het nodig is.

Gaat alles fout dan sta ik snel bij Rebox op de stoep, woon hemels breed 500 meter van hun vandaan.

 

Misschien is er iemand in de omgeving van Haarlem die dit ding kan updaten

Visiosat A1-2-3 + hotbird 1 x Alps + 3 X inverto twin + spaun switch Rebox RE8500 FW: 2.09.72

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...